ویدئو | منصور ضابطیان در «آپارات» میزبان ستارگان دوران مدرن می‌شود ویدئو | بخش هایی از گفتگوی جنجالی محمدحسین مهدویان با هوشنگ گلمکانی حادثه در تنکابن | یادی از مرحوم منوچهر حامدی خراسانی، بازیگر سینما و تلویزیون تمدید مهلت ارسال اثر به نوزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به نام مادر | مروری بر مشهورترین مادر‌های سینمای پس از انقلاب اسلامی بومیان جزیره سی پی یو آموزش داستان نویسی | شکل مولکول‌های جهان (بخش اول) همه چیز درباره فیلم گلادیاتور ۲ + بازیگران و خلاصه داستان نقش‌آفرینی کیانو ریوز و جیم کری در یک فیلم کارگردان فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای ردپا: پیام انسانی، رمز موفقیت در جشنواره‌های جهانی است اسکار سینمای اسپانیا نامزدهای خود را معرفی کرد برج میلاد، کاخ چهل و سومین جشنواره فیلم فجر شد آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته (٢ دی ١۴٠٣) استوری رضا کیانیان در واکنش به بستری‌شدن محمدعلی موحد و آلودگی هوا + عکس صوت | دانلود آهنگ جدید بهرام پاییز با نام مادر + متن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳
سرخط خبرها

جواد موگویی: انگیزه و حضور در میدان آموزش‌دادنی نیست

  • کد خبر: ۱۵۲۴۵۱
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
جواد موگویی: انگیزه و حضور در میدان آموزش‌دادنی نیست
پژوهشگر و مستندساز معتقد است، رسانه محلی دقیقا همان‌جایی است که رسانه پایتخت قرار دارد. 

به گزارش شهرآرانیوز، جواد موگویی پژوهشگر و مستندساز در حاشیه رویداد «رج» درباره اهمیت رسانه‌های محلی  گفت: «در دهه شصت و هفتاد رسانه‌های محلی خیلی جایگاهی نداشتند. در دهه هشتاد مقداری ارتقا پیدا کردند و در دهه نود و احتمالا در آینده با توجه به فضای سیاسی و اتفاق‌هایی که در چند ماه اخیر در کشور افتاد قدرت بیشتری خواهند داشت. شما هم دیدید که این اتفاق‌ها دیگر متمرکز در یک استان نبود و حتی به شهرها و روستاها کشیده شد. قبلا وقتی سیل یا زلزله در یکی از شهرها و روستاها می‌آمد خیلی اخبارش منتشر نمی‌شد ولی حالا با همین موبایل، که دست همه هست، این اخبار منتشر می‌شود. در نتیجه، رسانه محلی دقیقا همان‌جایی است که رسانه پایتخت قرار دارد. 

موگویی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری این دوره‌ها کمکی به ارتقای رسانه‌ها محلی برای پوشش اخبار می‌کند یا نه، گفت: ببینید! واقعیتش این است که این دوره‌ها کمکی نمی‌کند. اینکه شما فکر کنید با ده تا دوره رسانه محلی را تقویت می‌کنید این اتفاق نمی‌افتد. رسانه محلی باید خودش کیفیتش را بالا ببرد. نهایت ۲۰ درصد این موضوع آموزشی است و هشتاد درصدش به انگیزه‌ها و حضور میدانی خبرنگاران رسانه‌های محلی مربوط است که متاسفانه این کار را انجام نمی‌دهند. یکی از دلایلش این که فکر می‌کنند تاثیری ندارند. فکر می‌کنند، چون پایتختی‌ها به آن‌ها توجه نمی‌کنند پس موثر هم نیستند. درحالی‌که به‌نظرم اصل این قصه که چرا به رسانه‌های محلی توجهی نمی‌شود مقصرش خودشا ن هستند. شما نگاه کنید! ما هرسال در استان‌ها و شهر‌های مختلف سه یا چهارتا سیل و زلزله و حوادث گوناگون این شکلی داریم. یک خبرنگار استانی خیلی راحت می‌تواند پوشش خبری بدهد. ولی بلد نیست یا نمی‌خواهد این کار را بکند. حالا اینکه شما فکر می‌کنید با این دوره‌ها می‌توانید این‌ها را تقویت کنید، نه. این دوره‌ها دردی را که دوا می‌کند تنها کارش این است که بیاید اینجا و این حرف‌ها را بشنود وگرنه بالا بردن کیفیت کارشان که دست خودشان است، اما آن را جدی نمی‌گیرند.  

او همچنین درباره اینکه آینده رسانه‌ها محلی را چطور می‌بیند، گفت: «آینده چرا؟ همین‌حالا هم خیلی‌چیزها دست رسانه‌های محلی است. منتها حرکت نمی‌کند. شما نگاه کنید توی جریان‌های اخیر چند استان کشور شلوغی شد؟ خب، رسانه‌های محلی کجا بودند؟ توی ایذه، اردبیل، اهواز و زاهدان و... شهرهایی که خودم رفتم خبرنگارهای محلی‌اش کجا بودند؟ حتی نمی‌دانیم چه کسانی هستند. در زلزله خوی خبرنگاران محلی‌اش کجا هستند؟ در مورد مسمومیت‌های قم خبرنگاران محلی کجا هستند؟ نیستند و کسی هم نیست که این‌ها را روایت کند».
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->