شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۴۶۶ گازگرفتگی در ۱۲۴ روز

  • کد خبر: ۱۵۸۶۴
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
۴۶۶ گازگرفتگی در ۱۲۴ روز
آمار جان‌باختگان بر اثر گازگرفتگی خراسان رضوی را به جایگاه سوم کشور رساند
محمد جواد ابوعطا| پنجمین روز از دومین ماه سرد سال در حالی به سر رسید که چراغ عمر ۴ شهروند خراسانی هم به واسطه غفلت و سهل انگاری خودشان خاموش شد. براساس گزارش‌های اعلام شده از سوی سازمان آتش نشانی مشهد و مراکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ شهرستان‌های خراسان رضوی، از روز جمعه تا صبح دیروز ۵ حادثه گازگرفتگی در ۵ نقطه استان رخ داده است. اولین گازگرفتگی روز جمعه در شهرستان فریمان رخ داد که مردی شصت ساله و همسر پنجاه ساله اش دچار مسمومیت با گاز منوکسیدکربن شدند، به نحوی که با ورود اورژانس و انتقال این افراد به بیمارستان فریمان، مرد شصت ساله بر اثر مسمومیت جان باخت و همسرش از مرگ حتمی گریخت. اما از بامداد شنبه تا نزدیک ظهر دیروز، قاتل نامرئی در جای جای استان خودنمایی کرد و عامل بروز ۴ حادثه بود. در یکی از این حوادث ۶ عضو یک خانواده در شهرستان جغتای دچار گازگرفتگی شدند که خوشبختانه نجات یافتند، اما مرد نیشابوری که برای فرار از سرما در ساختمان نیمه ساز از مشعل گازی استفاده کرده بود، مانند آن‌ها خوش شانس نبود و صبح دیروز پیکرش پیدا شد.
همچنین صبح دیروز با اعلام خبری در خیابان امام‌هادی (ع) مشهد مبنی بر وقوع حادثه برای یکی از همسایه ها، آتش نشانان مشهدی به محل اعزام شدند. با حضور امدادگران مشخص شد که مردی پنجاه ساله به علت نقص فنی دودکش بخاری منزل دچار مسمومیت شده و جان باخته است.
آخرین مورد حادثه مسمومیت با گاز منوکسیدکربن نیز در شهرستان تایباد ثبت شد. در این حادثه مردی جوان به روشن کردن گاز تک شعله خوراک پزی در فضای بسته اقدام کرده بود، غافل از اینکه روشن کردن اجاق خوراک پزی یا پیک نیک در فضای بسته یکی از روش‌های اشتباه و مرگ بار برای گرم کردن مکان‌های در بسته است. این مرد جوان نیز جانش را از دست داد.

از ابتدای پاییز تا روز جمعه گذشته که ۱۲۴ روز را پشت سر گذاشتیم، متأسفانه ۲۰۴ نفر در سراسر کشور جان باختند. افرادی که اسیر پنجه‌های قدرتمند دیو بی بو و بی نشانی شدند که با کوچک‌ترین غفلتی سروکله اش در همه جا پیدا می‌شود. در همین مدت نیز ۳۴۲۷ نفر در سراسر کشور دچار مسمومیت با گاز منوکسیدکربن شدند.
این آمار‌ها از آنجایی برای ما اهمیت پیدا می‌کند که خراسان رضوی با ۴۶۶ مسمومیت گاز منوکسیدکربن پس از استان‌های تهران با ۱۰۰۷ نفر و فارس با ۵۹۱ نفر در رتبه سوم قرار گرفته است. آذربایجان شرقی نیز با ۲۶۷ مسموم در جایگاه بعدی قرار دارد.
همچنین در میان مرگ بارترین حوادث گازگرفتگی در سراسر کشور، خراسان رضوی با ۱۷ کشته در جایگاه سوم قرار دارد و استان‌های تهران و فارس هر کدام با ۲۸ کشته در رتبه‌های اول و دوم هستند. استان کرمان نیز در این مدت به عنوان چهارمین استان پر مرگ و میر در حوزه گازگرفتگی با ۱۵ جان باخته شناخته شده است.
شاید سردی و بارش‌های گسترده امسال یکی از دلایلی باشد که در ۱۲۴ روز گذشته میزان مسمومیت با گاز منوکسیدکربن را به نسبت مدت مشابه سال قبل در کل کشور ۱۰ درصد افزایش داده است. هر چند این علت، توجیهی برای غفلت افراد نمی‌شود.
۴۶۶ گازگرفتگی در ۱۲۴ روز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->