مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

نورپردازی و استانداردسازی روشنایی ۹ تقاطع پرتردد مشهد

  • کد خبر: ۱۶۷۰۸۰
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
نورپردازی و استانداردسازی روشنایی ۹ تقاطع پرتردد مشهد
مدیریت شهری با هدف بهبود وضعیت روشنایی و نورپردازی تقاطع‌ها و زیرگذر‌های شهری پس از مطالعات دقیق و کارشناسانه بر این محدوده‌های شهری، برنامه‌ای جامع برای این موضوع در دستورکار دارد.

استانداردسازی نور و روشنایی معابر شهری افزون بر اینکه نقش بسزایی در ایمنی سفر‌های درون شهری دارد، اگر با چاشنی خلاقیت و ایده‌های نو ترکیب شود، می‌تواند جلوه‌ای خاص به معابر و مناظر شهری ببخشد و زیبایی شهر را دوچندان کند. اجرای عملیات نورپردازی در برخی محدوده‌های ترددی از جمله تقاطع‌ها و زیرگذر‌های شهری اهمیت بیشتری دارد، زیرا ارتقای عملکرد رانندگان در این نقاط بر کاهش آسیب‌ها و تصادف‌ها تأثیرگذار است. در همین راستا مدیریت شهری با هدف بهبود وضعیت روشنایی و نورپردازی تقاطع‌ها و زیرگذر‌های شهری پس از مطالعات دقیق و کارشناسانه بر این محدوده‌های شهری، برنامه‌ای جامع برای این موضوع در دستورکار دارد.

۲ زیرگذر به زودی نورپردازی و‌استانداردسازی خواهد شد

مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا گفت: بحث سامان‌دهی و تجهیز نوری زیرگذر‌ها و تقاطع‌های شهر مشهد سال گذشته با اجرای عملیات نورپردازی زیرگذر برونسی آغاز شد. بهنام خیاط با اشاره به اینکه تجهیز و تأمین نور تقاطع‌های شهر پس از انجام مطالعات اجرایی می‌شود، افزود: هم‌اکنون قرارداد با پیمانکار برای تأمین روشنایی و اجرای نورپردازی استاندارد زیرگذر کوثر و زیرگذر وکیل‌آباد ۶۸ نهایی شده است و با توجه به اینکه اقدامات زیرساختی برای اجرای پروژه نورپردازی در این محدوده‌ها عملیاتی شده است با تأمین تجهیزات در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اجرای نورپردازی و تأمین روشنایی این معابر در تأمین امنیت و رفع خطر‌های موجود اثرگذار است، تصریح کرد: عملیات اجرای نورپردازی زیرگذر کوثر هم اکنون آغاز شده است و بخشی از نورپردازی آن انجام شده است. همچنین برای عملیات زیرگذر وکیل‌آباد ۶۸ در انتظار مجوز‌های لازم هستیم تا این پروژه را نیز آغاز کنیم. با این حال بودجه پیش‌بینی شده برای اجرای عملیات نورپردازی در این دو زیرگذر پرتردد شهر حدود ۲ میلیاردتومان است.

نور ۹ تقاطع شهری استاندارد می‌شود

مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد با بیان اینکه ۹ تقاطع غیرهم‌سطح در شهر وجود دارد که مطالعه طرح‌های نورپردازی برای آن‌ها در حال انجام است، اظهار کرد: امیدواریم امسال با تکمیل مطالعات این پروژه‌ها و تأمین اعتبار بتوانیم نورپردازی این تقاطع‌ها را نهایی کنیم. وی تقاطع آزادی را یکی از تقاطع‌های مهم شهری برای اجرای این پروژه دانست و افزود: تلاش می‌کنیم با نهایی شدن مطالعات تقاطع آزادی و تأمین اعتبار از نیمه دوم امسال، نورپردازی این تقاطع و دیگر تقاطع‌های شهر را در دستورکار قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه در این فهرست، تقاطع اصلی مانند پل‌حافظ و آزادی و تقاطع‌های فرعی مانند هفت‌تیر و صیاد نیز وجود دارد، ادامه داد: اجرای عملیات نورپردازی برای این تقاطع‌ها با توجه به اعتبار این موضوع اولویت‌دهی خواهد شد. براساس همین اولویت‌ها ابتدا تقاطع‌های اصلی و پس از آن تقاطع‌های فرعی در دستورکار قرار خواهند گرفت. خیاط افزود: در مجموع حدود ۴۰ میلیاردتومان اعتبار برای نورپردازی این تقاطع‌ها نیاز است.

مقاوم‌سازی تقاطع‌ها در دستورکار

مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد گفت: تقاطع‌هایی که سال‌های گذشته در شهر احداث شده است و نیاز به مقاوم‌سازی دارد موازی با اجرای نورپردازی و استانداردسازی، روشنایی و مقاوم‌سازی آن‌ها نیز در حال پیگیری است و براساس آن بسیاری از پایه‌های پل‌های قدیمی شهر هم ترمیم و مقاوم‌سازی می‌شود.

اجرای پروژه با کمترین مسدودسازی

وی در پاسخ به تمهیدات و برنامه‌های مدیریت شهری برای کاهش ترافیک ناشی از اجرای این عملیات در تقاطع‌های پرتردد شهری بیان کرد: برای اجرای این پروژه‌ها، لازم است تا پل‌ها مسدود شوند، اما برخی زیرگذر‌ها به دلیل اهمیت تردد آن‌ها در شریان عبورومرور شهری امکان مسدودسازی کاملشان وجود ندارد، زیرا با مسدودکردن آن‌ها همه مسیر‌های اطراف این محدوده قفل خواهد شد. در همین راستا با هماهنگی پلیس، تمهیداتی اجرایی می‌شود که پروژه در شیفت شب، روز‌های تعطیل و زمان‌های غیرپیک انجام شود یا با انسداد محدود این پروژه را اجرایی کنیم تا اجرای پروژه برای مردم مشکل ساز نباشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->