دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند آمریکا: حمله هوایی به سوریه کار ما نبود آمریکا: همکاری گازی پاکستان با ایران خطرناک است حمله پهپادی مقاومت عراق به اسرائیل
سرخط خبرها

با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا چه چیزهایی تغییر می‌کند؟

  • کد خبر: ۱۶۵۰۹
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا چه چیزهایی تغییر می‌کند؟
بریتانیا ۳۱ ژانویه به طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج و بلافاصله وارد یک دوره انتقالی ۱۱ ماهه شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در این دوران انتقالی، انگلستان کماکان از مقررات این اتحادیه پیروی خواهد کرد و سهم بودجه خود را پرداخت خواهد کرد.

۱- نمایندگان انگلستان در پارلمان اروپا کرسی‌های خود را از دست می‌دهند

انگلستان ۷۳ کرسی در پارلمان اروپا دارد که از امشب دیگر نخواهد داشت. نایجل فاراژ، رهبر حزب برگزیت و یکی از سرسخت‌ترین حامیان خروج انگلستان از اتحادیه اروپا یکی از افرادی است که کرسی خود را از دست می‌دهد.

دلیل این کار این است که با فرا رسیدن موعد خروج، انگلستان دیگر به طور خودکار عضو هیچ یک از نهاد‌های اتحادیه اروپا نخواهد بود.

در دوران انتقالی، انگلستان از مقررات اتحادیه اروپا تبعیت خواهد کرد و در این مدت، در صورت بروز مناقشه حقوقی، دیوان دادگستری اروپا، حرف نهایی را خواهد زد.


۲- عدم حضور در نشست‌های اتحادیه اروپا

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلستان تنها در صورت دعوت رسمی می‌تواند در نشست‌های سران اتحادیه شرکت کند. از این پس نخست‌وزیران انگلستان در نشست‌های این اتحادیه که در مورد مسایل مختلف مرتبط با انگلستان تصمیم‌گیری می‌شود، شرکت نخواهند کرد.


۳-تجارت با جهان

انگلستان با خروج از اتحادیه اروپا می‌تواند با همه کشور‌ها وارد مذاکره شود و مقررات جدیدی را برای صادرات و واردات و خدمات تعیین کند.

تا کنون این کشور این امکان را نداشته با کشورهایی، چون آمریکا و استرالیا وارد مذاکرات تجاری شود. طرفداران خروج انگلستان از اتحادیه اروپا بر این باورند که آزادی در تعیین سیاست‌های تجاری باعث رونق اقتصادی انگلستان خواهد شد.

همچنین مسایل مختلفی باید در مذاکرات با اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار گیرند. به توافق رسیدن بر سر یک قرارداد تجاری میان انگلستان و اتحادیه اروپا اولویت دارد تا هزینه‌های اضافی برای کالا‌ها و سایر موانع تجاری با پایان یافتن دوره انتقالی لازم نباشد.

اگر انگلستان به توافق تجاری دست یابد، این کشور قادر نخواهد بود تا پیش از پایان دوران انتقالی آن را اجرایی کند.

با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا چه چیزهایی تغییر می‌کند؟



۴- رنگ گذرنامه‌های انگلستان تغییر می‌کند

پس از ۳۰ سال و اندی، بار دیگر گذرنامه‌های انگلستان آبی‌رنگ خواهد شد. در بیش از سی سال گذشته رنگ گذرنامه‌های انگلستان به رنگ زرشکی بوده است.

در سال ۲۰۱۷، وزیر وقت مهاجرت اعلام کرد گذرنامه آبی و طلایی که اولین بار در سال ۱۹۲۱ استفاده شده، پس از خروج از اتحادیه اروپا جایگزین گذرنامه‌های فعلی خواهد شد.

گذرنامه‌های فعلی تا پاپان مدت انقضا اعتبار دارند.

۵. سکه‌های برگزیت

سه میلیون سکه پنجاه پنسی (نصف یک پوند) ضرب شده که یک طرف آن تاریخ ۳۱ ژانویه قید شده و در روی دیگرش نوشته شده "صلح، رفاه و دوستی با همه ملت‌ها" از امروز وارد بازار شده است.

واکنش‌های متفاوتی در این مورد وجود دارد. گروهی از هواداران باقی ماندن انگلستان در اروپا گفته‌اند چنین سکه‌ای را نمی‌پذیرند.

