بیش از ۵۷ درصد، سهم محصولات غیرنفتی از سبد صادرات سال گذشته | ۸۰ درصد از خط تولید ال ۹۰، ایرانی است فروشندگان کالا‌های مرتبط با هالووین زیر ذره بین بازرسی فرمان بازار خودرو به سمت کاهش قیمت چرخید؟ | بررسی قیمت امروز خودروهای داخلی و خارجی (۸ آبان ۱۴۰۴) گل زعفران امروز چقدر قیمت دارد؟ (۸ آبان ۱۴۰۴) | بازار در فاز تعادل و انتظار خریداران سکه‌های پیش‌خرید بخوانند پلمب کافی‌شاپ و کافه‌قلیان متخلف در مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) جزئیات اولین حراج طلای مرکز مبادله در آبان ۱۴۰۴ | فرصت واریز وجه‌الضمان تا ۱۰ آبان‌ماه است سقوط ۲۰۰۰ دلاری قیمت بیت‌کوین (۸ آبان ۱۴۰۴) موبایل ارزان شد (۸ آبان ۱۴۰۴) | توصیه مهم به خریداران مناسب‌ترین روش عرضه خودرو چیست؟ استاندار خراسان رضوی: تسهیلگری، شرط موفقیت بخش خصوصی | استاندارد، راه اعتماد مردم به تولیدات داخلی است دلار در کانال ۱۰۷ هزار تومان در مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴)‌ آموزش و هوشمندسازی نقش محوری در تحقق عدالت مالیاتی دارند قیمت طلا در آخرین روز کاری هفته در مشهد چند؟ | سکه گران شد (۸ آبان ۱۴۰۴) روش های تمیز کردن کوله پشتی برای داشتن کوله ای درخشان! نرخ طلای جهانی اعلام شد (۸ آبان ۱۴۰۴) | لبخند دوباره اونس به صعود آیین تجلیل از واحد‌های نمونه استاندارد خراسان رضوی برگزار شد | نظارت بر تولید و صادرات، تسهیل و تسریع می‌شود+ فیلم دو سناریوی بورس پس از صعود به کانال جدید (۸ آبان ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد اعلام شد (۸ آبان ۱۴۰۴) | قیمت صیفی‌جات چقدر است؟ قیمت امروز دینار عراق، ریال سعودی و درهم امارات در مشهد چند؟  میلیون‌ها دلار تتر ایرانی مسدود شد (۸ آبان ۱۴۰۴) رفیق بازی در بازار برنج فعالان اقتصادی، سیاست های ارزی را عامل اتلاف منابع کشور می‌دانند | ارز رانتی پای بابک زنجانی هم به ماجرای بانک آینده و علی انصاری باز شد شمش طلا اولین کالای وارداتی به کشور رشد ۵ هزار تومانی قیمت نقره | گرم نقره به ۱۹۳ هزار تومان رسید پیش‌بینی قیمت دلار پنجشنبه ۸ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۸ آبان ۱۴۰۴
سرخط خبرها

جوابیه یک خودرو فرسوده به مرکز اسقاط!

  • کد خبر: ۱۶۰۸۵۸
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
جوابیه یک خودرو فرسوده به مرکز اسقاط!
حالا درست است که امثال من مصرف سوختمان خیلی بالاست، ولی سنمان هم بالاست و احترام ما بزرگ تر‌ها واجب است. مخصوصا که هر چه باشد ما نسبت به ماشین‌های جدیدتر چهار تا تسمه تایم بیشتر پاره کرده ایم.
مهدی محمدی
نویسنده مهدی محمدی

رئیس انجمن مرکز اسقاط و بازیافت خودرو گفته است که خودرو‌های فرسوده سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بنزین می‌بلعند! به جوابیه یک خودرو فرسوده در این باره توجه فرمایید:
الان که دارم این‌ها را می‌نویسم اصلا حالم خوب نیست. آمپرم به سقف چسبیده است و حس می‌کنم هر لحظه ممکن است دیگر برق پشت آمپرم نیاید.

حالا درست است که امثال من مصرف سوختمان خیلی بالاست، ولی سنمان هم بالاست و احترام ما بزرگ تر‌ها واجب است. مخصوصا که هر چه باشد ما نسبت به ماشین‌های جدیدتر چهار تا تسمه تایم بیشتر پاره کرده ایم.

چرا به جای اینکه با احترام بگویید خودرو‌های پیشکسوت، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بنزین میل می‌فرمایند، گفتید: خودرو‌های فرسوده فلان قدر بنزین می‌بلعند.
در ضمن معلوم است ما خودرو‌های فرسوده، به قول شما بنزین می‌بلعیم،  نکند توقع دارید، چون سن و سالی از ما گذشته است هر سوخت ارزانی حتی گازوئیل هم جلویمان گذاشتند مصرف کنیم.

گازوئیل هم که حتما در جریان هستید اگر ما سواری‌ها مصرف کنیم باعث می‌شود روشن نشویم و مدارسوخت و سوزن‌های انژکتورمان کلا فاتحه اش خوانده شود. تازه خوب است که همین بنزین معمولی توی باکمان ریخته می‌شود. معلوم نیست اگر مثلا بنزین با استاندارد یورو ۵ به ما داده می‌شد چه کار می‌کردید و چقدر حرص می‌خورید.
واقعا ضرب المثل «نو که آمد به بازار، کهنه می‌شه دل آزار» درست است و بعید نیست چند وقت دیگر آستانه تحملتان درباره ما کمتر شود و بگویید داخل رادیاتور خودرو‌های فرسوده سالانه فلان مقدار آب ریخته می‌شود.

شما از نقش مؤثر ما در اقتصاد آگاه نیستید، زیرا ما خودرو‌های فرسوده هر روز یک پایمان تعمیرگاه است و اگر ما نبودیم درآمد روزانه کلی مکانیک و سیم کش ماشین و جلوبندی ساز و لوازم یدکی فروش با سقوط جدی روبه رو می‌شد.

در پایان امیدوارم هم شما و هم سایر کسانی که چشم دیدن من و چند میلیون خودرو فرسوده دیگر را ندارند تغییر رویه دهند و این قدر توی جاده پشت سرمان بوق و چراغ ندهند که سریع‌تر حرکت کنیم، زیرا نهایت توان ما همان است که می‌بینید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->