ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

درمان و کنترل دیابت با روزه داری متناوب

  • کد خبر: ۱۵۸۴۱۲
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
درمان و کنترل دیابت با روزه داری متناوب
نتایج یافته های جدید محققان نشان می دهد: اجرای یک رژیم روزه داری که بر خوردن در اوایل روز تاکید دارد می تواند پاسخی برای کاهش خطر دیابت باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، رژیم روزه متناوب یکی از راهکارهای مفید برای افزایش سلامت انسان است و پروفسور لئونی هیلبرون (Leonie Heilbronn) از دانشگاه آدلاید، به همراه گروهی از همکارانش به بررسی تاثیر این رژیم بر دیابت پرداختند.

وی در این رابطه می گوید: پیروی از یک رژیم غذایی مبتنی بر روزه داری متناوب محدود به زمان می تواند به کاهش شانس ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند.دیابت یک بیماری فوق العاده شایع در سراسر جهان است که نزدیک به نیم میلیارد نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.

به طور خاص، دیابت نوع ۲ اغلب به عوامل سبک زندگی مانند رژیم غذایی نامناسب و عدم داشتن تحرک کافی و ورزش نسبت داده می شود. این اختلال زمانی اتفاق می افتد که سلول های بدن به درستی به ترشح انسولین پاسخ نداده شرایط پیش آمده، حفظ تعادل قند خون مناسب در بدن را دشوار می کند. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، بیش از ۳۷ میلیون آمریکایی دیابت دارند و از هر ۱۰ نفر ۹ نفر به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند.

طی این مطالعه، محققان دانشگاه آدلاید و موسسه تحقیقات بهداشتی و پزشکی استرالیای جنوبی  بیش از ۲۰۰ نفر را برای شرکت در یک مطالعه ۱۸ ماهه استخدام کردند. این تیم یک رژیم روزه داری متناوب با محدودیت زمانی و یک رژیم غذایی کم کالری را با یکدیگر در این افراد مقایسه کردند تا ببینند کدام یک برای افرادی که در معرض خطر بالاتر ابتلا به این بیماری هستند مفیدتر است.

پروفسور هیلبرون در این رابطه توضیح می دهد: افرادی که سه روز در هفته روزه می گرفتند و در آن روزها فقط بین ساعت ۸ صبح تا ۱۲ بعدازظهر غذا می خوردند، پس از ۶ ماه تحمل بیشتری نسبت به گلوکز نشان دادند تا افرادی که رژیم غذایی روزانه و کم کالری داشتند.به گزارش سیناپرس، شرکت ‌کنندگانی که رژیم روزه ‌داری متناوب را دنبال می ‌کردند به انسولین حساس ‌تر بودند و همچنین کاهش بیشتری در چربی ‌های خون نسبت به کسانی که رژیم کم کالری داشتند، تجربه کردند.

گفتنی است هر دو گروه درگیر با رژیم های غذایی فوق، مقادیر مشابهی از وزن خود را از دست دادند.

شیائو تونگ تئونگ، از پژوهشگران ارشد این تیم مطالعاتی در رابطه با یافته های این مطالعه می ‌گوید: این بزرگترین مطالعه در جهان تا به امروز بوده و اولین مطالعه ‌ای است که برای ارزیابی نحوه پردازش و استفاده بدن از گلوکز پس از خوردن غذا، که نشانگر بهتری برای خطر ابتلا به دیابت نسبت به آزمایش ناشتا است، ارزیابی می ‌کند.

این محقق می افزاید: نتایج این مطالعه به شواهد رو به رشدی اضافه می کند که نشان می دهد زمان بندی وعده های غذایی و توصیه های روزه داری، مزایای سلامتی رژیم غذایی با کالری محدود را مستقل از کاهش وزن افزایش می دهد.

 شرح کامل این یافته ها در  آخرین شماره مجله تخصصی  Nature Medicine منتشر شده است.

منبع: سیناپرس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->