شهردار منطقه ۳ مشهد مطرح کرد: خدمت‌رسانی شبانه‌روزی به زائران با ۴۰ پاکبان و تجهیزات کامل در دهه آخر ماه صفر استقرار جایگاه‌های ویژه عرضه کالا و نان در مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران در دهه آخر ماه صفر خدمات ویژه اتوبوسرانی مشهد در سه روز پایانی ماه صفر قائم مقام ستاد دهه پایانی صفر شهرداری مشهد: مدیریت شهری ۲۴ ساعته برای خدمت به زائران تلاش می‌کند | پیش‌بینی ۵۱ مرکز اسکان موقت و اضطراری در ایام دهه پایانی صفر شهرداری منطقه ثامن مشهد آماده میزبانی از زائران دهه آخر صفر پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۲۶ مرداد ۱۴۰۴) | آغاز روند افزایش دما از سه‌شنبه جاده قدیم قوچان برای ۳ روز مسدود شد (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) آماده‌باش ۱۰ هزار دستگاه تاکسی برای خدمت‌رسانی در دهه پایانی ماه صفر| خدمت‌رسانی صلواتی تعدادی از ناوگان در شب شهادت امام رضا(ع) در معابر منتهی به حرم بهره‌برداری از ۵ پارکینگ موقت در هسته مرکزی مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ کیفیت هوای کلانشهر مشهد قابل‌قبول شد (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) آماده‌باش ۱۰۰ درصدی ۵۸۰۰ نیروی کارگری به منظور انجام رفت‌وروب معابر در دهه پایانی صفر | استقرار ۶ کانکس ارزاق عمومی و ۸ کانکس نانوایی پیش‌بینی هواشناسی مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ و سالروز شهادت امام‌رضا(ع) | گرما طاقت‌فرسا نخواهد بود مشکلی در تأمین نان و آرد مشهد در دهه پایانی ماه صفر وجود ندارد | فعالیت ۹ نانوایی سیار در اطراف حرم امام‌رضا(ع) افزایش ۳۳ درصدی اهدای خون در روز اربعین در خراسان رضوی ضمیری: سامان‌دهی سیما و منظر شهری مشهدمقدس با الگوی ایرانی‌اسلامی دنبال می‌شود تأکید رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بر میزبانی شایسته از عزاداران دهه آخر ماه صفر «محله‌شناسی» مشهد در «عصر گوهرشاد» | چشم‌اندازی از فضای شهری ۶۰۰ سال پیش در ارض اقدس براساس گزارش «حافظ ابرو» اسامی محرومان هفته اول لیگ برتر مشخص شد گلایه شهروندان از گره‌های کور خیابان پورسینای مشهد | مسیر پر از سنگلاخ مدرسه
سرخط خبرها

مرحله نخست تعریض بولوار استقلال مشهد به پایان رسید

  • کد خبر: ۱۷۳۸۳۷
  • ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
مرحله نخست تعریض بولوار استقلال مشهد به پایان رسید
به گفته شهردار منطقه ۱۱ عملیات اجرایی این پروژه مردادماه امسال به پایان می‌رسد.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ افزایش تعداد خودرو‌ها و جمعیت شهر و چندین و چند عامل دیگر باعث شده تا ترافیک به جزءجدانشدنی خیابان‌های اصلی و پرتردد مشهد تبدیل شود؛ خیابان‌هایی که سال‌های سال از ساخت آن‌ها گذشته و مدت زیادی است که دیگر ظرفیت پذیرش خودرو جدید را ندارند و برای همین هم وقت مردم در ترافیک سنگین و همیشگی این خیابان‌ها هدر می‌رود. تعریض خیابان‌های پرترافیک ایده‌ای است که اکنون برای کاهش ترافیک این خیابان‌ها در شهرداری دنبال می‌شود و تعریض بولوار استقلال یکی از همین پروژه‌هاست که پس از سال‌ها مطالبه از سوی مردم سرانجام اجرایی شد و مرحله اول آن به پایان رسیده است.

شهردار منطقه ۱۱ شهرداری مشهد در گفتگو با خبرنگار شهرآرا با اشاره به جزئیات این پروژه عمرانی که مرحله اول آن به پایان رسیده است گفت: بولوار استقلال براساس طرح تفصیلی خازنی که در سال ۱۳۵۷ نوشته شده‌است باید تعریض می‌شد، اما از آن سال ضرورت خاصی برای اجرای این پروژه وجود نداشت؛ ضمن اینکه مدرسه‌ای هم در مسیر تعریض قرار داشت که باید تخریب می‌شد و همین موضوع نیازمند مذاکره با مالک این مجموعه و آموزش‌و‌پرورش بود که در این سال‌ها انجام نشده بود.

مهدی عرفانیان با بیان اینکه وضعیت بولوار استقلال و تقاطع این خیابان با بولوار امامت برای عابران پیاده و خودرو‌ها مناسب نبود ادامه داد: پیش از اجرای این پروژه به دلیل اینکه دیوار مدرسه دقیقاً در لبه خیابان بود هیچ پیاده‌رویی وجود نداشت و برای خودرو‌هایی هم که می‌خواستند به بولوار امامت وارد شوند، نه دید مناسبی به خیابان داشتند و نه مسیر مجزایی و به همین دلیل شاهد ترافیک در بولوار استقلال بودیم.

وی ادامه داد: تعریض بولوار استقلال جزو پروژه‌های قطعی سال ۱۴۰۲ شهرداری منطقه ۱۱ بود و در گام اول توافق با آموزش‌وپرورش و مالک مدرسه، انجام و این ملک، تخریب و هم‌زمان بیش از هزارمتر عقب‌نشینی برای تعریض این خیابان انجام شد. در این مرحله از پروژه که تملک و تخریب املاک در مسیر بود حدود ۱۴ ونیم میلیاردتومان هزینه صرف شد و طبق پیش‌بینی‌ها تا مردادماه این پروژه به پایان می‌رسد. با اجرای پروژه تعریض بولوار استقلال، تداخل عابرپیاده و خودرو کاهش پیدا خواهد کرد و بخش عمده‌ای از ترافیک این معبر پرتردد کم می‌شود.

ایجاد راستگرد در تقاطع امامت و استقلال برای کاهش بار ترافیک بولوار استقلال یکی از درخواست‌های جدی مردم در ماجرای تعریض این خیابان بود. عرفانیان با بیان اینکه برای ساخت راستگرد منتظر اعلام نظر نهایی سازمان ترافیک هستیم توضیح داد: در ابتدا سازمان ترافیک اعلام کرد که به ایجاد راستگرد نیازی نیست، مسئله‌ای که با مخالفت پلیس‌راهور روبه‌رو شد و آن‌ها اعلام کردند که این تقاطع برای کاهش ترافیک به راستگرد نیاز دارد. این موضوع از سوی ما در منطقه و پلیس راهور به سازمان ترافیک گزارش و جلسات مشترکی هم برای تعیین‌تکلیف برگزار شده است. ما منتظر اعلام نظر کارشناسی دوباره سازمان ترافیک در این‌باره هستیم.

شهردار منطقه ۱۱ شهرداری مشهد ادامه داد: اجرای راستگرد به انسداد مسیر و جمع‌آوری فضای‌سبز نیاز دارد. ما برای اینکه پروژه به تعویق نیفتد و از زمان‌بندی پروژه عقب نمانیم در نقاطی که ارتباطی به این راستگرد ندارد و تأثیری از آن نمی‌گیرد کار ساخت‌وساز پیاده‌رو و جدول‌گذاری را آغاز کرده‌ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->