«کودک شو» ویژه عید غدیر روی آنتن می‌رود + زمان پخش «منوچهر والی زاده» مجری مناظره انتخاباتی رادیو ورزش شد محمد معتمدی «از ایران نگذشتیم» را خواند + ویدئو «تامینا» جایزه بهترین فیلمنامه فالواترای ایتالیا را کسب کرد کنسرت رایگان محسن ابراهیم‌زاده در منطقه فرهنگی‌گردشگری عباس‌آباد معرفی کاندیدا‌های هیئت‌مدیره انجمن هنر‌های خراسان‌رضوی + اسامی «ترانه راهزنان» از شبکه چهار پخش می‌شود راه‌یابی «آخرین شیهه...» به جشنواره RIFFA کانادا سریال «فراری» روی آنتن شبکه یک + زمان پخش «زخم کاری» به فصل چهارم رسید + جزئیات مریم و رامین «در پناه تو» بعد از ۴۰ سال + عکس جلسه نقد کتاب «گنجشک در اتاق ریکاوری» برگزار شد | کنسرو شدن کلمات و رنده شدن دیالوگ‌ها در شعر فراسپید جکی چان با یک «یک اسطوره» در راه سینما ویژه‌برنامه‌های تلویزیون به مناسبت عید غدیر + زمان پخش دوقلو‌های جایگزین سارا و نیکا در پایتخت ۷ مشخص شدند؟ + عکس صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ گذری بر ظرفیت نمایش‌های سنتی و آیینی در نقد اجتماعی «امروز کافران نومید شدند» | غدیر، به روایت تفسیر‌های کهن فارسی
سرخط خبرها

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی: دغدغه ما تغییر فضای عمومی فیلمسازی استان است

  • کد خبر: ۱۵۲۴۶۰
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی: دغدغه ما تغییر فضای عمومی فیلمسازی استان است
مجید عسگری در حاشیه آیین رونمایی از نخستین فراخوان روایت شهر گفت: دغدغه ما این بود با مشارکت شهرداری فضای عمومی فیلمسازی استان را تغییر دهیم، موسسه شهرآرا نیز تمایل داشت با زبان سینما در رابطه با مشهد فیلم ساخته شود، بنابراین توانستیم با هم همکاری مشترک انجام دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در حاشیه آیین رونمایی از نخستین فراخوان روایت شهر  اظهار کرد: روایت شهر سلسله رویدادهایی برای تولید فیلمنامه از سوژه‌هایی با محوریت هویت روایی مشهدالرضا(ع) است. برای اینکه بتوانیم فضای رسانه‌ای و تصویر سینمایی از مشهد را در فضای عمومی کشور و جهان تغییر دهیم نیاز به فیلمنامه‌هایی داریم که مشهد و هویت واقعی آن را روایت کند. این روایت و شکل‌گیری فیلمنامه‌ها نیاز به تعامل با هنرمندان دارد. 

وی افزود: موسسه فرهنگی شهرآرا و حوزه هنری خراسان رضوی با همکاری هم با شکل دادن یک گروه پژ‌وهشی که شامل تیم‌های دانشگاهی و هنری هستند تلاش کردند مولفه‌ها و سوژه‌های هویتی مشهد را شناسایی کنند، با سایر هنرمندان به اشتراک بگذارند و از آن‌ها درخواست کنند که برای تولیدات سینمایی برای این سوژه‌ها طرح ارائه کنند، بنابراین ما در قالب سلسله رویدادهایی در تعامل با هنرمندان تلاش می‌کنیم فیلمنامه تولید شود و در گام بعد شهرآرا برای ساخت آن‌ها با مشارکت سایر سازمان‌ها اقدام کند. 

عسگری با بیان اینکه این سلسله رویدادها چهار رویداد دارد، عنوان کرد: این چهار رویداد شامل مستند، خرده‌روایت و فیلم کوتاه موضوعی با موضوع زن و خانواده و با نام شهربانو و قالب‌های تصویری خلاق است. امیدواریم در این رویدادها بتوانیم حدود ۸۰ فیلمنامه را به عرصه فیلم‌سازی مشهد و‌ کشور اضافه کنیم. 

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: حوزه هنری استان یکی از اصلی‌ترین اهداف خود را راهبری هنری در فضای استان قرار داده که نیاز دارد با بقیه سازمان‌ها مشارکت کند. دغدغه ما این بود با مشارکت شهرداری فضای عمومی فیلمسازی استان را تغییر دهیم، موسسه شهرآرا نیز تمایل داشت با زبان سینما در رابطه با مشهد فیلم ساخته شود که این دو در نقطه رسیدن به فیلمنامه‌ها با هم مشترک می‌شدند، بنابراین توانستیم با هم همکاری مشترک انجام دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->