معاون وزیر ارشاد: به روزنامه نگاری مبتنی بر مسئولیت اجتماعی نیاز داریم مشهد، «قلب ایران»، آماده استقبال از زائران نوروزی است اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات خراسان رضوی برگزار شد افتخارآفرینی ۱۴ خبرنگار موسسه شهرآرا در دومین جشنواره مطبوعات خراسان رضوی اعضای هیئت داوران دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «عباس کیارستمی» معرفی شدند انیمیشن «در سایه سرو»، در شرایط تحریم، پرچم ایران را به اهتزاز درآورده است ویدئو| قیمت جدید بلیت سینما‌ها اعلام شد (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) اولین تصویر از «بُت» حمید نعمت‌الله منتشر شد مدیر دوبلاژ تلویزیون: از هنرمندان پیشکسوت حمایت شود سعید آقاخانی با یک سریال معمایی به نمایش خانگی می‌آید معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: هنر مقوله‌ای سیاست‌پذیر نیست یادی از مرحوم حسن لاهوتی، مترجم و مولوی‌پژوه | همراز عیاران جهان قند است «پاتریک ویلسن» و «خاویر باردم» در فیلم تنگه وحشت سفر علمی جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های هند به مشهد مریم سعادت مهمان برنامه ۱۰۰۱ محسن کیایی می‌شود مروری بر سریال‌های نوستالژیک پرمخاطب تلویزیون فیلم جیمز باند جدید ساخته می‌شود؟ رکوردشکنی تماشاخانه مایان با اجرای دو نمایش در سال ۱۴۰۳ زمان پخش مسابقه مردان آهنین از شبکه‌های سیما
سرخط خبرها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد: مردمی کردن بهترین روش برای حل مسائل شهر است

  • کد خبر: ۱۵۲۴۵۶
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد: مردمی کردن بهترین روش برای حل مسائل شهر است
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: مردمی کردن‌ها و استفاده از متخصصان و دلسوزان بهترین روش برای حل مسائل شهر است.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حسن منصوریان در حاشیه آیین رونمایی از نخستین فراخوان روایت شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از کسانی که این ایده را به عملیات تبدیل کردند تشکر می‌کنم که اتفاق خوبی را رقم زدند. نقیصه‌ای که در مدیریت شهری داریم این است که کمتر، اسکن شهر با لنز دوربین مردمی و متخصص انجام شده است. بررسی مسائل و آسیب‌ها در مدیریت شهری براساس حاکمیت بوده که حاکمیت نیز براساس ایده‌ها و منابع خود ناهنجاری‌ها و کم‌و‌کاستی‌ها را بررسی، نسخه شفابخش طراحی و به برنامه و عملیات تبدیل می‌کند که این مدل موفق نبوده است. 

وی افزود: باید این روش را تغییر دهیم و لنزها را به دست مردم، متخصصان و هنرمندان دغدغه‌مند بدهیم. این کار بانک اطلاعاتی برای ما تهیه می‌کند که شامل موضوعات مردمی و دغدغه‌مند است، در نتیجه می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. این مدل کوچک‌تر را سال گذشته در پروژه‌های زودبازده انجام دادیم که یک‌سوم شهر را به عنوان محل‌های هدف بازآفرینی انتخاب کرده و به هر شورای اجتماعی محله ۱۰ میلیارد بودجه دادیم و خواستیم مشکل محله خود را حل کنند. 

منصوریان ادامه داد: کاری که مدیریت شهری در چندین سال با بودجه‌های فراوان نتوانست حل کند. این بودجه خیلی کم توسط مردم و معتمدین مسئله محله را حل کرد، بنابراین برای سال دوم این ایده را با مبلغ بیشتر تکرار کردیم. همین مردمی کردن‌ها و استفاده از متخصصان و دلسوزان بهترین روش برای حل مسائل شهر است. 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: مشکلی که ما در جمع‌آوری شبکه مسائل داریم این است که دلسوز کف میدان نداریم و اتصال ما با حلقه‌های میانی وصل نیست. این وصل شدن‌ها نیاز به نخ تسبیح و نیروی محرکه دارد. رسانه‌های فعال و خبرنگارانی که مهارتی در حوزه مدیریت شهری دارند می‌توانند مسائل شهری را حل کنند. 

وی اضافه کرد: تمام انگیزه، دلیل و حساسیت ما برای برگزاری چنین رویدادها و کلاس‌های آموزشی این است که خبرنگار را نیز نسبت به مسایل شهری، موقعیت‌ها، منابع، مخارج و مصارف آشنا کنیم تا به عنوان دستیار ویژه خودمان در آلبوم بودجه‌ای که داریم سهمی قائل شویم. قصد داریم سهم مداخله رسانه را در شهر بیشتر کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->