«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

ورود یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر حج تمتع به عربستان

  • کد خبر: ۱۶۹۰۲۸
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
ورود یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر حج تمتع به عربستان
امسال بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از کشور‌های مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند که تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از کشور‌های مختلف (بیش از نیمی از زائران) وارد سرزمین وحی شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امسال عربستان در ایام حج تمتع بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از کشور‌های مختلف را پذیرش می‌کند که البته ۳۰ درصد آن‌ها را زائران ساکن این کشور تشکیل می‌دهد.

پس از آن کشور‌های اندونزی، پاکستان، هند، بنگلادش، نیجریه و ایران بیشترین سهمیه حج تمتع سال ۱۴۴۴ قمری (۱۴۰۲ شمسی) را دارند.

آغاز ورود زائران حج تمتع از ۳۱ اردیبهشت

اعزام زائران حج تمتع به سرزمین وحی از ۳۱ اردیبهشت آغاز شد و زائرانی از کشور‌های اندونزی، پاکستان و هند وارد مدینه منوره شدند. نخستین گروه زائران ایرانی هم از سوم خرداد به سرزمین وحی اعزام شدند و روند تشرف ایرانیان به حج تمتع ادامه دارد.

ورود نیمی از زائران حج تمتع به عربستان

از اواخر هفته گذشته نیز با ورود زائران عراقی، نخستین گروه زائران عربی نیز وارد عربستان شدند و هر چه به ایام حج تمتع نزدیک‌تر می‌شویم، تعداد زائران اعزامی به سرزمین وحی بیشتر می‌شود. بر اساس اعلام وزارت حج عربستان، تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از کشور‌های مختلف وارد سرزمین وحی شده‌اند.

 

 


بیشتر بخوانید:

۴ نفر از زائران سرزمین وحی فوت شدند

خانه خدا لباس احرام پوشید + فیلم

ماجرای ممنوعیت طواف کعبه بدون لباس احرام و حواشی آن


 


پرواز‌های حج، آسمان عربستان را پرتردد کرد

امسال ۶ فرودگاه عربستان برای پذیرش زائران حج تمتع آماده شده است که بیش از ۷۰ درصد زائران از طریق فرودگاه مدینه و جده وارد عربستان می‌شوند. فرودگاه‌های طائف، ریاض، الدمام و یبنع نیز در کنار مرز‌های دریایی و زمینی عربستان، در این ایام پذیرای زائران حج تمتع کشور‌های مختلف است.

در روز‌های اخیر، آسمان عربستان به واسطه تشرف میلیونی زائران حج تمتع پر ترددترین آسمان شناخته شده است و برای انتقال حدود ۲ میلیون زائر خارجی حج تمتع سال جاری، ۷۷۰ پرواز انجام می‌شود.

بر اساس گزارش سعودی‌ها تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از کشور‌های مختلف (حدود نیمی از زائران) به حج تمتع مشرف شده‌اند و روند تشرف زائران به مکه مکرمه و مدینه منوره ادامه دارد. حدود یک میلیون نفر از زائران خارجی حج تمتع در مکه مکرمه حضور دارند.

 ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از کشور‌های مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند که یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را زائران خارجی و ۸۰۰ هزار نفر را زائران ساکن عربستان تشکیل می‌دهند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->