شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

نانوسامانه تصفیه هوا ایرانی بدون نیاز به فیلتر ساخته شد

  • کد خبر: ۱۵۹۴۸
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
نانوسامانه تصفیه هوا ایرانی بدون نیاز به فیلتر ساخته شد
یک شرکت فعال در زمینه تولید محصولات تصفیه هوا با همکاری دانشگاه الزهرا موفق به ساخت نانوسامانه تصفیه هوا بدون نیاز به فیلتر شد که این سامانه، قابلیت زدودن مواد آلاینده محیطی و همچنین عوامل بیماری‌زا را نیز دارد.
به گزارش شهرآرانیوز، شرکت ایواز آریان گستر با استفاده از خاصیت فتوکاتالیستی نانوذرات TiO ۲، سامانه‌ای برای تصفیه هوا ساخته که نیاز به فیلتر ندارد. این سامانه علاوه بر تصفیه هوا امکان میکروب‌کشی داشته و می‌تواند عوامل بیماری‌زا را از بین ببرد.

عذرا عطایی مدیرعامل این شرکت در خصوص این سامانه گفت: این دستگاه ماحصل شش سال تحقیق و پژوهش شرکت با همکاری دانشگاه الزهرا است،  این سامانه قابلیت زدایش مواد آلاینده محیطی و همچنین عوامل بیماری‌زا را دارد، این سامانه خالص‌ساز هوا با استفاده از توری‌های آلومینیومی آغشته به نانوذرات TiO ۲‌ می‌تواند ذرات آلاینده هوا را از بین ببرد.

وی درباره سازوکار این فناوری افزود: در این فناوری از  سه بخش مجزا استفاده شده است. بخش دمش هوا، لامپ UV و توری آلومینیومی آغشته به نانوذرات دی‌اکسیدتیتانیم که ترکیب این سه بخش منجر به آزاد شدن H ۲ O ۲‌ می‌شود؛ در واقع تابش UV روی توری باعث انجام فعالیت فتوکاتالیستی شده که با این کار H ۲ O ۲ رهاسازی می‌شود.

عطایی ادامه داد: H ۲ O ۲ تولید شده با عوامل بیماری‌زا نظیر قارچ و باکتری برخورد کرده و منجر به آسیب DNA آن‌ها می‌شود که این امر درنهایت به از بین رفتن عوامل‌بیماری‌زا در محیط کمک می‌کند،  بنابراین این فناوری برای استفاده در بیمارستان‌ها و فضا‌های حساس مناسب است. از سوی دیگر H ۲ O ۲‌ می‌تواند با برخی آلاینده‌های محیطی نظیر آمونیاک و بنزن ترکیب شود و آن‌ها را به مواد کم‌خطرتر تبدیل کند، بنابراین از این سامانه برای تصفیه هوای محیط‌هایی نظیر منازل یا فضا‌های اداری می‌توان استفاده کرد.

وی گفت: تست‌های این فناوری در مراکز مختلف نظیر انستیتو پاستور موردآزمایش قرار گرفته و تایید شده و به تازگی نیز گواهی نانومقیاس این فناوری از سوی ستاد توسعه فناوری‌نانو صادر شده است.

 عطایی درباره مزیت‌های این فناوری اظهارکرد: در حال حاضر نمونه مشابه خارجی این محصول وجود دارد، اما در آن‌ها از ذرات میکرونی استفاده شده است، در حالی که در این محصول ذرات نانومقیاس به کار رفته و در نتیجه عملکرد این سامانه حداقل ۲۰ درصد بهتر از نمونه‌های خارجی است. این فناوری به دلیل عملکرد بالا و قیمت مناسب مزیت صادراتی دارد.

منبع: ایرنا

 

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->