دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
سرخط خبرها

کشف داروی محافظت از شنوایی

  • کد خبر: ۱۶۸۴۳
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
کشف داروی محافظت از شنوایی
دانشمندان دارویی کشف کرده‌اند که پس از تزریق مثل یک محافظ شیمیایی برای گوش عمل کرده و بدون آن که صداهای پیرامون را قطع کند، از آسیب ناشی از صداهای بلند به گوش جلوگیری می‌کند.
به گزارش شهرآرانیوز، این دارو که توسط محققان دانشگاه آیووا و دانشگاه واشنگتن طراحی شده است، در همان حال که به افراد اجازه می‌دهد تا همچنان صدا‌های پیرامون خود را بشنوند، از گیرنده‌های شنوایی در برابر صدا‌های بلند محافظت می‌کند. گیرنده‌های شنوایی بخشی از مولکول‌های موجود در سلول‌های عصبی گوش هستند که الگوی اطلاعات صوتی و شنیداری را از حسگر‌های صدا به مغز منتقل می‌کنند.

پژوهشگران در این مطالعه دریافتند که برخی از این گیرنده‌ها فاقد پروتئینی به نام GluA ۲ بوده و مسؤول بروز کم‌شنوایی هستند. مسدود کردن این گیرنده‌های معیوب در موش‌ها جلوی آسیب به شنوایی آن‌ها را گرفت.
این تیم تحقیقاتی براساس یافته‌های خود دارویی طراحی کرده و ساخته است که اگر موثر واقع شود می‌تواند تغییری اساسی در کیفیت زندگی بسیاری از افراد و به ویژه سربازان ایجاد کند.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->