جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

وزیر کشور در مشهد: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی باید تا پایان حضور دولت به طور کامل انجام شود

  • کد خبر: ۱۵۵۳۲۴
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
وزیر کشور در مشهد: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی باید تا پایان حضور دولت به طور کامل انجام شود
وزیر کشور گفت: در زمینه حمل‌ونقل عمومی باید نوسازی درست اتفاق بیفتد. اتوبوس قدیمی در شان مردم نیست. در دو سال و نیم باقیمانده از کار دولت باید نوسازی به طور کامل انجام شود.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد وحیدی امروز، ۲۵ اسفندماه در همایش گرامیداشت روز شهردار که در تالار اجتماعات شهدای مدافع سلامت در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: موضوع شهر و شهرداری مسئله بسیار اساسی بوده که تدقیق مفاهیم عمیق آن بسیار لازم است. گاهی شهرداری در ادبیات ما آنچنان که جایگاه و شان آن بوده جا نیفتاده است. یک عرصه بسیار مهم در اداره امور کشور در درون حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف، حوزه شهری است.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از مردم در شهر‌ها زندگی می‌کنند، بنابراین پرداختن به مسائل شهر و شهرداری پرداختن به امور اداره حدود ۸۰ درصد مردم است، عنوان کرد: رفاه، آسایش، کرامت، راحتی و تسهیل زندگی مردم در شهر‌ها رقم می‌خورد و نقش موثر آن بر عهده شورا‌ها و شهرداری‌ها است. این بخش از اداره و حکمرانی کشور جایگاه حساسی است و شهرداری‌ها مسئولیت مهمی برعهده داشته و اختیاراتی دارند که باید از آن به نحو احسن استفاده کنند.

وحیدی گفت: اولین گام یکپارچگی است. شهردار و شورای شهر باید با هم هم‌راستا و همسو باشند. شهردار‌ها منتخب شورا‌ها هستند، اما این باید ادامه پیدا کند و نباید اتفاقی بیفتد که مردم احساس دوگانگی کنند و استحکام در اداره دچار مشکل شود. این مسئولیت بزرگ را باید با همدلی، همراهی و همسویی پیش برد. اگر این اتفاق نیفتد شورا‌ها و شهرداری‌ها ضربه می‌خورند.

وزیر کشور افزود: گام دوم همکاری، هماهنگی و همسویی فرمانداری‌ها و استانداری‌ها است. این ممکن نیست که در داخل یک شهر شورا و شهردار یک سمت و فرماندار یک سمت بروند، باید در یک راستا قرار گیرند. یکپارچگی حکمرانی در سطح استان باید رعایت شود که این رمز موفقیت و حرکت رو به جلو است. مردم نباید از ما چندگانگی و چندسویی در اداره امور ببینند، بلکه باید احساس کنند همه در یک راستا و در خدمت آن‌ها هستند. تضمین کیفیت خوب زندگی در شهر متعلق به همه سطوح حکمرانی است که باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه چند تکلیف مهم در قانون درآمد پایدار شهرداری پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: این تکالیف را باید به دقت انجام داد. در این قانون باید شهر را با یک اقتصاد شهری صحیح اداره کرد و برای این اداره صحیح باید راه‌هایی برای کسب درآمد پایدار پیدا کرد. برای این درآمد پایدار باید ابتکار و خلاقیت داشت، همچنین افراد کارآفرینی باید باشند که بتوانند در حوزه شهری در اختیار شورا و شهرداری قرار گیرند.

وحیدی گفت: باید به این موضوع توجه شود که اگر بحران و اتفاقی در شهر رخ دهد که می‌توانستیم با یک سازه امن یا با لایروبی یک رودخانه یا مسیل جلوی آن را بگیریم و نگرفتیم همه مسئول هستیم. باید کیفیت ساخت و ساز و زیرساخت‌ها برابر قوانین باشد. در خوی همه افرادی که خانه ساختند و در زلزله از بین رفت، باید مقصر را به قوه قضاییه معرفی کرد. این درست نیست خانه‌ای بسازیم که با زلزله ۶ ریشتری تخری می‌شود. طبق مقررات باید بین ۷ تا ۸ ریشتر دوام داشته باشد. این نظارت مستمر، قوی و سامان‌یافته شهرداری و شورا بر امورات شهر مهم است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه سیمامنظر شهر باید در شان مردم باشد، تصریح کرد: برای این کار باید شهردار و عضو شورا در شهر که رفت و آمد می‌کنند بررسی کنند کجا مشکل دارد که باید درست شود. این به مردم احساس آرامش می‌دهد. بحث فضای سبز نیز مطرح است که باید یک میلیارد درخت بکاریم و بخشی از آن‌ها باید در شهر‌ها کاشته شود.

وی ادامه داد: در زمینه حمل‌ونقل عمومی نیز باید نوسازی درست اتفاق بیفتد. اتوبوس قدیمی در شان مردم نیست. این نوسازی باید در دستور کار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار گیرد. از موتور، تامسی و اتوبوس برقی نیز باید استفاده شود. در دو سال و نیم باقیمانده از کار دولت باید نوسازی به طور کامل انجام شود.

وحیدی اضافه کرد: حرکت به سمت هوشمندی نیز از دیگر مسائل است که حداقل باید در زمینه کنترل تصویری ترافیک در همه شهر‌ها اتفاق بیفتد. هوشمندسازی کامل کار سختی است، اما مراحلی از آن باید در دستور کار قرار بگیرد.

وزیر کشور بیان کرد: هویت اسلامی ایرانی شهر از همه مهم‌تر است. این هویت به معنی معنویت شهر است. امامزاده، مسجد جامع و افراد فرهیخته و دانشمند باید مرکز هویت شهر باشند. این هویت هم در ساختمان و هم فضا‌های معنوی و فرهنگی است. شهر بی‌هویت و معنویت، شهر نیست. زمانی شهر است که مردم به هم اتصال فرهنگی، معنوی و روحی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: حکمرانی مردمی باید قوی، سالم، خوب و شفاف باشد تا سرمایه اجتماعی نظام را افزایش دهد و مردم احساس کنند در کمال شفافیت، دقت و سلامت کار‌ها در حریان است. تحولی در حوزه شهری شروع شده که باید به نقطه بهینه برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->