اعمال‌قانون هزار و ۸۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵نفر در تصادفات مصدوم شدند (۶ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار آلودگی (۶ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) شهردار مشهد: خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌ کار است یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر شهردار مشهد: تخریب دیوار‌های خطرساز شهر برای حفظ جان مردم امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود
سرخط خبرها

مدیریت شهری مشهد، پای کار سامان‌دهی کودکان بازمانده از تحصیل

  • کد خبر: ۱۶۸۶۵۳
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
مدیریت شهری مشهد، پای کار سامان‌دهی کودکان بازمانده از تحصیل
موضوع سامان‌دهی کودکان بازمانده از تحصیل، دستور‌کار نشست اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد بود؛ موضوعی که به گفته رئیس این کمیسیون علت تامه آن، فقدان لوازم‌التحریر و‌... نیست، بلکه گاه این امر، ریشه در سبک زندگی افراد، قومیت آن‌ها و مشکلات اقتصادی خانواده دارد و در برخی خانواده‌ها، کودکان مشغول کار هستند و درآمدزایی دارند که موجب می‌شود خانواده برای تحصیل آن‌ها رضایت ندهند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن منصوریان با بیان اینکه در دوره چهارم شورای شهر، موضوع کودکان بازمانده از تحصیل در ستاد سامان‌دهی فرهنگی حاشیه شهر مطرح شد، اظهار کرد: در شورای پنجم نیز توافق ضمنی صورت گرفت تا شهرداری سرانه‌هایی را به کودکان بازمانده از تحصیل اختصاص دهد.

در آن زمان، سرانه پیش‌بینی‌شده برای هر دانش‌آموز ۳‌میلیون تومان برآورد و مقرر شد ۵۰‌درصد این سرانه توسط آموزش‌و‌پرورش و ۵۰‌درصد دیگر نیز با مشارکت شهرداری، آستان‌قدس و نهاد‌های دیگر تقبل و تأمین شود. اما آنچه که شاهد بودیم، یک کار غیرکارشناسی بود که خروجی و نتیجه مطلوب را نداشت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین منصوریان خاطرنشان کرد: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، موضوع کودکان بازمانده از تحصیل را آسیب‌شناسی و راهکار‌ها را در‌این‌خصوص بررسی کرد تا موضوع را به معنای واقعی حل‌و‌فصل کنیم.

او با تأکید بر اینکه کودک بازمانده از تحصیل زیبنده شهر عالم آل‌محمد (ص) نیست، گفت: در شهر امام‌مهربانی‌ها نباید مانع و سدی پیش روی تحصیل افراد وجود داشته باشد؛ زیرا این امر با فلسفه وجودی شهر در تعارض است.
حجت‌الاسلام و المسلمین‌منصوریان ابراز امیدواری کرد که با سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات مختلف، شرایط را به‌نحوی پیش ببریم که مشهدالرضا (ع) به عنوان شهر بدون کودک بازمانده‌از‌تحصیل شناخته شود.

حل‌و‌فصل معضلات، تکلیف شورا

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه اظهار کرد‌: هر فردی که از سواد لازم برخوردار نباشد، برای ما معضل اجتماعی محسوب می‌شود.
مهدی ناصحی ادامه داد: حل‌و‌فصل معضلات اجتماعی احصاشده با کمک دستگاه‌های مختلف را تکلیف خود می‌دانیم و به سهم خود آن را دنبال می‌کنیم. او تأکید کرد: باید لایحه‌ای در زمینه شناسایی و حل‌و‌فصل مسائل مرتبط با جامعه مخاطبان طرح مقابله با کودکان بازمانده از تحصیل، از سوی شهرداری با مشارکت آموزش‌و‌پرورش تهیه و به شورای شهر ارائه شود.

برنامه‌ریزی دوساله

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری، پای کار سامان‌دهی کودکان بازمانده از تحصیل هستند، اظهار کرد: وظیفه اصلی این امر با دولت است، اما آمادگی داریم که در کنار دستگاه‌های متولی، به سهم خود نقش‌آفرینی کنیم.
سیدابراهیم علیزاده گفت: نقش‌آفرینی شهرداری نباید مانع از ورود دیگر دستگاه‌های مسئول در این حوزه شود.
او تصریح کرد: با توجه به پیش رو بودن فصل تابستان، فرصت خوبی فراهم آمده است تا بتوانیم در یک برنامه‌ریزی دو‌ساله، این معضل اجتماعی را حل‌و‌فصل کنیم.

‌۲۰ میلیارد تومان معوق

دیگر عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز بیان کرد: پارسال مقرر شده بود که ۲۰‌میلیارد تومان از بودجه عمرانی، به آموزش‌و‌پرورش داده شود، اما با وجود تأمین و تخصیص، این اعتبار تاکنون پرداخت نشده است.
مجید طهوریان‌عسکری خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌های این موضوع باید خیلی سریع‌تر منعقد شود تا بتوان به سمت عملیاتی شدن گام برداشت.

۷ هزارو ۸۰۰ بازمانده از تحصیل در حاشیه شهر

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی هم در این جلسه اظهار کرد: استان خراسان‌رضوی از حیث آمار بی‌سوادی، در کشور رتبه بالایی دارد و جزو استان‌های نخست محسوب می‌شود.
سید امیر شوشتری با بیان اینکه حدود ۴۹۷‌هزار نفر جمعیت شش سال و بالاتر بی‌سواد در خراسان‌رضوی داریم، گفت: در شهرستان مشهد، ۱۸۳‌هزار‌و‌۷۹۵ نفر بازمانده از تحصیل و بی‌سواد داریم و نرخ باسوادی در استان، حدود ۹۰‌درصد است.
او ادامه داد: در مناطق حاشیه شهر مشهد، اعم از تبادکان و نواحی ۱، ۳ و ۵ آموزش‌و‌پرورش، ۷ هزار‌و‌۸۰۰ نفر کودک بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->