سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد
سرخط خبرها

شبیخون زنبور‌ها به تخت پادشاهی بایرن

  • کد خبر: ۱۶۵۵۷۹
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
شبیخون زنبور‌ها به تخت پادشاهی بایرن
دورتموند در فاصله یک هفته تا پایان بوندس‌لیگا صدرنشین شد

در بوندس‌لیگا همه عادت دارند که قهرمانی را از همان ابتدای فصل برای بایرن‌مونیخ کنار بگذارند و بقیه تیم‌ها برای رسیدن به جایگاه دوم بجنگند. در یک دهه گذشته باواریایی‌ها قهرمانی‌ها را یکی پس از دیگری به چنگ آوردند و هیچ رقیبی را سر راه خود نمی‌دیدند. اما این فصل مونیخی‌ها به‌قدری درگیر حاشیه‌های مختلف بودند و لغزش‌های گاه‌وبیگاه داشتند که حالا در فاصله یک‌هفته به پایان رقابت‌های فوتبال باشگاهی در آلمان، این دورتموند است که با دو امتیاز برتری نسبت به بایرن، شانس اصلی قهرمانی به‌شمار می‌رود. زنبور‌های فوتبال آلمان در هفته آخر فرصت دارند که در ورزشگاه خانگی‌شان، با برتری مقابل ماینتس صاحب تاج‌وتخت بایرن شوند و پس از ۱۰ سال، قهرمانی بوندس‌لیگا را از چنگ باواریایی‌ها درآورند.

قهرمانی از دستان توخل سر خورد

تا قبل از بازی‌های این هفته بوندس‌لیگا، به‌نظر می‌رسید این فصل بازهم شاهد قهرمانی مونیخی‌ها خواهیم بود. شاگردان توماس توخل در فاصله دو هفته تا پایان رقابت‌ها، با یک امتیاز برتری نسبت به دورتموند، صدرنشین بودند و سرنوشت قهرمانی در دست خودشان بود. اما شکست عجیب خانگی آن‌ها برابر لایپزیش، ناگهان همه‌چیز را تغییر داد.

توخل که در میانه‌های فصل جانشین ناگلزمان در بایرن شده بود، تا اینجای کار با بایرن، هم از لیگ قهرمانان کنار رفته و هم از جام‌حذفی آلمان حذف شده است. بوندس‌لیگا تنها جام در دسترس شاگردانش بود، اما سریال ناکامی‌های آن‌ها با شکست خانگی برابر لایپزیش تکمیل شد و بایرنی‌ها قهرمانی را به دورتموند تعارف زدند. زنبور‌های فوتبال آلمان هم این فرصت را از دست ندادند و با پیروزی در بازی خود، در فاصله یک هفته تا پایان فصل صدر جدول را از مونیخی‌ها پس گرفتند.

شکست گربه‌سیاه، برای رسیدن به صدر

دورتموند برای صدرنشینی در آلمان به سه امتیاز تقابل با آگزبورگ نیاز داشت. این موضوع در کنار آمار‌هایی که پیش از شروع بازی به گوش می‌رسید، پا‌های بازیکنان دورتموند را می‌لرزاند. دورتموند در چهار بازی گذشته خارج از خانه‌اش برابر آگزبورگ پیروز نشده بود و در هجده تقابل اخیر با این تیم نتوانسته بود دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

دورتموندی‌ها بازی ساده‌ای مقابل گربه‌سیاه خود در پیش نداشتند و قبل از رسیدن به گل برتری، چندبار دروازه‌شان تا آستانه بازشدن هم پیش رفت. اما درنهایت این سباستین هالر بود که در دقیقه ۵۹ توانست دروازه آگزبورگ را باز کند و دورتموند را یک گام به تحقق رؤیای قهرمانی نزدیک‌تر کند.

البته این پایان کار هالر نبود و این مهاجم ساحل‌عاجی یک‌بار دیگر در دقیقه ۸۴ دروازه حریف را باز کرد. گل یولیان برانت در دقیقه چهارم وقت‌های تلف‌شده هم حسن‌ختام زنبور‌ها در این دیدار بود. حالا آن‌ها در هفته آخر برای تکمیل پروژه قهرمانی باید میزبان ماینتس رده‌نهمی باشند. دیدار رفت دو تیم در خانه ماینس با پیروزی دورتموند تمام شد و حالا شاگردان ادین ترزیچ می‌توانند با تکرار آن برد، به یک دهه سلطه بایرن بر فوتبال باشگاهی آلمان پایان دهند.

معجزه هالر

زمانی که سباستین هالر با پشت‌سرگذاشتن سرطان به میادین برگشت، این اتفاق را بهترین احساس ممکن توصیف کرد و احتمالا خودش هم تصور نمی‌کرد که اتفاق‌های هیجان‌انگیزتری در پیش است. دورتموندی‌ها سال‌ها برای دیدن قهرمانی دوباره تیمشان انتظار کشیدند و حالا فقط یک بازی دیگر با آن فاصله دارند؛ قهرمانی‌ای که سناریو آن به فیلم‌های سینمایی تنه می‌زند. ستاره بلندقامت ساحل‌عاجی بعد از فصل درخشانش در آژاکس به دورتموند رفت تا جای خالی ارلینگ هالند را پر کند، اما خیلی زود زندگی روی بی‌رحمش را به او نشان داد.

یک تست ساده پزشکی در تمرینات پیش‌فصل نشان داد که هالر به سرطان مبتلا شده است. اما با آغاز سال جدید، همه‌چیز برای دورتموند و هالر تغییر کرد، تیم ادین ترزیچ روی دور پیروزی افتاد، هالر هم پس از گذراندن درمان، در ۲۲ ژانویه به میادین برگشت. نقطه‌عطف درخشش او هم در بازی ابتدای هفته آن‌ها بود، جایی که کار تیمش برابر آگزبورگ گره خورده بود، اما هالر با دو گلی که به ثمر رساند، نقش اول رسیدن دورتموند به صدر جدول را بازی کرد. زنبور‌ها به‌لطف درخشش هالر، پس از سال ۲۰۱۲ با جام قهرمانی فقط یک نفس فاصله دارند و اگر بتوانند در هفته پایانی مقابل ماینتس نتیجه بگیرند، می‌توانند جام قهرمانی را دوباره به وست‌فالن بازگردانند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->