بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۳ نقره و یک برنز دشت خراسانی‌ها از آسیا

  • کد خبر: ۱۶۵۹۶۰
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
۳ نقره و یک برنز دشت خراسانی‌ها از آسیا
تیم‌ملی بانوان آلیش کلاسیک و آزاد کشورمان از عنوان قهرمانی‌اش در قاره کهن دفاع کرد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ سه نقره و یک برنز حاصل تلاش ورزشکاران خراسان‌رضوی در ترکیب تیم‌ملی آلیش بانوان بود که به قهرمانی ایران در قاره کهن کمک کرد.

رقابت‌های کشتی آلیش قهرمانی آسیا به رسم سال‌های گذشته، امسال هم در دو روز نخست خرداد پیگیری شد. امسال مقصد ورزشکاران برتر قاره کهن کشور ازبکستان بود. پارسال این رقابت‌ها با میزبانی اوش قرقیزستان پیگیری شده بود، اما قهرمان هر دو دوره زنان آسیا مشترک بود؛ چون تیم‌ملی بانوان ایران موفق شد قهرمانی پارسال را تکرار کند و باز هم روی سکوی نخست این قاره بزرگ بایستد.

تیم ایران پارسال اولین‌بار و با هدایت سرمربی مشهدی‌اش قهرمان آسیا در دو بخش آزاد و کلاسیک شده بود و امسال هم در غیبت آنا براتی، دو ورزشکار خراسانی همراه با ترکیب تیم‌ملی از عنوان قهرمانی‌شان دفاع کردند و در هردو بخش کلاسیک و آزاد روی سکوی نخست ایستادند. رقیه محمودآبادی و عزت قربانی‌ثانی دو ملی‌پوش از خراسان‌رضوی بودند. محمودآبادی دو نقره و قربانی یک نقره و یک برنز در آسیا به دست آورد.

تبدیل طلا‌ها به نقره

پارسال تیم‌ملی بانوان ایران در بخش کلاسیک یک طلا، چهار نقره و یک برنز کسب کرد و در بخش آزاد نیز سه طلا یک نقره و دو برنز به دست آورد و با مجموع چهار طلا، پنج نقره و سه برنز قهرمان آسیا شد. در سال۱۴۰۲ تیم‌ملی با چهار نقره و دو برنز در کلاسیک و دو طلا و دو نقره در بخش آزاد با مجموع دو طلا، شش نقره و دو برنز قهرمانی آسیا را تکرار کرد. در مسابقات امسال ورزشکاران ایرانی به فینال‌ها می‌رسیدند، اما فقط دو نفر توانستند پیروز فینال‌ها شوند.

رسیدن به طلا در بخش‌آزاد

کشتی‌گیران ایرانی که روز نخست بازی‌ها در بخش کلاسیک حاضر شده بودند، در روز دوم رقابت‌ها، در بخش آزاد به میدان رفتند و در پایان تیم ایران با کسب دو طلا و دو نقره قهرمان شد. ام‌البنین محسنی در وزن ۶۰کیلوگرم و ریحانه گیلانی در ۷۰کیلوگرم به مدال طلا دست پیدا کردند، رقیه محمودآبادی در ۶۵کیلوگرم و عزت قربانی‌ثانی در ۷۵+کیلوگرم که هردو خراسانی هستند هم مدال نقره به دست آوردند. علاوه بر این، سپیده بابایی در ۵۵کیلوگرم و سحر غنی‌زاده در ۷۵کیلوگرم چهارم شدند. در رده‌بندی تیمی، ایران با ۲۳۰ امتیاز قهرمان شد، ازبکستان با ۲۱۵ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و قرقیزستان هم عنوان سومی را به دست آورد.

اشتباه عجیب در کلاسیک

تیم ایران روز اول در بخش کلاسیک هم با کسب چهار نقره و دو برنز قهرمانی را به دست آورد. سپیده بابایی در وزن ۵۵کیلوگرم، ام‌البنین محسنی در ۶۰کیلوگرم، رقیه محمودآبادی در ۶۵کیلوگرم، ریحانه گیلانی در ۷۰کیلوگرم به مدال نقره، سحر غنی‌زاده در ۷۵کیلوگرم و عزت قربانی‌ثانی در وزن به‌اضافه ۷۵کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

در رده‌بندی تیمی ایران قهرمان شد و تیم‌های ازبکستان و قرقیزستان به‌ترتیب دوم و سوم شدند. موضوع جالب این دوره از مسابقات این بود که کمیته برگزاری مسابقات ابتدا اعلام کرد که تیم ایران دوم شده، اما پس از بررسی امتیازها، اعلام شد که تیم ایران به عنوان قهرمانی دست یافته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->