جزئیات واریز سود سهام عدالت متوفیان برای وراث (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) ویدئو| عبدالملکی: سال ۱۴۰۱ پس از افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران کمترین نرخ بیکاری را داشتیم ویدئو| مدیرکل روابط کار وزارت کار: هنوز درصد افزایش حقوق مشخص نشده است قیمت سکه های طلا در مرحله سوم پیش فروش چقدر است؟ (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) اقدامات سازمان بازرسی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش ناترازی قیمت امروز طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) | طلا در مشهد ارزان شد قیمت امروز دلار، طلا و سکه (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) | ریزش قیمت طلا همچنان ادامه دارد دلار وارد کانال ۸۸ هزارتومان شد (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) ۸۸۷ غرفه نوروزی فروش صنایع‌دستی در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود جزئیات مهم از تعطیلی پنجشنبه‌ها و کاهش ساعت کار آغاز مرحله سوم پیش‌فروش سکه طلا با ضرب ۱۴۰۴ از ۱۸ اسفند ۱۴۰۳ انعقاد قرارداد ۲۰ میلیون دلاری ترکیه و افغانستان در منطقه ویژه اقتصادی سرخس سازمان مالیاتی: مزایا، فوق‌العاده‌ها و پاداش‌ها مشمول مالیات بر حقوق می‌شود + سند سوخت‌گیری با حساب بانکی در سال ۱۴۰۴ عملیاتی می‌شود آغاز توزیع ۳۸۰۰ تن برنج هندی و پاکستانی در بازار مشهد و خراسان رضوی (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) آیا کاهش ساعت کاری شامل کارگران و بخش خصوصی می‌شود؟ بازار کالا‌های اساسی خراسان رضوی زیر ذره‌بین نظارت ستاد تنظیم بازار قیمت خودرو در بازار امروز (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) | تارا اتوماتیک ایران خودرو ارزان شد + جدول ۵۰۵ سایت خرید و فروش طلا مجوز قانونی دریافت کردند واریز اعتبار کالابرگ الکترونیکی به حساب سرپرستان خانوار‌های دهک‌های درآمدی اول تا سوم از امروز (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) قیمت طلای جهانی در بازار امروز (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) اعلام شد | بازار طلای جهانی حس و حالی ندارد یارانه اسفندماه ۱۴۰۳ برای دهک‌های مختلف خانوار چه زمانی واریز می‌شود؟ هشدار به کارفرمایان و اصنافی که اتباع غیرمجاز را به کار بگیرند آیا تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل بخش خصوصی هم می‌شود؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه (پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت ارز و دلار (پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۳) گفت‌وگوی ایران و ترکمنستان برای ایجاد مناطق تجاری مشترک زمان عرضه میوه تنظیم بازار نوروزی ۱۴۰۴ در کشور مشخص شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۵ اسفند ۱۴۰۳) | تیگو ۸ پرومکس به ۳ میلیارد و ۴۱۵ میلیون تومان رسید
سرخط خبرها

افزایش نرخ بلیت هواپیما زیر سایه کمبود و فرسودگی خطوط حمل و نقل

  • کد خبر: ۱۶۴۷۵۷
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
افزایش نرخ بلیت هواپیما زیر سایه کمبود و فرسودگی خطوط حمل و نقل
هنوز نرخ پرواز‌های داخلی برای مصرف کننده هضم نشده است که افزایش نرخ بلیت که از ماه های گذشته وعده داده شده بود عملیاتی شد و نرخ پرواز‌ها در روزهای پایانی اردیبهشت ماه ۲۹ درصد افزایش یافت.
طنین همتی
خبرنگار طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز، هنوز نرخ پرواز‌های داخلی برای مصرف کننده هضم نشده است که افزایش نرخ بلیت هواپیما که از ماه گذشته وعده داده شده بود عملیاتی شد و نرخ پرواز‌ها ۲۹ درصد افزایش یافت. اگرچه که ایرلاین‌های داخلی تقاضای افزایش صد درصدی را داشته اند. اما اکنون با نرخ ۲۹ درصد به تصویب رسید.

حسن خوشخو، معاون سازمان هواپیمایی کشوری امروز اعلام کرد: شب گذشته افزایش ۲۹ درصدی از سوی انجمن اعلام شد و ستاد تنظیم‌بازار نیز آن را تأیید کرد و از امروز عملیاتی شد.
وی در ادامه درخصوص چالش‌های تعطیلی ایرلاین‌ها گفت: همیشه چالش‌هایی بوده است، با توجه به اینکه ایرلاین‌ها افزایش ۱۰۰ درصدی را پیشنهاد داده بودند که ۲۰ درصد آن موافقت و اجرایی شد امیدواریم با این‌افزایش چالش‌های عرض و فروش به تعادل برسد.

