کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد
سرخط خبرها
سفیر سوئیس در ایران:

نباید دارو‌های ارسال شده به ایران به بازار‌سیاه برود

  • کد خبر: ۱۶۶۰۶
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
نباید دارو‌های ارسال شده به ایران به بازار‌سیاه برود
سفیر سوئیس گفت: ما باید اطمینان داشته باشیم این داروها به ایران بیاید و در ایران بماند و نه تنها به کشورهای همسایه ارسال نشود بلکه وارد بازار سیاه هم نشود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ «مارکوس لایتنر» سفیر سوئیس در ایران در نشست خبری امروز خود در خصوص راه‌اندازی کانال سازوکار مالی این کشور با ایران برای ارسال کالا‌های بشردوستانه گفت: با فراهم آمدن این کانال سوئیس سهم مهمی در فراهم آوردن دارو برای مردم ایران خواهد داشت و این همان سنت انسان‌دوستانه سوئیس است. این کانال تنها یک ابزار انسان‌دوستانه نیست و علامتی سیاسی نیز تلقی می‌شود.

لایتنر افزود: با اطمینانی که ایران و آمریکا به سوئیس دارند، توانستیم این سازوکار را فراهم کنیم که نشانه‌ای از تشنج‌زدایی تلقی می‌شود. اقلام دارویی همواره از تحریم‌ها معاف بودند و با آغاز مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تمایل شرکت‌ها برای همکاری با ایران کم شد و دیگر روش‌ها و کانال‌های باقیمانده هم خیلی گران هستند و این مسأله ما را ترغیب کرد که این کانال را راه‌اندازی کنیم.

سفیر سوئیس در ایران گفت: ما برای راه‌اندازی این کانال ارتباطات گسترده‌ای با مقام‌های ایرانی، آمریکایی و بانک‌های سوئیس داشتیم تا بتوانیم این کانال را امن کنیم.

وی افزود: از طریق این تمهید وزارت خزانه‌داری آمریکا به شرکت‌های حاضر در این کانال تضمین می‌دهد که شامل حال تحریم‌های آمریکا نخواهند شد. ما در این سازوکار سرمایه گذاری کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که اقلام وارد شده توسط این کانال به دست بیماران ایرانی برسد. بانک‌ها و شرکت‌های مشارکت‌کننده در این سازوکار اطلاعات شرکای خود را تامین خواهند کرد و در اختیار مقام‌های سوئیس قرار خواهند داد.
 
 
۱۸۰ هزار بسته دارویی هم‌اکنون در ایران
لایتنر گفت: تاکنون سه پرداخت از طریق بانک سوئیسی در این رابطه صورت گرفته است و در همین راستا معاملاتی شامل خرید دارو به ارزش ٢.٣ میلیون یورو صورت گرفته است. امروز ١٨٠ هزار بسته اقلام دارویی را به عنوان بخشی از این کانال در ایران دریافت کردیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص حجم سرمایه‌گذاری در این کانال گفت: در زمینه سرمایه‌گذاری دو نکته متفاوت وجود دارد که یکی بخش سرمایه‌گذاری سیاسی و فناوری است و به عنوان نمونه می‌توان به مذاکرات مقام‌های سوئیس با دولت آمریکا اشاره کرد. همچنین ما بسیار تلاش کردیم که تعهد کاری بالا در این راستا وجود داشته باشد تا مطمئن شویم کلیه محصولات به بیماران ایرانی تعلق می‌گیرد و این دلیل تاخیر در راه‌اندازی این کانال است. دلیل بعدی تاخیر هم این است که باید همه طرف‌ها را به مشارکت ترغیب می‌کردیم. لازم است یادآور شوم این مبادلات ابتدایی در حد آزمایش است.

لایتنر در خصوص اینکه آیا در چهارچوب این کانال ایران قادر به خواهد بود از هر کشوری که بخواهد دارو تهیه کند، گفت: پیش‌تر عنوان کردم که سایر کشور‌ها هم می‌توانند این کانال را با ایران راه‌اندازی کنند، اما این کانال تنها شرکت‌های سوییسی با شرکت‌های مستقر در سوییس را در برمی‌گیرد. ما می‌خواهیم تضمین‌کننده این کانال باشیم در نتیجه هر شرکتی باید یک ارتباط سوییسی داشته باشد؛ البته صحبت من به این معنا نیست که کالا‌های دارویی فقط باید سوئیسی باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->