اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳
سرخط خبرها

آماده‌باش مشهد برای پذیرایی از زائران در نوروز ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۱۵۵۳۰۵
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
آماده‌باش مشهد برای پذیرایی از زائران در نوروز ۱۴۰۲
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد با بیان اینکه ۱۵هزار جای پارک در منطقه ثامن برای ایام نوروز فراهم می‌شود، گفت: به زائران توصیه می‌کنیم تا جایی که ممکن است از وسایل حمل و نقل عمومی، به‌ویژه در روز‌های ابتدایی سال استفاده کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدناصر نعمتی اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۲ شهرداری مشهد در حوزه‌های مختلفی در حال برنامه‌ریزی برای استقبال از زائرانی است که برای حضور در مشهد برنامه‌ریزی کرده‌اند. به طور مشخص سه حوزه جدی را برنامه‌ریزی می‌کنیم که ابتدا حوزه فرهنگی اجتماعی شهر مشهد است.

وی ادامه داد: حوزه خدمات شهری، حوزه دیگری است و شهر مشهد نیز به لحاظ نظافت، رفت و روب و فضای سبز، برند‌هایی در این حوزه داشته است. وقتی زائرین از شهر‌های دیگر به مشهد می‌آیند، در حوزه خدمات شهری دو شاخصه مهم را برای این شهر عنوان می‌کنند که یکی فضای سبز آراسته شهر مشهد و دیگری نظافت شهر است و تمام تلاش ما به کار گرفته شده تا این اتفاقات امسال به بهترین شکل خودش رقم بخورد که از آن جمله گل‌آرایی سطح شهر است که در نقاط مختلف مشاهده می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری افزود: سومین بخشی که در شهرداری برای آن برنامه‌ریزی شده، حوزه حمل و نقل شهری است، در ایام نوروز با حجم زیادی از زائران و نیز رفت و آمد مجاورین مواجه هستیم که وظیفه مدیریت شهری را در حوزه حمل و نقل دوچندان می‌کند. سرویس دهی قطار شهری نیز در ایام پیک رفت و آمد شهروندان و زائران به صورت مضاعف و بیشتر از زمان معمول برنامه‌ریزی شده است. برای لحظه سال تحویل و روز نخست سال نیز برنامه‌ریزی کردیم و خدماتی در آن حوزه هم به شهروندان ارائه خواهد شد.

نعمتی بیان کرد: علاوه بر آن، فعالیت‌های متفاوت دیگری در شهرداری در حال رقم خوردن است. در انتهای سال در مناطق مختلف تلاش می‌شود فضای دلپذیری برای شهروندان در آغاز سال نو فراهم شود که امیدواریم با همراهی رسانه‌های گروهی و انعکاس این تلاش‌ها، برند یا نام مشهد را در ۱۴۰۲ تقویت کنیم و تلاش‌های دستگاه‌های دست‌اندرکار در جای درست خود به مردم ایران معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه در این حوزه‌ها نقد‌هایی هم وارد است، تأکید کرد: با همفکری می‌توان نقاط چالشی را رفع کرد، اما آنچه مهم است، اینکه برند مشهد و تلاش‌هایی را که در مشهد برای زیبایی شهر، پذیرایی از زائرین و مجاورین حضرت رضا (ع) اتفاق می‌افتد، به بهترین شکل بتوانیم منعکس کنیم.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری در خصوص ترافیک و پارکینگ در منطقه ثامن گفت: با تلاش‌های همکاران که در معاونت حمل و نقل و ترافیک و شهرداری منطقه ثامن صورت گرفته، ۱۵هزار جای پارک در منطقه ثامن برای ایام نوروز فراهم می‌شود، اما توصیه‌مان به زائران این است که هسته مرکزی شهر مشهد در ایام نوروز، به‌ویژه روز‌های ابتدایی سال، کشش ترافیکی که از حضور زائر به‌وجود می‌آید را ندارد، بنابراین تا جایی که ممکن است از وسایل حمل و نقل عمومی (همچون بی آر تی) استفاده کنند.

وی با اشاره به این نکته که ستاد خدمات شهرستان سفر مشهد در حال انجام یک کار بالادستی در این حوزه است، بیان کرد: برخی از چالش‌های پیش روی زائران به موضوعات اسکان و حمل و نقل، نه درون شهری که برون شهری و به حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مرتبط می‌شود، اماکن گردشگری و مسائلی هم به حوزه میراث فرهنگی مرتبط می‌شود و مسائلی همچون حمل و نقل درون شهری، نظافت و زیبایی شهر و ... نیز به حوزه شهرداری مرتبط است. 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->