حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا
سرخط خبرها

میزان پوشش ارتباطی روستا‌های بالای بیست خانوار کشور از مرز ۹۱ درصد عبور کرد

  • کد خبر: ۱۵۴۹۳۴
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
میزان پوشش ارتباطی روستا‌های بالای بیست خانوار کشور از مرز ۹۱ درصد عبور کرد
با اتصال ۳۲۲۵ روستای جدید به شبکه اینترنت در دولت سیزدهم، میزان پوشش اینترنت در روستا‌های بالای بیست خانوار از مرز ۹۱ درصد عبور کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، ایرج روحی مشاور وزیر و مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی ضمن نمایش نقشه آخرین وضعیت پوشش اینترنت روستایی در کشور گفت: با اتصال ۳۲۲۵ امین روستا از ابتدای دولت سیزدهم به شبکه اینترنت، میزان پوشش اینترنت در روستا‌های بالای بیست خانوار از مرز ۹۱ درصد عبور کرد.  

مشاور وزیر ارتباطات با بیان اینکه در افق سال ۱۴۰۲ پوشش صد درصدی روستا‌های بالای بیست خانوار در نظر گرفته شده است، افزود: پوشش صد درصدی به این معناست که مشکلات ارتباطی به طور کامل برای روستا‌های دارای زیرساخت پایه مانند برق حل می‌شود. هرچند برخی نقاط کم‌پوشش یا کم‌کیفیت باقی خواهد ماند که مشکل آن‌ها را نیز با احداث سایت‌های جدید رفع خواهیم کرد.

روحی با اشاره به اینکه کمترین میزان پوشش اینترنت در گذشته مربوط به استان خراسان جنوبی با کمتر از ۶۰ درصد پوشش بود، تصریح کرد: در این مدت توانستیم بیش از ۱۹ درصد پوشش آن را افزایش دهیم و اکنون پوشش روستا‌های این استان بالای ۷۹ درصد است.  

مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی با وضعیت پوشش روستا‌های خراسان جنوبی در گذشته را خیلی نامناسب توصیف کرد و گفت: خوشبختانه این استان شرایط روبه‌رشدی را پشت سر می‌گذارد و بیش از ۱۸۸ روستای این استان به اینترنت متصل شده‌اند.  

مشاور وزیر ارتباطات با بیان اینکه تلاش وزارت ارتباطات برای توسعه عدالت‌محور ارتباطات در همه شهر‌ها و روستا‌ها به یک اندازه است، اظهار کرد: برخی اوقات نمایندگان تاکید بر این دارند که پوشش حوزه انتخابی‌شان به ۱۰۰درصد برسد، در حالی‌که شیوه ما برای توسعه ارتباطات به این شکل نیست، اولویت ما توسعه روستا‌های کم‌برخوردارتر و پس از آن ارتقای اینترنت در مناطق با پوشش بالا است. اعتقاد ما این است که روستاییان نیز مانند هم‌وطنان ما در شهر باید از امکانات فناورانه یکسان بهره‌مند شوند. تلاش وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم این است که علاوه بر ارتقا پوشش و کیفیت اینترنت در شهر‌های کشور، برای مناطق روستایی نیز این امکان را فراهم کند تا آن‌ها نیز مانند ساکنان مناطق شهری به اینترنت پرسرعت و باکیفیت دست پیدا کنند.

عضو هیئت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه استانی در کشور نداریم که پوشش آن کمتر از ۷۹ درصد باشد، خاطرنشان کرد: اکنون حدود ۲۰۰ روستا داریم که خود روستا فاقد برق بوده و نیاز داریم این مشکل زیرساختی برطرف شود و پس از آن توسعه ارتباطات را آغاز کنیم. در این روستا‌ها به‌طورکلی برق وجود ندارد و تأمین آن کاری نیست که از عهده ما برآید. البته در این بخش نیز باز هم دست روی دست نگذاشتیم و با بخش توسعه روستایی وزارت نیرو مکاتبه کردیم و منتظر هستیم تا با همکاری آن‌ها کار برق‌رسانی به این روستا‌ها انجام شود.

به گزارش شهرآرانیوز، در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم میزان پوشش ارتباطات روستایی، ۸۱ درصد بود که ۱۹ درصد  روستا‌های باقی‌مانده جزو مناطقی به‌حساب می‌آیند که بعضا صعب‌العبور، بدون جاده و برق هستند که اتصال این روستا‌ها علاوه بر پیچیدگی‌های فنی، نیازمند صرف زمان و هزینه بیشتری نسبت به قبل است.

توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات مناطق روستایی در قالب برنامه تکمیل پروژه اتصال روستا‌های با جمعیت بیش از بیست خانوار به شبکه ملی اطلاعات جزو اولویت‌های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->