کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها
آیت ا... علم الهدی:

فلسفه جایزه گوهرشاد، شناساندن زنان تحول‌آفرین و انقلابی است

  • کد خبر: ۱۶۴۱
  • ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۱
فلسفه جایزه گوهرشاد، شناساندن زنان تحول‌آفرین و انقلابی است

نماینده ولی فقیه در استان فلسفه جایزه جهانی گوهرشاد را نشان دادن زن تحول‌آفرین و انقلابی در تابلوی زن مسلمان و نمایش عظمت اسلام برای احیای حقوق زنان در جهان خواند.
بر پایه گزارشی که آستان‌نیوز منتشر کرده است، آیت‌ا... سید احمد علم‌الهدی در آیین پایانی چهارمین دوره جایزه جهانی گوهرشاد که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: نام گوهرشاد به عنوان بانویی فرهیخته در طول تاریخ اسلام و انسانی نیکوکار و درعین‌حال شخصیتی فرهنگی شناخته می‌شود.
او شخصیت فرهنگی گوهرشاد را سبب این دانست که جایزه جهانی گوهرشاد موردتوجه آستان قدس رضوی قرار بگیرد. امام‌جمعه مشهد افزود: این جایزه به شایستگی توانسته است شخصیت‌های برجسته فرهنگی از میان خیل عظیم بانوان مؤمن و خیر امروز را به جهان معرفی کند که همچون گوهرشاد خانم باعث افتخار اسلام هستند.
علم‌الهدی گفت: بانو گوهرشاد از تباری به وجود آمد که در زمره نسلی سفاک و خون‌ریز در کنار چنگیز خان مغول معرفی می‌شد و جنایت‌های زیادی در سرزمین خراسان به راه انداختند و کشتارهای بی‌رحمانه‌ای علیه شیعیان انجام دادند. از دل همین قوم گوهرشاد خانم برخاست که تنها یکی از خدماتش ساخت مسجد گوهرشاد است، و به غیر از این خدمت گران‌بها در جریان فرهنگی انقلابی، تحول‌ساز و تحول‌آفرین نیز ایفای نقش کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه آنچه امروز با نام بانو گوهرشاد تناسب دارد معرفی خواهرانی فرهیخته، باعظمت و نقش‌آفرین است، افزود: عظمتی مثال‌زدنی از شخصیت‌هایی همچون زینب‌کبری(س) در تاریخ به ثبت رسیده و کم نیست حرکت‌های انقلابی زنانی از این قبیل که در تاریخ شیعه ظاهر شدند و از این امتیاز برخوردار بودند.
او تحول‌آفرینی و تحول‌سازی را نقطه عطف جایزه جهانی گوهرشاد ذکر کرد و گفت: شخصیت‌های فرهیخته‌ای که برگزیده این جایزه شده‌اند افرادی هستند که صرف‌نظر از خدمات ارزشمندشان، شخصیت تحول‌سازی داشته‌اند.
علم‌الهدی تأکید کرد: در دنیایی که زن را تابلویی برای عرضه امیال شهوانی مردان به جهان معرفی می‌کند و اهمیت حقوق زن را در قالبی مسموم به نسل جوان ارائه می‌دهد، معرفی زنانی مقاوم و فرهیخته در جایزه جهانی گوهرشاد اقدام شایسته‌ای ‌است، اقدامی که از تربت پاک عالم آل محمد(ع) برخاسته و امید است در آینده شاهد توسعه آن باشیم.
در آیین پایانی چهارمین دوره جایزه جهانی گوهرشاد، خانم‌ها رباب زیدی، مدیر جامعه الزهرا(س) لکنهو کشور هندوستان، یاسمین حسنات، بانوی مبارز و مقاوم از کشور افغانستان، زینب عیسی، همسر و مادر 6 شهید از نیجریه، هلا (رخسار) کی‌تی، بانوی تازه مسلمان و مترجم صحیفه‌سجادیه از میانمار به‌عنوان برگزیدگان خارجی و شهناز عبادانی، واقف و مدیرعامل مؤسسه خیریه محدث، سیده‌اعظم حسینی، نویسنده و پژوهشگر، بی‌بی فاطمه‌حقیرالسادات، تولیدکننده دو محصول دانش‌بنیان و فعال در زمینه نانو و دکتر نفیسه ثقفی، متخصص زنان و زایمان و فعال در حوزه عمرانی و پزشكی به‌عنوان برگزیدگان داخلی این جایزه معرفی
شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->