افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
سرخط خبرها
مدیرکل فرهنگی وزارت علوم خبر داد:

اعزام ۵۲ گروه دانشجویی زائر اولی به مشهد

  • کد خبر: ۱۶۱۳۱
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
اعزام ۵۲ گروه دانشجویی زائر اولی به مشهد
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۵۲ گروه دانشجویی در قالب اردوی‌های رضوی دانشجویی از دانشگاه‌های سراسر کشور به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدهادی عسکری اظهار داشت: بر اساس هماهنگی و توافق به عمل آمده با آستان قدس رضوی، سهمیه‌ای برای تشرف دانشجویان زائر اولی اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه سهمیه یادشده در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته است، افزود: در این مرحله حدود ۲۵ هزار نفر ثبت نام کرده اند.
به گفته مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با توجه به محدودیت‌ها در ماه‌های بهمن و اسفند سال جاری، فقط ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سراسری در قالب ۵۲ گروه دانشجویی به مشهد اعزام می‌شوند.
عسکری افزود: اردو‌های دانشجویی از جمله فعالیت‌هایی است که در بستر آن دانشجویان به عنوان گروه همسالان، نوعی زیست مشترک را در کنار هم تجربه می‌کنند همچنین با توجه به استقبال زیاد دانشجویان برای متولیان فرهنگی دانشگاه‌ها به عنوان یک فرصت تلقی می‌شود.
وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته، برگزاری این قبیل اردو‌ها توانست تا حد زیادی زمینه آشنایی بیشتر دانشجویان را با سیره اهل بیت به ویژه حضرت علی ابن موسی رضا (ع) فراهم کند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: اختصاص این سهمیه و ظرفیت‌ها باید در اختیار همه دانشجویان قرار گیرد و تلاش برای فراگیرتر شدن این اردو‌ها افزایش یابد.
عسکری گفت: دانشجویان با سلایق و گرایش‌های گوناگونی که دارند، مخاطب خاص این اردو‌ها می‌شوند و با کمترین هزینه در این اردو‌ها حضور می‌یابند.
وی درباره برنامه‌های این اردو اظهار داشت: دانشجویان در این اردو، سه شب و چهار روز در مشهد در زائر شهر رضوی اسکان می‌یابند و از برنامه‌های زیارتی، آموزشی و فرهنگی تدارک دیده شده بهره‌مند خواهند شد.
اعزام‌ها از بعد امتحانات پایان ترم آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->