اختصاص ۱۰ رام قطار فوق العاده برای سفرهای نوروزی در مسیر مشهد

  • کد خبر: ۱۵۳۶۲۰
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
اختصاص ۱۰ رام قطار فوق العاده برای سفرهای نوروزی در مسیر مشهد
مدیر کل راه آهن خراسان رضوی از اختصاص روزانه ۱۰ رام قطار مسافربری فوق العاده به برنامه سفرهای نوروزی راه آهن در مسیرهای منتهی به مشهد خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی نصیری روز دوشنبه افزود: هم اکنون روزانه ۷۴ رام قطار مسافربری از ۲۷ شهر و مرکز استان در مسیر مشهد تردد دارند که با این افزایش، تردد قطارهای مسافربری روزانه در مسیر مشهد به ۸۴ رام در ایام نوروز افزایش یافت.

وی ادامه داد: بیشترین تردد قطارهای مسافربری برون شهری کشور مختص مسیرهای ریلی در مسیر خراسان است و در سفرهای نوروزی نیز ظرفیت بیشتری به این مسیر اختصاص می یابد.

پیش از این مسوولان استانی در خراسان رضوی خواستار اختصاص حدود ۱۰۰ رام قطار مسافربری روزانه در مسیر مشهد برای ایام نوروز بودند، مدیر کل راه آهن خراسان در پاسخ به این سوال که چرا این ظرفیت مورد انتظار استان به سفرهای ریلی نوروزی اختصاص نیافت گفت: تصمیم گیری برای تامین ظرفیت قطارها در تهران و با برنامه ریزی کشوری انجام می‌شود و از سوی دیگر معمولا در روزهای ۲۹ اسفند از مبدا مشهد و یکم و دوم فروردین ماه از مبدا تهران ظرفیت قطارهای تهران- مشهد تکمیل نمی شود.

طی ۱۱ ماهه امسال ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر در مسیرهای منتهی به مشهد از ۲۷ شهر یا مرکز استان جا به جا شده اند که رکورد جدیدی طی یک دهه گذشته در این خصوص بوده است.

مطابق آمار سال ۱۳۹۸ و پیش از اعمال شیوه نامه‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا، سالانه ۱۴ میلیون مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا می‌شدند.

۲۳ ایستگاه راه‌آهن در شبکه ریلی خراسان دایر است و در حالت عادی و پیش از شیوع کرونا روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کردند.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->