نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

آزمون سخت خورشیدی در دربی حذفی

  • کد خبر: ۱۶۶۸۸۱
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
آزمون سخت خورشیدی در دربی حذفی
کمیته داوران به حاشیه‌های انتخاب داور فینال جام‌حذفی پایان داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با وجود همه حاشیه‌های به‌وجودآمده پیش از بازی نهایی جام‌حذفی درباره انتخاب داور خارجی، کمیته داوران زیر بار این خواسته نرفت و قضاوت صدویکمین شهرآورد سرخابی‌های پایتخت را به اشکان خورشیدی سپرد.

استقلال و پرسپولیس توانستند با گذر از سد تیم‌های نساجی مازندران و هوادار تهران خود را به دیدار پایانی جام‌حذفی برسانند و خیلی زود حاشیه‌های مسابقه فینال آغاز شد؛ جایی‌که بازیکنان و اعضای کادرفنی استقلال دقایقی پس از دیدار با حریف قائمشهری در میکسدزون ورزشگاه آزادی علیه انتخاب داور ایرانی برای مسابقه فینال جام‌حذفی موضع گرفتند و مدعی شدند که باید فدراسیون فوتبال به سراغ داور خارجی برود یا علیرضا فغانی را برای قضاوت در مسابقه فینال راضی کند.

سرخ‌پوشان پایتخت به فاصله ۲۴ ساعت و پس از آنکه فینال حذفی میان استقلال و پرسپولیس قطعی شد، در میکسدزون ورزشگاه پاس قوامین به صحبت‌های اعضای تیم استقلال واکنش نشان دادند و در حمایت از انتخاب داور ایرانی، خواستند تا فدراسیون فوتبال وارد چالش انتخاب داور برای مسابقه شهرآورد در فینال جام‌حذفی شود.

داور ایرانی، انتخاب نهایی شهرآورد صدویکم

خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران، با اعلام این مسئله که انتخاب داور خارجی می‌تواند آسان‌ترین راه برای فدراسیون فوتبال باشد، اعلام کرد که این فدراسیون قصد بازگشت به عقب را ندارد و یکی از داوران ایرانی به‌زودی به‌عنوان داور شهرآورد معرفی خواهد شد. بیژن حیدری در کنار اشکان خورشیدی، وحید کاظمی، امیر عرب‌براقی و موعود بنیادی‌فر گزینه‌های سرشناس مطرح‌شده برای قضاوت دیدار استقلال و پرسپولیس در فینال جام‌حذفی فوتبال ایران به شمار می‌رفتند.

اعضای کمیته داوران سرانجام گردهم آمدند تا تصمیم نهایی را درباره انتخاب تیم داوری مسابقه فینال جام‌حذفی بگیرند؛ به‌ویژه آنکه برای این مسابقه حساس مقرر شده بود تا هم داور پشت دروازه و هم داور ذخیره انتخاب شود. مسئولان کمیته داوران پس از بررسی گزینه‌های موجود سرانجام رأی به انتخاب اشکان خورشیدی دادند. این داور چهل‌وچهارساله درحالی به‌عنوان داور مسابقه فینال جام‌حذفی انتخاب شد که در کارنامه‌اش یک قضاوت در دوئل‌های استقلال و پرسپولیس به چشم می‌خورد.

خورشیدی در اندیشه دوگانه موفق

اشکان خورشیدی دومین‌بار قرار است در شهرآورد سوت‌به‌دست شود و در کارنامه‌اش قضاوت در دوئل تیم‌های استقلال و پرسولیس در دور برگشت لیگ هجدهم به چشم می‌خورد. آن مسابقه دهم فروردین ۱۳۹۸ برگزار شد و سرخ‌پوشان پایتخت موفق شدند با تک‌گل احمد نوراللهی به پیروزی برسند؛ آن‌هم درحالی‌که استقلالی‌ها در این مسابقه حساس یک ضربه پنالتی را از دست دادند.

خورشیدی در نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌ودوم به‌دلیل مردودی در آزمون‌های فنی در قضاوت ناکام بود، اما در نیم‌فصل دوم به چرخه داوران لیگ‌برتر اضافه شد. این داور باتجربه فوتبال ایران که در فهرست داوران بین‌المللی قرار داشته است، هفت قضاوت در دیدار‌های فصل جاری داشته که در اتفاقی جالب هیچ‌گاه برای سرخابی‌ها سوت نزده است تا اولین‌بار در فصل
۰۲-۱۴۰۱، خورشیدی شهرآورد پایتخت آن‌هم در مسابقه پایانی جام‌حذفی را قضاوت کند.

تیم داوری ۹ نفره برای فینال جام‌حذفی

تیم داوری فینال جام‌حذفی یک ویژگی جالب هم دارد و از نظر تعداد، خودش تقریبا به اندازه یک تیم فوتبال جمعیت خواهد داشت. اشکان خورشیدی درحالی به‌عنوان داور اول مسابقه تیم‌های استقلال و پرسپولیس معرفی شده است که در کنار نام این داور، فهرست بلندبالایی از نام‌های سرشناس به چشم می‌خورد که در نوع خود جالب است. علیرضا ایلدروم و حسن ظهیری کمک‌های اول و دوم خورشیدی در شهرآورد پایتخت هستند و محمدحسین ترابیان هم به‌عنوان داور چهارم انتخاب شده است.

محمدحسین زاهدی‌فر و علی‌اصغر مؤمنی دو داور پشت دروازه هستند و محمد راهی هم در نقش کمک‌داور ذخیره نامش از سوی کمیته داوران مطرح شده است. مسئولیت نظارت ویژه بر عملکرد داوران هم برعهده محمود رفیعی گذاشته شده است و علی خسروی هم ناظر داوری شهرآورد در دیدار پایانی جام‌حذفی خواهد بود. مسئولان فدراسیون فوتبال امیدوارند با توجه به این ترکیب نه‌نفره، شهرآورد با کمترین حاشیه و جنجال به پایان برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->