برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

عبدالحسین خسروپناه: ایران در حوزه نانو و سلول‌های بنیادی در رتبه چهارم و ششم دنیاست

  • کد خبر: ۱۶۴۷۷۴
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
عبدالحسین خسروپناه: ایران در حوزه نانو و سلول‌های بنیادی در رتبه چهارم و ششم دنیاست
حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع ائمه جمعه استان خراسان رضوی، از بررسی بند‌های فرهنگی برنامه هفتم توسعه در دبیرخانه این شورا خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هم‌اکنون رتبه علمی کشور ۱۷ است، گفت: در حوزه نانو و سلول‌های بنیادی به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم و ششم دنیا قرار داریم.

وی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی یک شورای سیاست‌گذار بالادستی است که اهمیت زیادی دارد چراکه سران سه قوه در این شورا حضور دارند.

دکتر خسروپناه افزود: مصوبات این شورا حتی اگر سیاست‌گذاری نباشد لازم الاجرا و قانون است و نیاز به تایید هیچ نهادی نظیر شورای نگهبان ندارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی در سه قلمرو علم، فناوری و فرهنگ گرفته می‌شود، با این حال اختیارات این شورا جنبه قضایی و جزایی ندارد و فقط می‌تواند در این زمینه توصیه داشته باشد.

دکتر خسروپناه با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تاکنون ۷۰ درصد مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم، ۲۰ درصد مصوبات در حوزه فرهنگ و ۱۰ درصد مصوبات مشترک علم و فرهنگ بوده است.

وی اضافه کرد: این حجم از مصوبات علمی نشان می‌دهد که رصد اولویت‌شناسی به‌خوبی انجام شده است، سندی مانند سند نقشه جامع علمی توانسته است پیشرفت‌های علمی خوبی را برای کشور به ارمغان آورد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: هم‌اکنون رتبه علمی کشور ۱۷ است و در حوزه نانو و سلول‌های بنیادی به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم و ششم قرار داریم.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: براین اساس نیاز است که شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه‌های کاری خود اولویت‌شناسی، سند‌نویسی نسبت به اولویت‌ها، راهبری دستگاهی و نظارت مصوبات را با جدیت دنبال کند.

وی تاکید کرد: راهبری دستگاه‌ها در علم و فرهنگ با شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اما بودجه این دستگاه‌ها را شورا مصوب نمی‌کند و بر بودجه نظارت ندارد با این حال مقام معظم رهبری می‌خواهند که شورا قرارگاهی عمل کند و برای دستیابی به این هدف در نخستین قدم مرکز رصد شورای عالی انقلاب فرهنگی را ایجاد کردیم و این مرکز موظف است که با دیگر دستگاه‌ها در ارتباط باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر نظارت بر اجرای مصوبات این شورا افزود: نظارت بر مصوبات دو مصداق دارد، در اولین قدم مقرر شده است که سازمان بازرسی کل کشور بر مصوبات شورا نظارت داشته باشد. دومین جنبه نظارت بر اجرای مصوبات، اثربخشی فرهنگی است. در این زمینه لازم است میزان اثربخشی مصوبات استخراج و در صورت نیاز، مصوبات اصلاح شوند.

حجت الاسلام خسروپناه با تاکید بر هویت جمعی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برای تقویت هویت جمعی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، با اعضا جلسات دوره‌ای منظمی داریم و هر یک از اعضای حقیقی و حقوقی زمان بیشتری را به ماموریت‌های شورا اختصاص می‌دهند.

وی همچنین تاکید کرد: سند امنیت غذایی پس از اینکه مدتی متوقف مانده بود تصویب شد، این سند از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که وابستگی وارداتی کشور به حوزه غذا زیاد است و به تصمیمات جدی در این زمینه نیاز داریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اهمیت تصویب سند امنیت غذایی سبب شد که اتحادیه اروپا بنده را تحریم کند. چراکه نمی‌خواهند برای امنیت غذایی چاره اساسی بیندیشیم.

حجت الاسلام خسروپناه تصریح کرد: سند هوش مصنوعی نیز باید در اولویت بررسی قرار گیرد و به‌سرعت تصویب شود در غیر اینصورت با بحران مواجه می‌شویم.

استاد خسروپناه با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی به میزان ۳۰ درصد به قرارگاه تبدیل شده است، افزود: در مسیر قرارگاه شدن، به بند‌های فرهنگی برنامه هفتم توسعه ورود کرده و با رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور هماهنگی لازم را انجام داده‌ایم.

وی تاکید کرد: برای قرارگاه شدن به خرد جمعی نیاز داریم تا بتوانیم در موضوعات مختلف برنامه عملیاتی ارائه دهیم، این رویکرد در میان اعضای شورا ایجاد شده است و تا حدودی موفق بوده‌ایم.

منبع:صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->