احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ادعای رئیس جمهور اوکراین درباره هواپیمای ۷۳۷

  • کد خبر: ۱۶۷۳۵
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
ادعای رئیس جمهور اوکراین درباره هواپیمای ۷۳۷
امروز شبکه خبری یونیان در اوکراین، مکالمه ضبط شده‌ای را منتشر و اعلام کرده است این مکالمه بین خلبان یک هواپیمای در حال پرواز ایرانی با برج مراقبت فرودگاه تهران همزمان با وقوع حادثه بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی است. ریس‌جمهور اوکراین دراین‌باره اظهاراتی داشته‌است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ ‌در مکالمه منتشر شده از سوی شبکه خبری یونیان اوکراین، خلبان هواپیما که ظاهرا پرواز تهران-شیراز آسمان است، اعلام می‌کند که نوری بزرگ دیده و به چیزی نزدیک فرودگاه پیام کرج برخورد کرده است، سپس متصدی اپروچ چندین بار پرواز اوکراینی را صدا می‌کند و جوابی نمی‌شنود.

در این‌باره، مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری گفته است: از انتشار چنین فایلی مطلع و متعجب شدیم، این فایل از مجموعه اسنادی بوده که در تیم مشترک بررسی سانحه هوایی در اختیار گروه کارشناسان اوکراینی قرار گرفته است.

به گفته حسن رضایی فر این اقدام اوکراینی‌ها سبب شد دیگر هیچ سندی به آن‌ها ارائه ندهیم؛ در حال حاضر تیم اوکراینی کشور را ترک کرده و فعلاً هیچ گروه کارشناسی از کشور‌های ذی نفع در این پرونده که بر اساس انکس ۱۳ ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی) می‌توانند همزمان در حین بررسی‌های کارشناسی کشور محل وقوع سانحه حضور داشته باشند، در ایران حاضر نیستند؛ بنابراین گزارش انتشار این فایل صوتی در حالی از سوی رسانه اوکراینی انجام شده است که طبق مقررات بین المللی، مکالمات خلبانان با برج مراقبت جز اسناد محرمانه هر کشور است و هیچ فرد یا کشور دیگری نمی‌تواند این مکالمات را بدون هماهنگی با کشور مالک این خدمات، منتشر کند.

 

ولودیمیر زلنسکی: ایران از ابتدا خبر داشت

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین سندیت فایل صوتی که شب گذشته توسط گزارش یک شبکه تلویزیونی اوکراینی منتشر شد را مورد تائید قرار داد.

یک هواپیمای اوکراینی روز هشتم ژانویه در آسمان ایران به اشتباه و در نتیجه خطای انسانی نیرو‌های نظامی ایران هدف قرار گرفت که به کشته شدن تمامی ۱۷۶ سرنشین آن منجر شد.

زلنسکی همچنین با تاکید بر لزوم رمزگشایی جعبه‌های سیاه این هواپیما و تحویل آن‌ها به کی‌یف گفت: این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی مدعی شد: این فایل صوتی نشان می‌دهد که ایران از همان ابتدا و از همان لحظه اول مطلع بوده که هواپیما هدف قرار گرفته است.
 
منبع : ایسنا و اس ان ان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->