هک بیش از صد سایت فعال رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری ابابیل+تصاویر هدست اپل ویژن پرو در اتاق کولونوسکوپی به پزشکان در تشخیص سرطان کمک می‌کند سامسونگ از ارزان‌ترین ایرباد خود با نام Galaxy Buds Core رونمایی کرد + مشخصات آیا اینستاگرام رفع فیلتر شده است؟ (۴ تیر ۱۴۰۴) اختلال گسترده در مکان‌یاب اپلیکیشن‌‌های کاربران | آیا GPS در ایران قطع شده است؟ آیا قرار است تلگرام رفع فیلتر شود؟ (۴ تیر ۱۴۰۴) اینترنت بین‌الملل در تمام اپراتور‌ها وصل شد (۴ تیر ۱۴۰۴) شهرداری مشهد در «محور مالی و اقتصادی» نخستین لیگ خلاقیت کلان‌شهر‌ها رتبه دوم را کسب کرد اطلاعیه جدید نوبیتکس | همه چیز را به حالت عادی برمی گردانیم حملات سایبری ایران در کمین آمریکا و اسرائیل استفاده از واتساپ روی تمام دستگاه‌های مجلس نمایندگان آمریکا ممنوع شد زمان رفع محدودیت‌های اینترنت بین‌الملل بعد از آتش‌بس میان ایران و رژیم صهیونیستی ویدئو انفجار ورودی زندان اوین، غیرواقعی و ساختۀ هوش مصنوعی است! + عکس دارایی‌های رمزارزی صرافی‌ها به کیف‌پول‌های سرد منتقل شد | امکان برداشت رمزارز وجود ندارد مکالمه نامحدود و رایگان تلفن ثابت تا پایان تیرماه ۱۴۰۴ تفاوت راکتور هسته‌ای و مرکز غنی‌سازی اورانیوم چیست؟ | بمباران کدام‌یک خطرناک‌تر است؟ همه‌چیز درباره بمب‌افکن B‑2، مشخصات آن و مأموریت‌هایش + عکس و جدول فعال استرالیایی حمایت گوگل از صهیونیست‌ها را افشا کرد آیا پلتفرم «رمزینکس» هک شده است؟ توضیحات جدید مدیرعامل «نوبیتکس» درباره حمله هکری اخیر (۳۱ خرداد ۱۴۰۴) آیا اینترنت استارلینک در ایران فعال می‌شود؟ | کمک ایلان ماسک به رژیم صهیونیستی؟!
سرخط خبرها

برندهای چینی دنبال نفوذ به بازار گوشی‌های موبایل گران‌قیمت

  • کد خبر: ۱۵۴۲۰۰
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
برندهای چینی دنبال نفوذ به بازار گوشی‌های موبایل گران‌قیمت
سازندگان تلفن هوشمند چینی پس از این که یکی از بدترین سال‌های بازار را پشت سر گذاشتند، اکنون درصدد رخنه به بازار گوشی‌های بالا رده، برای به چالش کشیدن برتری اپل و سامسونگ هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، در نمایشگاه "کنگره موبایل جهان" که بزرگترین نمایشگاه تلفن همراه در جهان است و هفته گذشته در بارسلون اسپانیا برگزار شد، سازندگان تلفن هوشمند چینی حضور پررنگ و پرقدرتی داشتند و از محصولات جدیدی رونمایی کردند.

اوپو که چهارمین سازنده بزرگ تلفن هوشمند جهان است، ماه گذشته تلفن هوشمند تاشو به نام "فایند ان تو فلیپ" (Find N ۲ Flip) را رونمایی کرد که بیش از ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد. رقیب بزرگترش، شیائومی هم گوشی‌های بالای ۱۰۰۰ دلار شیائومی ۱۳ و شیائومی ۱۳ پلاس را معرفی کرد.

شرکت "آنر" (Honor) که از هواوی جدا شده است، تلفن هوشمند تاشوی ۱۶۹۰ دلاری خود به نام "مجیک وی اس" (Magic Vc) را رونمایی کرد.

این گوشی‌های گران قیمت، نشان دهنده تغییر راهبرد شرکت‌های چینی است که طی سال‌های اخیر با عرضه گوشی‌های موبایل ارزان‌تر که قابلیت‌های مشابه گوشی‌های پرچمدار را داشتند، نفوذ بیشتری پیدا کرده بودند.

بن وود، مدیر تحقیقات شرکت "سی سی اس اینسایت" به شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت: شرکت‌های متعددی نظیر اوپو، شیائومی، وان پلاس، ویوو، ریل‌می و برند‌های دیگر تلاش خود را به کار بسته‌اند جایی در بازار، کنار اپل و سامسونگ که بزرگترین فروشندگان گوشی موبایل هستند، پیدا کنند.

این تغییر تاکتیک شرکت‌های چینی، پس از آن روی داد که فروش تلفن هوشمند در سال ۲۰۲۲، به پایین‌ترین رکورد از سال ۲۰۱۳ سقوط کرد، اما سهم گوشی‌های بالا رده که قیمت بالای ۸۰۰ دلار دارند، از ۱۱ درصد در سال ۲۰۲۰، به ۱۸ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت. این فرصت همچنان سودمند است و فروشندگان چینی تلاش می‌کنند درآمدشان را تقویت کنند.

اقدام سازندگان تلفن هوشمند چینی برای ورود به بازار گوشی‌های بالا رده، با بازگشایی چین از تدابیر سخت گیرانه کرونایی در دسامبر، مصادف شد و برای مدیران چینی که از اوایل سال ۲۰۲۰ در چین گیر افتاده بودند، سفر به خارج را راحت‌تر کرده است.

همچنین با تجدید انگیزه شرکت‌های چینی برای توسعه نفوذ جهانی‌شان، همزمان شده است. سهم بازار برند‌های چینی ریل‌می، اوپو و شیائومی در سال ۲۰۲۲ در اروپا کاهش یافت در حالی که اپل و سامسونگ، نسبتا ثابت بودند. شرکت‌های چینی امیدوارند اکنون که اقتصاد داخلی بازگشایی شده است، این وضعیت تغییر کند.

سازندگان تلفن هوشمند چینی هنوز نتوانسته اند به بخش گوشی‌های گران قیمت بازار رخنه کنند. تنها استثنا، هواوی بود که در این بخش موفق شد و در سال ۲۰۲۰ و پیش از این که تحریم‌های آمریکا، کسب و کار گوشی موبایل این شرکت را فلج کند، به بزرگترین سازنده تلفن هوشمند در جهان تبدیل شد.

بر اساس گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، به گفته تحلیلگران، شیائومی، اوپو، آنر و سایر برند‌های چینی در بخش گوشی‌های گران قیمت، با چالش‌هایی روبرو هستند. نخستین چالش، شناخته شدن برند است، اما بزرگترین چالش، سودآوری پایدار است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->