قالیباف: موضوع اتباع و سامان‌دهی آن‌ها یک موضوع جدی است + فیلم اسلامی: گفتگو‌های سازنده‌ای با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتیم پیشنهاد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تداوم همکاری با ایران ختم رسیدگی به پرونده امیر تتلو | متهم: می‌خواستم برای مشروبات الکلی جایگزین گیاهی معرفی کنم رئیسی: باید تمام زیرساخت‌های لازم برای ورزش قهرمانی فراهم شود قالیباف: دولت از ابتدای برنامه هفتم توسعه نباید بدهی قطعی خود به تأمین اجتماعی را به تأخیر بیندازد سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن مستکبر می‌بندیم دولت برای واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس برنامه‌ای ندارد دیدار گروسی با اسلامی در اصفهان تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌رضوی نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب، چه گفت؟ دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم روی آنتن می‌رود چهارمین حمله مقاومت عراق به یک پایگاه رژیم صهیونیستی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله اسرائیل به غرب رفح پنج شهید برجای گذاشت + فیلم (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) المیادین جزییات موافقت حماس با طرح آتش بس پیشنهادی را منتشر کرد آرایش جنگی تانک‌های رژیم صهیونیستی در ۲۰۰ متری گذرگاه رفح دبیرکل اتحادیه عرب: اسرائیل برای رفح نقشه شومی دارد حمله پهپادی دیگر مقاومت عراق به اهداف اسرائیلی؛ این‌بار جولان اشغالی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه دومین حمله مقاومت عراق به اراضی اشغالی در کمتر از ۲۴ ساعت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حاج علی‌اکبری: ائمه جمعه مراقب خطبه‌ها و اظهارنظرهایشان باشند

  • کد خبر: ۱۶۳۵۷۰
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
حاج علی‌اکبری: ائمه جمعه مراقب خطبه‌ها و اظهارنظرهایشان باشند
خطیب نماز جمعه تهران گفت:  ائمه جمعه باید مراقب خطبه‌ها و اظهارنظر‌ها باشند، نمایندگان و مسئولان دولت در تریبون‌ها مراقب حرف‌هایشان باشند چراکه جامعه ظرفیت ابتلا به حواشی را ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته به بازگشایی نمایشگاه کتاب و استقبال گسترده مردم از این رویداد، گفت: این فرصتی ارزشمند است که غیر از ارائه آثار جدیدی، در فضای فرهنگ عمومی یک اعلان عمومی برای توجه به کتاب و کتابخوانی است و به تعبیر رهبر عزیز انقلاب، اسلام پرچم دار کتاب و کتابخوانی است و کتابخوانی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و امیدواریم این هدف که با آن فاصله زیادی داریم، با همکاری بخش‌های مختلف در دسترس قرار گیرد.

حاج علی‌اکبری با بیان اینکه روز قدس امسال در یوم‌القدر قرار گرفته بود که از نظر حضور مردم کم‌نظیر بود و اگر شب قدر پیام معنویت داشت، روز قدس در یوم‌القدر پیام دفاع یکپارچه امت ما از مظلومان فلسطینی را همراه داشت و این ترکیب دیانت و سیاست را می‌شد در میدان مشاهده کرد، اظهار داشت: روز عید فطر نیز در حضور ده‌ها میلیونی در نماز‌های عید سعید فطر حکایت تفاوت محسوس با سال‌های قبل داشت و در تهران با امامت امام المسلمین برگزار شد که جمعیت صد‌ها هزار نفری تشکیل شده بود.  

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: این‌ها حکایت از نورانیت و معنویت مردم دارد و نشان‌دهنده عمق بصیرت انقلابی مردم ماست. باید برای این نعمت شاکر و قدردان باشیم. این تصرف بقیه‌الله الاعظم در دل‌های مومنین است؛ امیدواریم هم قدر بدانیم و هم برگزارکنندگان نماز عید فطر به ویژه در تهران از حالا باید به فکر باشند که مقدمات و زیرساخت‌ها فراهم شود؛ عده زیادی به نماز نرسیدند و نیاز به تلاش بیشتر است و عذرخواهی عملی از کسانی که به این فیض بزرگ نرسیدند این است که مقدمات برای سال بعد از حالا فراهم شود.  

وی با اشاره به اینکه در نماز عید فطر، حکمت رهبری جلوه مجددی داشت و ایشان راهبرد‌های پیش روی امت را به زیبایی طراحی کردند و همان چیزی است که امروز نیازمندیم، گفت: در طرف دیگر مسئله همکاری و هم‌افزایی ملی با تاکید بر مسئولان است که این همان جایی است که دشمن سرمایه‌گذاری کرده است تا شقاق و نفاق درونی ایجاد کند. مسئله سوم تمرکز جمعی بر حل مسائل کشور  پرهیز از حاشیه‌سازی‌ها بر مدار اتحاد ملی و انسجام گسترده بود.  

حاج علی‌اکبری تصریح کرد: در شرایطی که اعتماد عمومی نیاز به تقویت دارد، اتفاقاتی را در گوشه و کنار مشاهده می‌کنیم. ائمه جمعه باید مراقب خطبه‌ها و اظهارنظر‌ها باشند، نمایندگان و مسئولان دولت در تریبون‌ها مراقب باشند. جامعه ظرفیت ابتلا به حواشی را ندارد و همه باید مصمم پای ساخت میهن اسلامی باشند و حل مسئله هم دو عنوان برجسته آن در شهار سال اعلام شد.  

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه مهار تورم و رونق تولید که امسال پیش‌روی ما قرار گرفته وقتی همه متحد باشند، اتفاق خواهد افتاد، اظهار داشت: یکی از نکات قابل تاکید در این ماجرا، مسئله گرانی‌هاست که به تعبیر امام صادق (ع)، گرانی‌ها حال مردم را بد می‌کند و به اخلاق مردم آسیب می‌زند؛ مسئله مسکن و اجاره بها جزو ابتلائاتی است که بخش مهمی از مردم درگیر آنند. در تهران که شرایط سخت‌تر است، حوالی ۵۰ درصد افزایش بها داشته که نیازمند مراقبت ویژه است.  

حاج علی‌اکبری خاطرنشان کرد: حساسیت مسکن در سبد خانوار، آرامش کل خانواده را می‌تواند مختل کند و تابعی شده از قیمت زمین و مسکن و تبدیل یک کالای زیستی به یک کالای دلالی که در نتیجه شاهد فوران بی‌حساب و کتاب قیمت‌ها هستیم که کمر مستاجر‌ها را می‌شکند؛ این مسئله وقتی که با آشفتگی قیمت، فقدان نظارت و بی‌انصافی و عدم بسته‌های حمایتی همراه شود، می‌بینید که چه داستانی درست می‌کند. در شرایط فعلی نیازمند یک نسخه درمانی فوری هستیم که این مسئله را تا حد زیادی مدیریت کند. مردم و نهاد‌های حمایتی نیز دست به دست هم دهند که از این مسئله دشوار عبور کنیم و این نیاز به عمل به راهبرد‌های رهبری دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->