افزایش نرخ بلیت هواپیما زیر سایه کمبود و فرسودگی خطوط حمل و نقل

افزایش نرخ بلیت هواپیما زیر سایه کمبود و فرسودگی خطوط حمل و نقل

به گزارش شهرآرانیوز، چالش‌های حمل و نقل هوایی تنها در افزایش قیمت‌ها که متناسب با جیب مصرف کننده باشد نیست، نبود خطوط پرواز با همین نرخ‌های موجود تقاضا را همچنان پا برجا گذاشته است و در کنار آن فرسودگی خطوط حمل و نقل هم مشکلات این صنعت افزوده است.
براساس نیازسنجی‌های وزارت راه و شهرسازی، ایران تنها برای پوشش تقاضای سفر‌های داخلی به بیش از ۵۵۰ هواپیمای مسافری نیاز دارد در حالی که هم اکنون تعداد ناوگان فعال مسافری ایران کمتر از ۱۶۰ فروند است.

افزایش نرخ بلیت هواپیما زیر سایه کمبود و فرسودگی خطوط حمل و نقل

سن ناوگان هوایی کشور نیز بالای ۲۰ سال است

علاوه بر این با توجه به ظرفیت فرودگاهی کشور، ظرفیت استفاده از فرودگاه‌های کشور کمتر از ۶۵ درصد است. علاوه بر این سن ناوگان هوایی کشور نیز بالای ۲۰ سال است. نگاهی به آمار رسمی نشان می‌دهد در پایان سال ۱۴۰۰ تعداد مسافران پرواز‌های داخلی به نسبت سال ۱۳۹۶ حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است. علاوه بر این تاخیر‌های زیاد، کمبود بلیت و دو نرخی بودن بلیت‌ها و حتی دلاری بودن فروش پرواز‌های داخلی به مسافران خارجی به نرخ دلار و. نارضایتی گسترده‌ای را ایجاد کرده است.

هم اکنون بیش از ۲۱ شرکت هوایی، خدمات مسافری و باری را در صنعت حمل و نقل هوایی بر عهده دارند که به نظر می‌رسد تاکنون سازمان هواپیمایی کشوری توانایی، مدیریت، نظارت و حتی سیاستگذاری بر امور آن‌ها را نتوانسته است به خوبی اعمال کند و با حضور محمدی بخش این نظارت نیز کاهشی شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری طی نامه‌ای به سازمان تعزیرات حکومتی، در خصوص ساماندهی بازار فروش و رسیدگی مرجع قانونی به تخلفات و برخورد با کانال‌ها و سایت‌های فروش متخلف اعلام کرد.

محمد محمدی بخش در این نامه که قبل از افزایش قیمت‌ها اعلام شده بود، به تخلف برخی از شرکت‌های توزیع‌کننده بلیت در فضای مجازی خارج از نرخ‌های تعیین شده اشاره و تأکید کرد، طبق بررسی‌ها، عمده تخلفات صورت گرفته بر اثر سوء رفتار کانال‌ها و سایت‌های فروش بصورت مجازی است که معرفی چند نمونه از این سایت‌های متخلف به مرجع قانونی رسیدگی به تخلفات، مانع از ادامه تخلفات بی‌شمار این سایت‌ها نشد و هر کدام از سایت‌ها به محض انسداد، با دامنه جدید (Domain) و در مدت زمانی بسیار کوتاه فعالیت خود را ادامه دادند.

برخورد‌های سازمان هواپیمایی کشوری با متخلفان در چارچوب شرح وظایف و اختیارات آن بیشتر معطوف به جنبه‌های مخاطره انگیز ایمنی پروازهاست و برخورد‌های تعزیراتی مشتمل بر موارد مربوط به عدم رعایت مقررات نرخی در حوزه اختیار عمل آن مرجع است، بنابراین از سازمان تعزیرات حکومتی درخواست شده با توجه به آئین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، بازرسی‌های لازم توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجام شود.

۲۰ بازرس در سطح شهر نظارت‌ها را بروی آژانس‌ها دارند

 نایب رئیس انجمن صنفی هواپیمایی خراسان رضویدر گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره نظارت ها گفت: حدود ۶۰۰ آژانس مسافربری در سطح استان وجود دارد و نظارت‌ها مرتب انجام می‌شود و در صورت هر گونه شکایت در ستاد خدماتی سفر رسیدگی می‌شود. البته اگر گرانفروشی هم از سوی آژانس‌ها صورت می‌گیرد تعزیرات برخورد جدی می‌کند. به طور معمول ۲۰ بازرس ما در سطح شهر نظارت‌ها را بروی آژانس‌ها دارند.

فرهاد دوایی، درباره بیشترین تخلفات در این حوزه گفت: بیشترین تخلفات بحث گرانفروشی بلیت‌ها است که از سوی ایرلاین‌ها صورت می‌گیرد و آژانس‌ها در این گران فروشی خیلی نقش ندارند و براساس کمیسیون مشخص شده نرخ را به مشتری اعلام می‌کنند؛ و همین متناسب نبودن نرخ مصوب و نرخی که ایرلاین اعلام می‌کند دلیل گرانفروشی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->