پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد رئیس جمهور: تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد رسانه‌ها از حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان خبردادند از آغاز جنگ غزه تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار  کودک کشته شده‌اند رئیسی در سمنان: گام‌های خوبی برای راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها برداشته شده است حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی معاون‌اول قوه‌قضائیه شد امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) حزب الله فیلم حمله به «عرب العرامشه» اسرائیل را منتشر کرد اردوغان شنبه با هنیه دیدار می‌کند وزیر خارجه راهی نیویورک شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند کامرون خطاب به رژیم صهیونیستی: درگیری را تشدید نکنید مقام حماس: نتانیاهو رژیم صهیونیستی را به سمت نابودی می‌کشاند
سرخط خبرها

انجام اولین معامله سوییس با ایران از طریق کانال بشردوستانه

  • کد خبر: ۳۶۲۶۲
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
انجام اولین معامله سوییس با ایران از طریق کانال بشردوستانه
دولت سوییس اعلام کرد یک شرکت داروسازی این کشور اولین معامله تحت کانال تجاری بشردوستانه جدید با ایران را تکمیل کرد. پیش از این سفیر سوئیس گفته بود: ما باید اطمینان داشته باشیم این دارو‌ها به ایران بیاید و در ایران بماند و نه تنها به کشور‌های همسایه ارسال نشود بلکه وارد بازار سیاه هم نشود.
به گزارش شهرآرانیوز، دولت سوییس امروز دوشنبه اعلام کرد یک شرکت داروسازی سوییسی اولین معامله تحت کانال تجاری بشردوستانه جدید با ایران را تکمیل کرد.

به گزارش روزنامه «نیویورک تایمز»، دبیرخانه امور اقتصادی دولت سوییس در ایمیلی اعلام کرد: مایلیم تاکید کنیم عملیاتی‌سازی مقدمات تجارت بشردوستانه سوییس (SHTA) در حال پیشرفت است و چند شرکت پیش از این پذیرفته شده‌اند و شرکت‌های بیشتری هم خواهند بود. معاملات بیشتر باید به زودی انجام شود.

دولت سوییس نام شرکت داروسازی مذکور را اعلام نکرد و همچنین ارزش این محموله را هم ذکر نکرد. تنها گفته شده که شامل داروی سرطان است که برای درمان فزونی آهن بر اثر انتقال مکرر خون به بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دولت سوئیس ۱۰ بهمن در بیانیه‌ای اعلام کرده بود روز ۲۷ ژانویه (هفتم بهمن) مجوز نخستین پرداخت برای ارسال دارو به ایران به ارزش دو میلیون و ۵۵۰ هزار دلار از سوی یک شرکت داروسازی این کشور صادر شد. اما برن در اردیبهشت‌ماه تأیید کرد هیچ مبادله اقلام از کانال اصطلاحاً بشردوستانه‌ای که آمریکا ادعا می‌کند برای رساندن دارو به ایران ایجاد شده، صورت نگرفته است.

هدف سازوکار تجاری بشردوستانه سوئیس ایجاد یک کانال امن پرداخت برای صادرکنندگان و تولید کنندگان مواد غذایی و دارو در سوئیس از طریق یک بانک سوئیسی است تا دریافت پول صادرات آن‌ها به ایران تضمین شود.
 
به گزارش شهرآرانیوز، ۱۳ بهمن ۹۸، «مارکوس لایتنر» سفیر سوئیس در ایران در خصوص راه‌اندازی کانال سازوکار مالی این کشور با ایران برای ارسال کالا‌های بشردوستانه گفته بود: با فراهم آمدن این کانال سوئیس سهم مهمی در فراهم آوردن دارو برای مردم ایران خواهد داشت و این همان سنت انسان‌دوستانه سوئیس است. این کانال تنها یک ابزار انسان‌دوستانه نیست و علامتی سیاسی نیز تلقی می‌شود.

لایتنر افزود: با اطمینانی که ایران و آمریکا به سوئیس دارند، توانستیم این سازوکار را فراهم کنیم که نشانه‌ای از تشنج‌زدایی تلقی می‌شود. اقلام دارویی همواره از تحریم‌ها معاف بودند و با آغاز مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تمایل شرکت‌ها برای همکاری با ایران کم شد و دیگر روش‌ها و کانال‌های باقیمانده هم خیلی گران هستند و این مسأله ما را ترغیب کرد که این کانال را راه‌اندازی کنیم.

سفیر سوئیس در این نشست اضافه کرد: ما باید اطمینان داشته باشیم این دارو‌ها به ایران بیاید و در ایران بماند و نه تنها به کشور‌های همسایه ارسال نشود بلکه وارد بازار سیاه هم نشود.


منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->