در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد امیر آذریان: هرکس برای شهدا قدم بردارد، به امنیت کشور کمک می‌کند شهردار منطقه۸ مشهد: اجرای پروژه‌های عمرانی در اراضی پادگان، حاصل تعامل ارتش با مدیریت شهری است گلایه ساکنان محله مهرآباد مشهد از انسداد یک پُل
سرخط خبرها

بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی ۲۴ اردیبهشت برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۳۸۳۰
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی ۲۴ اردیبهشت برگزار می‌شود
رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امسال به دلیل هم‌زمانی روز بزرگداشت فردوسی با شب شهادت امام جعفر صادق (ع)، مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی ۲۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، "مجید طهوریان عسکری" در این خصوص گفت: در شهر مشهد بعد از جایگاه والای زیارت و امام رضا (ع)، پرداختن به موضوع حکیم ابوالقاسم فردوسی در حوزه فرهنگ، یکی از موضوعات مهم گفتمانی ما است به ویژه که ما در گفتمان ادبیات حماسی نیز شاهنامه فردوسی برای ما یکی از قله‌های گفتمانی در ادبیات محسوب می‌شود.

وی افزود: امسال ۲۵ اردیبهشت ماه با شب شهادت امام جعفر صادق (ع) هم‌زمان شده است به همین دلیل برنامه بزرگداشت را به صورت ویژه، یک روز زودتر آغاز خواهیم کرد و مراسم در روز ۲۴ اردیبهشت ماه در مجموعه آرامگاه فردوسی برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: سال گذشته مراسم بسیار باشکوهی با حضور اقشار مختلف مردم، هموطنان و سفرای کشور‌های مختلف برگزار کردیم و امسال هم برنامه‌هایی با همان شکوه پیش‌بینی شده است.

طهوریان عسکری بیان کرد: در برنامه امسال، اعطای نشان فردوسی را به دانش‌پژوهان و فردوسی‌پژهان خواهیم داشت و در همان روز همایش علمی فردوسی با همکاری دانشکاه فردوسی مشهد در مجموعه دانشگاه فردوسی آغاز خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته، ۲۵ اردیبهشت تا ۳ خرداد به نام هفته ادب و حماسه نام‌گذاری شد؛ امسال هم روز بعد از شهادت یعنی از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۳ خرداد هر شب برنامه‌های باشکوهی را در مجموعه آرامگاه فردوسی پیش‌بینی کردیم و برنامه‌ها از ساعت ۱۹ تا ۲۲ شب برگزار خواهد شد.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: برنامه‌ها همراه با جشن و مراسم‌های مختلف و مرتبط با ادبیات حماسی پیش‌بینی شده است.

طهوریان عسکری تصریح کرد: برنامه‌های امسال شامل اجرای تئاتر، اجرای موسیقی و برگزاری برنامه کشتی با چوخه در ۲۸ اردیبهشت ماه خواهد بود و همشهریان و علاقه مندان می‌توانند اوقات خوشی را در کنار خانواده‌های خود در این مراسم‌ها که هر شب در مجموعه آرامگاه فردوسی برگزار می‌شود، داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->