متا ابزارهای هوش مصنوعی را در دسترس میلیاردها کاربرش قرار می‌دهد

  • کد خبر: ۱۶۰۸۸۶
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
متا ابزارهای هوش مصنوعی را در دسترس میلیاردها کاربرش قرار می‌دهد
مارک زاکربرگ در دیدار اخیر خود با سرمایه‌گذاران متا گفت: «متا فرصت بسیار خوبی برای معرفی ابزار‌های هوش مصنوعی به میلیارد‌ها نفر دارد.»

به گزارش شهرآرانیوز - زاکربرگ توضیحات دقیقی درمورد روش اضافه کردن هوش مصنوعی مولد به پلتفرم‌های متا ارائه نداد. او در گزارش مالی شرکت متبوعش برای سه‌ماهه‌ی اول سال جاری، به درآمد ۲۸٫۶ میلیارد دلاری و رکورد روزانه ۲ میلیارد کاربر فعال اشاره کرد. بدین‌ترتیب آمار عملکرد این شرکت از پیش‌بینی‌های وال‌استریت نیز فراتر رفت و در سه‌ماهه‌ی گذشته به سود ۵٫۷ میلیارد دلاری دست یافت. البته این رقم نسبت‌به سوددهی متا در سه‌ماهه‌ی مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته است.

زاکربرگ در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: «ما درحال بررسی تجربه‌های چت در واتساپ و مسنجر فیسبوک هستیم و قصد داریم ابزار‌هایی مبتنی‌بر هوش مصنوعی جدیدی برای برای تولید پست و تبلیغات در فیسبوک و اینستاگرام ارائه دهیم و علاوه‌براین از فناوری مذکور برای بهبود تماس‌های ویدیویی بهره ببریم. انتظار دارم با انتشار این ابزارها، علاقه‌ی مشتریان ما به ابزار‌های هوش مصنوعی در پیام‌رسانی تجاری افزایش یابد. این اقدام با گذشت زمان در متاورس نیز انجام خواهد شد؛ جایی‌که مردم می‌توانند آواتارها، اشیاء، جهان‌ها و کد‌های موردنظر خود را به‌راحتی بسازند و آن‌ها را با دیگران به‌اشتراک گذاشته یا با ساخته‌های آنان ادغام کنند.»

متا با تغییر تمرکز خود روی هوش مصنوعی، سعی دارد زیرساخت‌هایی برای پشتیبانی از ویژگی‌های مبتنی‌بر این فناوری آماده کند و همین موضوع منجر به هزینه‌ی چند میلیارد دلاری برای بازسازی مراکز داده‌ی این شرکت در سه‌ماهه‌ی اخیر شد. زاکربرگ می‌گوید: «درحال حاضر ما در زمینه‌ی توسعه‌ی زیرساخت‌های هوش مصنوعی عقب نیستیم و ابزار‌های مبتنی‌بر این فناوری را طی ماه‌های آینده ارائه خواهیم داد.»

OpenAI با معرفی ChatGPT، هوش مصنوعی مولد را به فناوری محبوب این روز‌ها تبدیل کرده است و اکنون گوگل، متا و شرکت‌های کوچک دیگری مثل اسنپ نیز به‌سختی در تلاش هستند تا از این بازار عقب نمانند. متا اوایل سال جاری مدل زبان بزرگ خود موسوم‌به LLaMA را برای محققان منتشر کرد، اما تا این‌لحظه محصولی شبیه ChatGPT را به‌طور عمومی ارائه نداده است.

زاکربرگ اعلام کرده است هوش مصنوعی مولد به‌معنی واقعی کلمه در همه‌ی محصولات شرکتش ارائه خواهد شد. او همچنین توضیح داد فناوری مذکور چگونه می‌تواند به‌طور خاص به کسب‌وکار نوپای پشتیبانی مشتری در واتساپ سرعت ببخشد. مدیرعامل متا می‌گوید: «ابزار‌های هوش مصنوعی می‌توانند به افزایش تعداد مشتریان سازمانی و ارائه‌ی خدمات پشتیبانی به مشتریان آن‌ها کمک کنند.»

براساس اعلام زاکربرگ، اگرچه متا درحال حاضر تصمیم گرفته است تمرکز اصلی خود را روی هوش مصنوعی معطوف کند، اما از متاورس دست نخواهد کشید. مدیرعامل متا در این‌رابطه گفت: «اینکه متا از متاورس دست کشیده است، به‌هیچ‌وجه واقعیت ندارد و هدست واقعیت مجازی بعدی سری کوئست ما طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی اواخر سال جاری معرفی خواهد شد.»

بخش آزمایشگاه‌های واقعیت مجازی متا در سه‌ماهه‌ی گذشته با ضرر خالص ۴ میلیارد دلاری مواجه شد و این شرکت انتظار دارد زیان‌های عملیاتی در حوزه‌ی متاورس در سال ۲۰۲۳ همچنان افزایش یابد.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->