معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

امکان خرید اعتباری برای یارانه‌بگیران؛ از امروز (۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) + جزئیات

  • کد خبر: ۱۶۲۸۲۷
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
امکان خرید اعتباری برای یارانه‌بگیران؛ از امروز (۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) + جزئیات
بعد از واریز یارانه خردادماه به حساب سرپرستان خانوار، از امروز امکان خرید اعتباری ماه بعد در قالب کالابرگ الکترونیک فراهم شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، یارانه خردادماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده و حالا آن‌ها از امروز می‌توانند خرید اعتباری خود را انجام دهند. این خبر را هادی کاشف، مجری طرح کالابرگ الکترونیک داده و گفته است که اعتبار خرید در قالب کالابرگ شارژ شده است.

استفاده از کالابرگ اختیاری است و اگر خانواری تصمیم بگیرد که آن را در یک ماه مشخص استفاده نکند، می‌تواند رقم کامل یارانه خود را برداشت کند. اگر هم تصمیم بر استفاده از اعتبار داده شده باشد، به همان میزان از یارانه خانوار کسر می‌شود و باقی‌مانده مبلغ به حساب سرپرست خانواده واریز خواهد شد.
تاکنون اطلاعاتی که درباره پیشبرد این طرح منتشر شده، نشان از این دارد که ۵۰ هزار فروشگاه در سراسر کشور به سامانه کالابرگ متصل شده‌اند. البته متولیان امر می‌گویند تصمیم‌شان بر آن است که تعداد فروشگاه‌های ارائه‌دهنده خرید اعتباری به بیشتر از ۶۰ هزار فروشگاه برسد؛ آن هم تا پایان خرداد ماه امسال.

همچنین، آنگونه که برنامه‌ریزی شده، سرپرستان خانوار از مسیر اپلیکیشن «شما» می‌توانند به ریز تراکنش‌های خرید خود با کالابرگ دسترسی داشته باشند.

جزئیاتی درباره کالابرگ الکترونیک

طرح آزمایشی کالابرگ الکترونیک سال قبل و البته دیرهنگام در استان هرمزگان کلید خورد. هرچند اجرای این طرح در این استان هم با تاخیر همراه بود و آنگونه که بررسی‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد اهالی این استان بیشتر به دریافت یارانه نقدی تمایل داشتند تا کالابرگ.

پس از آن، طرح کالابرگ الکترونیک به صورت ملی و در سراسر کشور به اجرا درآمد. مقامات مسئول هم خبر دادند که در این طرح قرار است اعتبار کلیه خانوار یارانه‌بگیر شارژ شود. سپس مشمولان این طرح می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، با کارت بانکی خود از این اعتبار اختصاص داده شده برای خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملی استفاده کنند.

اطلاعیه وزارت رفاه در نخستین ماه امسال حاوی این مطلب بود که کالا‌های اساسی مشمول به ارزش ۵۳۰ هزار تومان است که شامل ماست، شیر، پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم‌مرغ می‌شود. مردم مختارند که از هر نام و نشان و برند تجاری کالای مورد نیاز خود را از بین ۱۰ قلم کالای ذکر شده تهیه کنند و دولت طبق سبد کالای مشخص شده مابه‌التفاوت قیمت کالا را در طول دوره پرداخت می‌کند.

در ضمن، مبلغ این کالا‌ها به نرخ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود. برای مثال، روغن ۸۱۰ گرمی حدود ۱۴ هزار تومان است. مابه‌التفاوت از محل یارانه فرد پرداخت می‌شود.

منبع:تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->