اعتراف رسانه عبری: اسرائیل بدون مبادله اسرا هم جنگ را متوقف می‌کند هشدار اردوغان: جنگ غزه متوقف نشود، همه در معرض خطر خواهند بود آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ برگزار شد + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) باقری: ۱۲ تیر در تقویم ایران روز افشای حقوق بشر آمریکایی است صهیونیست‌ها حتی به چاه‌های آب غزه هم رحم نکردند فرانسه: خواستار آتش‌بس فوری در غزه هستیم چین: کشته‌شدن صدها امدادرسان در غزه بی‌سابقه است حمله پهپادی عربستان به خاک یمن (۱۲ تیر ۱۴۰۳) نتانیاهو مخالفان و معترضان خیابانی‌ را دادگاهی می‌کند «پوتین» با «محمد مخبر» و «اردوغان» دیدار می‌کند جزئیات کمک نظامی ۲.۳ میلیارد دلاری جدید آمریکا به اوکراین حمله راکتی حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قالیباف: مشکلات کشور جز با پیوندحوزه ودانشگاه حل نمی‌شود سردار معصومی: انتخابات نماد اتحاد ملی تلقی می‌شود فرمانده کل سپاه در مشهد: انتخابات، عرصه قضاوت جهانی است| نباید دشمن شاد شویم درگیری شدید مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در نابلس لوپن: ماکرون در تدارک کودتا است پخش زنده دومین مناظره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری (۱۲ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ۱۰۷ کشته به خاطر ازدحام جمعیت در هند + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شناسایی ۲ مجرم در حمله به وکیل دادگستری تبریزی در روز انتخابات
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

گوترش: دیپلمات ترکیه‌ای هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور افغانستان شد

  • کد خبر: ۱۶۰۶۸۰
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
گوترش: دیپلمات ترکیه‌ای هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور افغانستان شد
دبیرکل سازمان ملل فریدون سینیرلی‌اوغلو، دیپلمات ترکیه‌ای در این نهاد را به عنوان هماهنگ‌کننده ویژه خود در امور افغانستان منصوب کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از دیلی صباح، شورای امنیت در مارس سال جاری میلادی از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواست تا توصیه‌های آینده‌نگر را برای رویکردی یکپارچه و منسجم در میان بازیگران مرتبط سیاسی، بشردوستانه و توسعه به منظور رسیدگی به چالش‌های کنونی پیش روی افغانستان ارائه کند.   

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: فریدون سینیرلی‌اوغلو بیش از چهار دهه در امور بین‌الملل و دیپلماسی تجربه دارد و در بخش میانجیگری در موضوعات سیاسی، بشر دوستانه، توسعه و حقوق‌ بشر کار کرده و در موضوعات خاورمیانه، شمال آفریقا، اروپا، آمریکایی شمالی و آسیا از جمله افغانستان تخصص دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است، سینیرلی‌اوغلو به درخواست آنتونیو گوترش وضعیت افغانستان و چالش‌ها در این کشور را با هدف ارائه توصیه‌هایی برای رویکرد یکپارچه و منسجم زیر نظر خواهد داشت.

سینیرلی‌اوغلو در سال ۲۰۱۵ میلادی برای مدت کوتاهی وزیر خارجه بود و بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳ به‌ عنوان نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل نیز مشغول به کار بوده است.

در دوران حکومت طالبان فعالیت نهادهای مرتبط با سازمان ملل در افغانستان به ‌دلیل ممنوعیت کار زنان با چالش جدی مواجه شده است. نمایندگان سازمان ملل در سفرهای متعدد به افغانستان، نتوانستند طالبان را متقاعد کنند که ممنوعیت کار و آموزش زنان را لغو کنند. سازمان ملل برای غلبه بر بحران بشردوستانه در افغانستان به چهار میلیارد و ۶۲۰ میلیون دلار نیاز دارد، اما تنها توانسته ۲۵۰ میلیون دلار جمع‌آوری کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->