سرخط خبرها

دوچرخه سواری تا خانه‌های تاریخی

  • کد خبر: ۱۶۸۸
  • ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
دوچرخه سواری تا خانه‌های تاریخی
تور بوم‌گردی گروهی در معابر اطراف حرم

مشهد را با دوچرخه ببینید، عنوان تور بوم‌گردی بود که برای اولین‌بار در معابر اطراف حرم برگزار شد؛ طرحی مشترک بین فرهنگ‌سرای بهشت، سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، معاونت گردشگری و زیارت، دبیرخانه فرهنگ شهروندی، کمیته دوچرخه‌سواری همگانی و انجمن توسعه گردشگری چهارباغ خراسان. این برنامه با محوریت بوم‌گردی و بازدید از اماکن تاریخی است که با دوچرخه صورت می‌گیرد و این هفته در چند محله منطقه ثامن برگزار شد.
در همین رابطه، ساقی، کارشناس فرهنگی فرهنگ‌سرای بهشت می‌گوید: این برنامه به‌صورت هفتگی هر سه‌شنبه برگزار می‌شود و این هفته نیز به مناسبت دهه کرامت در منطقه ثامن برگزار گردید.
وی هدف از برگزاری این بوم‌گردی با استفاده از دوچرخه را این‌طور توضیح داد: هدف اصلی ما از برگزاری این برنامه، ارتقای هویت شهر مشهد است و اینکه مردم با اماکن تاریخی و هویتی شهر الفت بگیرند.
ساقی ادامه داد: حفظ محیط زیست و فرهنگ‌سازی برای استفاده از دوچرخه، یکی دیگر از اهداف بود و به همین دلیل در این برنامه با هماهنگی با هیئت دوچرخه‌سواری و همچنین اداره کل تربیت‌بدنی استان، برای برگزاری تور بوم‌گردی با دوچرخه مجوز‌های لازم را گرفتیم.
کارشناس فرهنگی فرهنگ‌سرای بهشت با اشاره به هم‌زمانی برگزاری آغاز این تور بوم‌گردی با دهه کرامت گفت: این هفته به دلیل هم‌جواری منطقه ثامن با بارگاه امام صلح و گفت‌وگو و همچنین شلوغ بودن هسته مرکزی شهر، تور بوم‌گردی با دوچرخه را در منطقه ثامن و در هسته مرکزی شهر برگزار کردیم تا این حرکت بیشتر به چشم آید.
وی با اشاره به حضور راهنمای تور تخصصی در این برنامه اظهار کرد: در این تور که از فرهنگ‌سرای بهشت آغاز شد، علاوه بر این، در توقفی که نزدیک حرم بود، تاریخچه مرقد مطهر از سوی راهنما به شرکت‌کنندگان توضیح داده شد.از مکان‌های تاریخی، هویتی و قدیمی و خانه‌های شخص‌محور همانند خانه داروغه، خانه توکلی و... بازدید شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->