معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد
سرخط خبرها

اعلام آمادگی حوزه علمیه خراسان رضوی برای کمک به دولت

  • کد خبر: ۱۶۳۴۷۶
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
اعلام آمادگی حوزه علمیه خراسان رضوی برای کمک به دولت
مدیر حوزه علمیه خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت ارزشمند این حوزه در عرصه‌های مختلف، برای کمک و همراهی بیش از پیش با دولت اعلام آمادگی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در نشستی که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاجی‌ابوالقاسم دولابی، رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت برگزار شد، با اشاره به اینکه روحانیت و حوزه‌های علمیه در ارتباط با مسائل کشور به نوعی محروم واقع شده و نقشی در تصمیم گیری‌ها به ایشان داده نمی‌شود، اظهار داشت: در مقابل، پاسخ به مشکلات به ویژه در عرصه فرهنگی را به طور جدی از آن‌ها مطالبه دارند و خود طلاب نیز در حل مسائل به طور میدانی همت می‌کنند.

وی در ادامه به ظرفیت بسیار ارزشمند و استعداد‌های برجسته حوزه علمیه خراسان اشاره کرد و گفت: اگر بستر‌های لازم فراهم شود، به شکوفایی و در نهایت خدمت موثرتر و بیشتر ایشان به نظام و جامعه منجر می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان رضوی افزود: حتی در برخی از نقاط دور افتاده این حوزه ظرفیت‌ها و سازوکار‌هایی ایجاد شده که می‌توان از آن استعداد با برنامه ریزی لازم استفاده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط با اشاره به تدوین نظام جامع آموزش این حوزه که در آستانه عملیاتی شدن است، گفت: اطلاع دولت از توانمندی‌های حوزه علمیه خراسان و نیز در مقابل، آگاهی و شناخت مطالبات ایشان می‌تواند در برنامه ریزی‌ها بیش از پیش موثر باشد که تعامل آن به عنوان یک حوزه مستقل با دولت و طبق ظرفیت بیان شده، بسیار اثرگذار است.

وی تدوین متون، مشاوره، تبلیغ، استعداد‌های علمی پژوهشی و... را از ظرفیت‌هایی دانست که می‌تواند در تعامل فی ما بین حوزه علمیه خراسان و دولت و مجلس برنامه ریزی شود.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی در این دیدار با اشاره به اهمیت شناساندن ظرفیت حوزه علمیه خراسان به دولت، برگزاری نشست‌هایی در این رابطه را لازم دانست.

در این نشست، مطالبی نیز درباره ظرفیت‌های علمی، تبلیغی، فرهنگی، مدارس، بین الملل و طلاب زبان دان، رسانه و ارتباطات حوزه علمیه خراسان رضوی بیان و گزارش شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->