تاکید بر توجه والدین بر تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه‌های مشهد خالی شد هشدار وزارت رفاه درباره پیامک‌های جعلی دریافت کالابرگ الکترونیکی دختر نوجوان مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید هشدار به بانوان برای استفاده از لوازم آرایشی دارای مواد مضر و سمی گزارشی از شکل گیری و عملکرد کانون «شهیدالقدس» در  مشهد با محوریت فلسطین اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران عادی‌انگاری در موضوع حجاب فضا را برای ارتکاب جرائم بازتر می‌کند وزیر بهداشت: سکو‌های اینترنتی دارو فقط وظیفه تحویل دارو از داروخانه تا درب منزل بیماران را دارند
سرخط خبرها

خراسان رضوی ۴۹۷ هزار نفر بی سواد دارد

  • کد خبر: ۱۵۷۲۲۵
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
خراسان رضوی ۴۹۷ هزار نفر بی سواد دارد
معاون هماهنگ کننده امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ۴۹۷ هزار و ۱۰۶ نفر در زمره افراد بی سواد، افرادی که هیچ سواد خواندن و نوشتن ندارند در این استان شناسایی شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد روز سه شنبه در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی افزود: با توجه به تکالیف محول شده، ۲۵۴ هزار و ۶۵۴ نفر از آنان در اولویت جامعه هدف نهضت سوادآموزی هستند.

وی بیان کرد: اولویت نخست در سواد آموزی، بازماندگان از تحصیل و افراد بی سواد با سنین ۱۰ تا ۴۹ سال هستند و ۲۴۲ هزار و ۴۵۲ هزار نفر بی سواد دیگر نیز به دلیل سن بالای ۶۵ سال و معرفی شده از سوی دستگاههای اجرایی دیگر در اولویت بعدی سواد آموزی قرار دارند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به نقش دستگاههای مختلف در کاهش بی سوادی در خراسان رضوی گفت: هر یک از دستگاه های مربوطه از جمله بهزیستی، اتباع و امور مهاجران و دیگر سازمان ها باید تمامی اقدامات ریشه کنی بی سوادی در دستگاه خویش را انجام دهند و نهضت سواد آموزی فقط معیارها و شاخص ها را برای آنها تبیین کند.

معاون استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در امر ریشه کنی بی سوادی باید نهادهایی از جمله هلال احمر که دارای شبکه مردمی هستند، پای کار بیایند و از ظرفیت های خویش در این مسیر استفاده کنند.

وی عنوان کرد: موضوع سواد آموزی برای پیشبرد افراد کشور مهم است، لذا برای تحقق آن باید راهکارهای ارائه شده دستگاه های مربوطه از مرحله شناسایی تا تعلیم سهل، روان و اجرایی باشد.

سهم ۷۰ درصدی بانوان در جامعه تعلیم دهندگان خراسان رضوی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ۷۰ درصد جامعه معلمان و تعلیم دهندگان استان خراسان رضوی را بانوان تشکیل می دهند و آقایان تمایلی به حضور در این عرصه ندارند.

سید امیر شوشتری تصریح کرد: برای حمایت از بخش نهضت سوادآموزی نیازمند کمک خادم یاران، بسیج و نیروی هلال احمر به صورت جهادی هستیم، چراکه استخدام آنها به دلیل برخی مشکلات با معذوریت همراه است.

وی با اشاره به طرح های مختلف سواد آموزی در خراسان رضوی بیان کرد: طرح شهید "محمودوند" یکی از طرح های موفق حوزه سواد آموزی بوده است که باید اینگونه طرح ها بیشتر اجرایی شود.

خراسان رضوی رتبه دوم جذب سواد آموزی در کشور را دارد

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این نشست گفت: شهرستان های خراسان رضوی بین ۹۳ تا ۹۸ درصد ضریب سواد آموزی دارد که از این جهت رتبه دوم کشوری پس از استان خوزستان را در اختیار دارد.

سید جمال وزیری خاطر نشان کرد: بر اساس کد ملی های ثبت شده در سال تحصیلی جاری، ۲۰ هزار و ۴۴۶ نفر در مقطع دوره ابتدایی از تحصیل بازمانده اند که از این تعداد ۴۳ درصد مردان و ۵۷ درصد را زنان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه بیشتر بازماندگان از تحصیل در مناطق شهری ساکن هستند، بیان کرد: کمبود نیروی آموزش دهنده، تعریف محدود در سامانه و همچنین نبود منابع اعتباری از مهمترین دلایل اختلال در سیستم آموزشی استان است.

در ادامه این نشست نیز برخی از کارشناسان و فعالان حوزه آموزش و پرورش به بیان نظرات و پیشنهاد های مختلف جهت ارتقای باسوادی در خراسان رضوی پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->