همه چیز درباره شبه جزیره کریمه + جزئیات چین تکذیب کرد؛ هیچگونه مذاکره‌ای با طرف آمریکایی صورت نگرفته است دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: انتشار هر مطلبی از مذاکرات به نقل از «منابع آگاه ایرانی»، خبرسازی است خودکشی ویرجینیا جفری | صدای قربانیان تجاوزات جنسی خاموش شد اعلام آمادگی پاکستان برای تحقیقات بی‌طرفانه درباره حمله تروریستی کشمیر تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست‌ جلوی منزل رئیس رژیم صهیونیستی هدف رژیم اشغالگر از ترور خبرنگاران در غزه، جلوگیری از انتشار اخبار جنایت‌هاست واکنش کانادا به محاصره غذایی غزه توسط رژیم صهیونیستی سفر وزیر خارجه انگلیس به عمان در آستانه دور سوم مذاکرات ایران و آمریکا آخرین خبر‌ها از دور سوم مذاکرات ایران و آمریکا در مسقط (شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) ساعت برگزاری دور سوم مذاکرات ایران و آمریکا در مسقط مشخص شد مایکل آنتون، رئیس تیم فنی مذاکرات هسته‌ای آمریکا با ایران، کیست؟ + سوابق سازمان ملل به تنش‌ها میان هند و پاکستان واکنش نشان داد رئیس‌جمهور چین خواستار خودکفایی در توسعه هوش مصنوعی در کشورش شد کمیسیون امنیت ملی: انسداد مرزهای خراسان رضوی در اولویت است آمادگی ایران برای کمک به کاهش تنش بین هند و پاکستان ایروانی: از سوریه‌ای مستقل و عاری از تروریسم حمایت می‌کنیم گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) دیدار عراقچی و بوسعیدی درباره ترتیبات اجرایی دور سوم مذاکرات غیرمستقیم ایران و امریکا در عمان وزیر خارجه در نمایشگاه کتاب عمان | از ترجمه عربی کتاب عراقچی رونمایی شد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) خشم گسترده مسیحیان کاتولیک در سرزمین‌های اشغالی از نتانیاهو هلاکت و زخمی شدن ۹ نظامی صهیونیست در نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) صالحی امیری: لغو روادید بین ایران و ترکمنستان، گامی مهم در مسیر تسهیل ارتباطات فرهنگی است تجاوز دوباره آمریکا به پایتخت یمن (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) رئیس سازمان عقیدتی‌سیاسی ارتش: ۳۰ هزار نفر از نیروهای این ارگان، حافظ قرآن کریم هستند ویتکاف روسیه را به مقصد عمان ترک کرد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) گسترش همکاری‌های ایران و چین در ساخت بیمارستان‌های جدید آیت الله علم الهدی: اقتدار نظامی، ابزار بازدارندگی و سرمایه اعتماد عمومی است
سرخط خبرها

کمبود ۵۰ هزار مربی پرورشی در کشور| مدارس از کمبود مشاور تحصیلی و مربی بهداشت هم رنج می‌برند

  • کد خبر: ۱۶۶۶۳۱
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
کمبود ۵۰ هزار مربی پرورشی در کشور| مدارس از کمبود مشاور تحصیلی و مربی بهداشت هم رنج می‌برند
نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس کمبود ۵۰ هزار مربی پرورشی را یکی از ضعف‌های سیستم آموزشی کشور دانست و گفت: تربیت و پرورش دانش آموزان در مدارس باید برجسته دیده شود، بی تردید استخدام ۱۱ هزار مربی پرورشی جوابگوی کمبود سیستم آموزشی کشور نخواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی اسماعیلی در مورد پیامد‌های کمبود مربی پرورشی در تربیت نسل آینده، گفت: وظایف مربی پرورشی به دو بخش آموزش و پرورش تقسیم می‌شود، فارغ از مفهوم این سخن گرانقدر " تقدم تربیت بر تعلیم" باید این دو مقوله در کنار هم قرار بگیرند و آموزش در کنار پرورش معنا بگیرد.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از عدم اعتقاد برخی از مسئولان آموزش و پرورش به مقوله تربیت و پرورش، افزود: بی توجهی به مباحث تربیتی دانش آموزان منجر به حذف بسیاری از مربیان پرورشی می‌شود، این مسئله را مقام معظم رهبری چندین مرتبه تکرار و به جایگاه معاونت و مربی پرورشی در تربیت دانش آموزان اشاره کردند.

وی ادامه داد: مدارس قطب نظام آموزشی هر کشوری محسوب می‌شوند بر همین اساس باید توجه ویژه‌ای به مقوله آموزش و پرورش داشته باشیم، امروزه دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به کشور استفاده می‌کنند حتی اگر این فرصت در آموزش و پرورش باشد، در چنین شرایطی است که فرهنگ بیگانگان اثر خود را نشان می‌دهد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم کمبود ۵۰ هزار مربی پرورشی را یکی از ضعف‌های سیستم آموزشی کشور دانست و گفت: تربیت و پرورش دانش آموزان در مدارس باید برجسته دیده شود، بی تردید استخدام ۱۱ هزار مربی پرورشی جوابگوی کمبود سیستم آموزشی کشور نخواهد بود، امیدواریم در یک فرآیند زمانی کوتاه مدت بتوانیم این عدد را تغییر داده و مربیان پرورشی واجد صلاحیت و اثر بخش را وارد چرخه نظام تربیتی کشور نماییم.

اسماعیلی با بیان اینکه بسیاری از مدارس در کنار کمبود مربی پرورشی از کمبود مشاور تحصیلی و مربی بهداشت هم رنج می‌برند، تاکید کرد: کمبود نیرو‌های متخصص آموزشی پیامد‌هایی برای آموزش دانش آموزان به دنبال دارد، مدارس کشور باید مجموعه‌ای از معلمان و متخصصان باشد تا در این دوران که دشمنان در اندیشه شبیخون فرهنگی و تسلط بر سرمایه‌های اجتماعی در کشور هستند، تمام اثرات تخریبی آن‌ها را خنثی کنیم.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین به ۶ فرصت آموزش و پرورش صحه گذاشته است و به عنوان یک تکلیف از مسئولان مختلف کشور درخواست کرده تا در اجرای چنین سندی همکاری کند؛ توجه به موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری، علمی، فرهنگی و تربیت بدنی در این سند بسیار سفارش شده است، اگر بتوانیم به یک مجموعه اثربخش کامل دست پیدا کنیم تا این ساحت‌های ۶ گانه در برنامه ریزی دانش آموزان ایجاد شود؛ خروجی سند تحول بنیادین رساندن دانش آموزان به حیات طیبه است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->