درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد درباره مهندس عباس آفرنده، طراح گنبد ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد| یادگارفیروزه فام آفرنده جشن‌تکلیف نوجوانان پسر عرب‌زبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هر چه می‌خواهد دل تنگت، نگو! نگاهی به کارکرد اجتماعات دینی در جامعه
سرخط خبرها

برگزاری طرح آموزش مهارت‌های زندگی به زوج‌های جوان به همت آستان قدس رضوی

  • کد خبر: ۱۵۳۵۲۴
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
برگزاری طرح آموزش مهارت‌های زندگی به زوج‌های جوان به همت آستان قدس رضوی
۲۰۰ زوج جوان در نخستین دوره طرح آموزش مهارت‌های زندگی به همت آستان قدس رضوی شرکت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، از اسفند سال ۱۳۹۵ که نخستین دوره طرح آموزش مهارت‌های زندگی به زوج‌های جوان به همت آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد، زوج‌هایی که حداکثر یک سال و نیم از ازدواج آن‌ها گذشته بود، در رواق شیخ توسی ثبت‌نام می‌شدند و دوره‌های مهارت‎افزایی را سپری می‌کردند. روال کلی طرح زندگی به سبک رضوی این است که زوج‌های جوان پس از ثبت‌نام در دوره آموزشی، با فیش غذای حضرت از سفره باکرامت رضوی بهره‌مند می‌شوند و در ادامه زوج‌های غیرمشهدی پس از بازگشت به شهر‌های خود، از طریق کانون‌های خادمیاری و مراکز مشاوره در کلاس‌ها شرکت می‌کردند و زوج‌های مشهدی هم به میزبانی مرکز مشاوره حرم مطهر، دوره آموزش خود را ادامه می‌دادند.

بنا به اذعان شرکت‌کنندگان، مزیت طرح زندگی به سبک رضوی به این است که علاوه بر جشن ازدواج و اردو‌های فرهنگی، همسران به مدت سه سال از خدمات مشاوره و روانشناسی یک استاد راهنما با عنوان «پشتیبان» بهره‌مند می‌شوند که در هر ساعت از شبانه‌روز، پاسخگوی سؤالات آنان است و به درخواست زوجین، جلسات روانکاوی و روان‌درمانی را برایشان برگزار می‌کند.

اکنون در مرحله دیگری از طرح زندگی به سبک رضوی، اردوگاه باغ خاتون مشهد در عصر روز پنجشنبه میزبان یک جشن ویژه بود که مهمانانی از جنس همین زوج‌های جوان داشت. آن‌هایی که از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در این برنامه شرکت کردند، از دوره تخصصی مشاوره زناشویی و برنامه‌های مفرح و بانشاط استفاده کردند و در نهایت، از جوایز ارزنده، لوازم منزل و وام ۵۰ میلیونی به قید قرعه بهره‌مند شدند.
فاطمه دژبرد مدیر مرکز امور بانوان و خانواده در تشریح جزئیات این برنامه می‌گوید: این نخستین مرحله از یک طرح دامنه‌دار است که براساس زمان ثبت‌نام زوجین در طرح زندگی به سبک رضوی، در قالب گروه‌های ۲۰۰ نفره از آنان دعوت می‌کند تا در یک همایش مشترک شرکت کنند، تجربه یک فعالیت جمعی و حضور در کلاس‌های مشاوره را کسب کنند و البته جایزه ببرند.

به گفته وی، اعیاد شعبانیه مهم‌ترین بهانه‌ای بوده که این سلسله همایش‌ها بر مبنای آن برگزار می‌شود. مدیر مرکز امور بانوان و خانواده تأکید کرد که به پنج زوج جایزه شرکت در مسابقه همایش، به ۱۱ زوج لوازم منزل و به یک زوج هم وام ۵۰۰ میلیون ریالی اهدا شد و گفت: ساز و کار قرعه‌کشی به این ترتیب است که هر زوج به تعداد دفعاتی که در جلسات مشاوره شرکت کرده باشد، حائز شانس شرکت در قرعه‌کشی است و در برنامه بعدی هم که با حضور ۲۰۰ زوج جوان دیگر در روز هفدهم اسفندماه برگزار خواهد شد، مراسم اهدای جایزه برای نومزدوجین فراهم خواهد بود.

منبع: آستان نیوز 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->