سکه‌های ضرب شده برای برگزیت ذوب می‌شوند

دولت انگلستان قصد داشت سکه مشابهی را ۳۱ اکتبر منتشر کند، اما با تعویق زمان خروج، خزانه‌داری انگلستان مجبور شد آن سکه‌ها را آب کند.


۶- وزارت برگزیت منحل می‌شود

گروهی که هدایت مذاکرات انگلستان و اتحادیه اروپا را به عهده داشت امروز منحل می‌شود.

وزارت خروج از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ توسط ترزا می، نخست‌وزیر وقت انگلستان تشکیل شد.

مذاکرات آتی با اتحادیه اروپا را گروهی مستقر در نخست‌وزیری انگلستان به عهده خواهند داشت.


۷- آلمان شهروندانش را به انگلستان مسترد نمی‌کند

در صورت فرار به آلمان، برخی از مجرمان مظنون به انگلستان مسترد نخواهند شد.

قانون اساسی آلمان این اجازه را نمی‌دهد تا دولت شهروندانش را به کشور دیگری به جز کشور‌های عضو اتحادیه اروپا مسترد کند.

سخنگوی وزارت دادگستری آلمان به بی‌بی‌سی گفته است پس از این که انگلستان اتحادیه اروپا را ترک کند، دیگر چنین استثنایی شامل حال این کشور نخواهد شد.

وزارت کشور انگلستان گفته است در دوران انتقالی، حکم بازداشت اروپایی کماکان پابرجا خواهد بود. این به معنای آن است که آلمان می‌تواند شهروندان غیرآلمانی خود را مسترد کند.

اما این وزارت می‌گوید اگر قوانین یک کشور مانع از استرداد افراد به انگلستان شود، انتظار می‌رود آن کشور راسا به پرونده رسیدگی کند.
هفت چیزی که با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا تغییر نخواهد کرد.

چون دوران انتقالی بلافاصله پس از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا آغاز می‌شود، بسیاری از امور مربوط به دو طرف، حداقل تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ بی تغییر باقی خواهند ماند.

 

با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا چه چیزهایی تغییر می‌کند؟


۱- مسافرت

پرواز‌های هوایی، دریایی و قطار‌ها مثل معمول فعالیت خواهند کرد.

در هنگام کنترل گذرنامه در مرز، در دوران انتقالی، شهروندان انگلستان کماکان این امکان را خواهند داشت تا از صف‌های مخصوص شهروندان اتحادیه اروپا استفاده کنند.

۲-گواهی‌نامه رانندگی و گذرنامه حیوانات اهلی

این مدارک تا قبل از منقضی شدن، معتبر هستند.

۳- کارت بهداشتی اروپایی

کارت بهداشت اروپایی به شهروندان انگلستان این امکان را می‌دهد تا در هر کدام از کشور‌های اتحادیه اروپا، در صورت بیماری یا تصادف از خدمات درمانی دولتی استفاده کنند.

از این کارت می‌توان در دوران انتقالی در همه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا (به علاوه سوئیس، نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین) استفاده کرد.

۴- زندگی و کار کردن در اتحادیه اروپا

آزادی حرکت در دوران انتقالی پابرجا خواهد بود و به همین جهت شهروندان انگلستان در این مدت می‌توانند به کار یا زندگی در هر کشور اتحادیه اروپا ادامه دهند.

شهروندان کشور‌های اتحادیه اروپا نیز در مقابل می‌توانند در این مدت در انگلستان زندگی و کار کنند.

۵- بازنشستگی

شهروندان انگلستان که در کشور‌های اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند، کماکان حقوق بازنشستگی خود را دریافت خواهند کرد.

۶- پرداخت سهم از بودجه

انگلستان کماکان سهم خود را از بودجه اتحادیه اروپا در دوران انتقالی خواهد پرداخت.

این بدان معنی است که بودجه طرح‌های موجود که توسط اتحادیه اروپا پرداخت می‌شوند، همچنان تأمین خواهند شد.


۷- تجارت

تجارت میان انگلستان و اتحادیه اروپا در دروان انتقالی مطابق معمول و بدون هزینه‌های اضافی یا وضع گمرک ادامه پیدا می‌کند

 

منبع: بی‌بی‌سی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->