معاون امور رسانه‌ای وزارت ارشاد: تبادل اخبار میان ایران و عراق ضروری است ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی سهم اندک ادبیات معاصر در دانشگاه مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض»
سرخط خبرها

جواد موگویی: انگیزه و حضور در میدان آموزش‌دادنی نیست

  • کد خبر: ۱۵۲۴۵۱
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
جواد موگویی: انگیزه و حضور در میدان آموزش‌دادنی نیست
پژوهشگر و مستندساز معتقد است، رسانه محلی دقیقا همان‌جایی است که رسانه پایتخت قرار دارد. 

به گزارش شهرآرانیوز، جواد موگویی پژوهشگر و مستندساز در حاشیه رویداد «رج» درباره اهمیت رسانه‌های محلی  گفت: «در دهه شصت و هفتاد رسانه‌های محلی خیلی جایگاهی نداشتند. در دهه هشتاد مقداری ارتقا پیدا کردند و در دهه نود و احتمالا در آینده با توجه به فضای سیاسی و اتفاق‌هایی که در چند ماه اخیر در کشور افتاد قدرت بیشتری خواهند داشت. شما هم دیدید که این اتفاق‌ها دیگر متمرکز در یک استان نبود و حتی به شهرها و روستاها کشیده شد. قبلا وقتی سیل یا زلزله در یکی از شهرها و روستاها می‌آمد خیلی اخبارش منتشر نمی‌شد ولی حالا با همین موبایل، که دست همه هست، این اخبار منتشر می‌شود. در نتیجه، رسانه محلی دقیقا همان‌جایی است که رسانه پایتخت قرار دارد. 

موگویی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری این دوره‌ها کمکی به ارتقای رسانه‌ها محلی برای پوشش اخبار می‌کند یا نه، گفت: ببینید! واقعیتش این است که این دوره‌ها کمکی نمی‌کند. اینکه شما فکر کنید با ده تا دوره رسانه محلی را تقویت می‌کنید این اتفاق نمی‌افتد. رسانه محلی باید خودش کیفیتش را بالا ببرد. نهایت ۲۰ درصد این موضوع آموزشی است و هشتاد درصدش به انگیزه‌ها و حضور میدانی خبرنگاران رسانه‌های محلی مربوط است که متاسفانه این کار را انجام نمی‌دهند. یکی از دلایلش این که فکر می‌کنند تاثیری ندارند. فکر می‌کنند، چون پایتختی‌ها به آن‌ها توجه نمی‌کنند پس موثر هم نیستند. درحالی‌که به‌نظرم اصل این قصه که چرا به رسانه‌های محلی توجهی نمی‌شود مقصرش خودشا ن هستند. شما نگاه کنید! ما هرسال در استان‌ها و شهر‌های مختلف سه یا چهارتا سیل و زلزله و حوادث گوناگون این شکلی داریم. یک خبرنگار استانی خیلی راحت می‌تواند پوشش خبری بدهد. ولی بلد نیست یا نمی‌خواهد این کار را بکند. حالا اینکه شما فکر می‌کنید با این دوره‌ها می‌توانید این‌ها را تقویت کنید، نه. این دوره‌ها دردی را که دوا می‌کند تنها کارش این است که بیاید اینجا و این حرف‌ها را بشنود وگرنه بالا بردن کیفیت کارشان که دست خودشان است، اما آن را جدی نمی‌گیرند.  

او همچنین درباره اینکه آینده رسانه‌ها محلی را چطور می‌بیند، گفت: «آینده چرا؟ همین‌حالا هم خیلی‌چیزها دست رسانه‌های محلی است. منتها حرکت نمی‌کند. شما نگاه کنید توی جریان‌های اخیر چند استان کشور شلوغی شد؟ خب، رسانه‌های محلی کجا بودند؟ توی ایذه، اردبیل، اهواز و زاهدان و... شهرهایی که خودم رفتم خبرنگارهای محلی‌اش کجا بودند؟ حتی نمی‌دانیم چه کسانی هستند. در زلزله خوی خبرنگاران محلی‌اش کجا هستند؟ در مورد مسمومیت‌های قم خبرنگاران محلی کجا هستند؟ نیستند و کسی هم نیست که این‌ها را روایت کند».
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->