تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
سرخط خبرها

سهم ۳۰ درصدی افراد مبتلا به سوء تغذیه متوسط یا شدید در بیماران بستری بیمارستان‌های کشور

  • کد خبر: ۱۶۲۷۷
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
سهم ۳۰ درصدی افراد مبتلا به سوء تغذیه متوسط یا شدید در بیماران بستری بیمارستان‌های کشور
دبیر علمی همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران گفت: به‌طور میانگین ۳۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور به سوء تغذیه متوسط یا شدید مبتلا هستند.
به گزارش شهرآرانیوز، دکتر عبدالرضا نوروزی با اعلام این خبر گفت: میزان ابتلا به سوءتغذیه متوسط و شدید را در سطح جامعه سه درصد است.

وی افزود: میزان ابتلا به سوءتغذیه متوسط و شدید در "بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی" حدود ۶۰ درصد برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش مراقبت‌های ویژه به دلیل شرایط بیمار و بی‌میلی به صرف غذا سوءتغذیه بیشتر دیده می‌شود که این امر احتمال ابتلای به عفونت، افزایش مدت زمان بستری و بهبودی دیرتر زخم‌های ناشی از اعمال جراحی را به دنبال دارد.  

عضو هیات علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بررسی‌های بالینی نشان داده مهمترین مشکل تغذیه‌ای در بیمارستان‌های کشور، سوءتغذیه و عدم کفایت تغذیه‌ای می‌باشد که رفع آن نیازمند ارائه خدمات تغذیه‌ای،  آماده‌سازی رهنمودی بالینی درمانی و بکارگیری آخرین فناوری‌های دارویی و غذایی در این زمینه است.
وی همچنین به برگزاری همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره و بیان کرد: این همایش با شعار "مبارزه با سوءتغذیه بیمارستانی" در نظر دارد با دعوت از استادان صاحبنظر اروپایی و آسیایی به تبادل نظر و ارائه آخرین دستاورد‌های علمی و پژوهشی برای بهبود خدمات تغذیه بالینی در بیمارستان‌ها بپردازد.  

دکتر نوروزی افزود: ۵۵۰ نفر از پزشکان متخصص تغذیه، رشته‌های مرتبط و کارشناسان این حوزه از داخل و خارج کشور روز‌های ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه جاری برای شرکت در این همایش در مشهد گردهم می‌آیند.

وی مهمترین محور‌های همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران را تغذیه در بیماران با شرایط بحرانی، رژیم‌های غذایی ویژه و بیماریها، روزه و سلامت، چاقی و درمان آن، کترینگ بیمارستانی، اعتباربخشی آموزشی و ارزیابی گروه‌های تغذیه دانشگاه‌های ایران و آمایش سرزمینی تغذیه بیمارستانی برشمرد.  

سومین همایش بین‌المللی تغذیه بالینی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری کارگروه توسعه و تعالی علوم تغذیه کلان منطقه ۹ آمایشی کشور، انجمن تغذیه بالینی آسیا، انجمن تغذیه ایران شاخه خراسان و مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت در مشهد برپا می‌شود.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->