سرخط خبرها

«دیدن این فیلم جرم است» حرام شد!

  • کد خبر: ۱۵۲۴۵
  • ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
«دیدن این فیلم جرم است» حرام شد!
محسن دارسنج با اعتراض نسبت به عدم حضور فیلم سینمایی «لباس شخصی» در بخش سودای سیمرغ جشنواره سی‌وهشتم فجر، درباره طراحی چهره این پروژه مرتبط با تاریخ معاصر توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، محسن دارسنج چهره‌پرداز سینما و تلویزیون با اشاره به تنها فیلمی که در ویترین سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر دارد، گفت: در فیلم سینمایی «لباس شخصی» به کارگردانی امیرعباس ربیعی، حضور داشتم که این فیلم در بخش نگاه نو سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته می‌شود و این به آن معنا است که در هیچ رشته فنی نمی‌تواند رقابت کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه طبق معمول به دلیل مهندسی غلط انتخاب فیلم‌ها توسط هیات داوران، «لباس شخصی» به بخش سودای سیمرغ راه پیدا نکرد.

این هنرمند توضیح داد: «لباس شخصی» از نظر گریم، طراحی صحنه و فضا نزدیک به فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» محمدحسین مهدویان است و می‌توانست با راه یافتن به بخش سودای سیمرغ در بخش‌های فنی نیز مورد داوری قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل نظر شخصی و نگاه اشتباه هیات انتخاب، یک سری از فیلم‌های کارگردانان فیلم‌اولی قربانی می‌شوند، بیان کرد: سال گذشته نیز با چنین مشکلی مواجه بودیم و با اعمال نظر شخصی هیات انتخاب، فیلمی مانند «دیدن این فیلم جرم است» در جشنواره فیلم فجر دیده نشد و نتوانست به آنچه که لیاقت این فیلم بود دست پیدا کند و به تعبیری حرام شد! از این نظر معتقدم سال‌ها است که جشنواره فیلم فجر، دیگر یک جشنواره تخصصی نیست.

این طراح چهره سینما و تلویزیون که تجربه طراحی چهره در فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان را هم در کارنامه خود دارد، ادامه داد: زمانی که فیلم‌ها یک مقطع از تاریخ را به تصویر می‌کشند، ناخودآگاه گریم‌ها و نوع پوشش‌ها شبیه هم می‌شوند. «لباس شخصی» و «ماجرای نیمروز» نیز یک برهه خاص از تاریخ معاصر کشور را به تصویر کشیده‌اند و این بعید نیست که فضا، گریم و طراحی لباس‌ها در این دو فیلم شبیه هم شود.

وی افزود:در روایت تاریخی فیلم «لباس شخصی» نیز شاهد حضور شخصیت‌های واقعی تاریخ معاصر هستیم که از آن جمله می‌توان به ناخدا بهرام افضلی و یا نورالدین کیانوری از جمله رهبران حزب توده اشاره کرد.

دارسنج در پایان گفت: تاکید می‌کنم واقعاً متاسم که «لباس شخصی» نتوانست به بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیل فجر راه پیدا کند.


 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->