ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم ویدئو | علوی مقدم: ساماندهی ورزش مشهد، مطالبه مردمی و اقدام بزرگ شورای ششم بود
سرخط خبرها

اعزام بیش از ۵۰ هزار زائر خانه خدا از پنج فرودگاه کشور+ جزئیات

  • کد خبر: ۱۶۳۰۱۹
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
اعزام بیش از ۵۰ هزار زائر خانه خدا از پنج فرودگاه کشور+ جزئیات
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور از اعزام بیش از ۵۰ هزار زائر خانه خدا از پنج فرودگاه کشور خبر داد و گفت: انتقال زائران به سرزمین وحی از سوم خرداد آغاز و بازگشت آن‌ها سوم مرداد ماه خاتمه خواهد یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا سیدی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه عملیات رفت و برگشت زائران حج تمتع سال ۱۴۰۲ با قریب به ۸۸ هزار زائر، دو ماه به طول می‌انجامد، از آمادگی ۲۱ فرودگاه کشور برای انجام این عملیات خبر داد و گفت: انتقال زائران به سرزمین وحی از سوم خرداد آغاز و بازگشت آن‌ها سوم مرداد ماه خاتمه خواهد یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام این خبر و با اشاره تمهیدات اندیشیده شده در فرودگاه‌های کشور برای میزبانی شایسته از زائران خانه خدا گفت: آغاز عملیات حج تمتع به عنوان یک آیین معنوی با سالروز عملیات پیروزمندانه بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر که یک مناسبت ملی است، همزمان شده و این تقارن را به فال نیک می‌گیریم.

وی اظهار کرد: نخستین کاروان‌های اعزامی به بیت الله الحرام سوم خرداد از فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، ساری و یزد راهی سرزمین وحی خواهند شد.

سیدی با اشاره به مدت زمان عملیات رفت افزود: اعزام زائران تا اول تیر ماه ادامه دارد و فرودگاه‌های همدان، گرگان و امام خمینی (ره) به عنوان آخرین فرودگاه‌های اعزام کننده زائر به سرزمین وحی معرفی شده اند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها درخصوص عملیات بازگشت زائران حج تمتع ۱۴۰۲ گفت: حجاج پس از انجام مناسک حج در تاریخ ۱۳ تیر از فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، ساری و یزد به کشور باز خواهند گشت. این در حالی است که آخرین گروه حجاج نیز در تاریخ سوم مرداد از سه فرودگاه اهواز، امام خمینی (ره) و کرمان وارد میهن اسلامی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ هزار زائر از پنج فرودگاه کشور اعزام می‌شوند، گفت: فرودگاه امام خمینی (ره) با اعزام ۲۵ هزار و ۴۵۰ زائر از استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان، قم، مرکزی، کاشان و کرمانشاه رتبه نخست بیشترین اعزام به کشور عربستان را از آن خود کرده است.

سیدی ادامه داد: فرودگاه مشهد با اعزام ۱۱ هزار و ۷۳۰ زائر از استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی، رتبه دوم فرودگاه‌های کشور با اعزام بیشترین زائر را در اختیار دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: فرودگاه اصفهان با اعزام هفت هزار و ۶۰۰ زائر از دو استان اصفهان و چهار محال و بختیاری سوم، فرودگاه تبریز با اعزام چهار هزار و ۶۰۰ زائر چهارم و فرودگاه‌های ساری و اهواز هرکدام با اعزام چهار هزار و ۳۷۰ زائر به سرزمین وحی به عنوان پنجمین فرودگاه اعزام کننده بیشترین زائر به خانه خدا معرفی شده اند.

وی همچنین یادآور شد: دو فرودگاه قشم و چابهار هرکدام با اعزام ۲۳۰ زائر، کمترین اعزام را به عربستان خواهند داشت.

به گفته سیدی؛ استان هرمزگان با دو فرودگاه بندرعباس و قشم و سیستان و بلوچستان با دو فرودگاه زاهدان و چابهار میزبان زائران سرزمین وحی خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->