جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

ماجرای ممنوعیت طواف کعبه بدون لباس احرام و حواشی آن

  • کد خبر: ۱۶۸۱۹۶
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
ماجرای ممنوعیت طواف کعبه بدون لباس احرام و حواشی آن
از امروز، ۱۸ خرداد، برابر با ۱۹ ذی القعده، زائران حج تمتع بدون داشتن لباس احرام امکان طوافِ اطراف خانه خدا را ندارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ متولیان مسجدالحرام برای ایجاد هماهنگی در محل مطاف و اطراف کعبه، ورود آقایان بدون لباس احرام را به طبقه همکف مسجدالحرام و مطاف ممنوع کرد.

طواف آقایان بدون لباس احرام ممنوع، خانم‌ها آزاد

مأموران سعودی در ورودی به محل مطاف حضور دارند و از ورود آقایان بدون لباس احرام در اطراف کعبه جلوگیری و از آن‌ها می‌خواهند برای طواف خانه خدا به طبقات بالایی مسجدالحرام مراجعه کنند. این محدودیت برای بانوان اعمال نشده است و بانوان به راحتی امکان تشرف به محل مطاف و زیارت کعبه در همه قسمت‌های مسجدالحرام را دارند.

تعویض لباس در مسجدالحرام  و اعتراض برخی از زائران

این اقدام سعودی‌ها باعث شده تا بسیاری از آقایان در طبقات دوم و سوم مسجدالحرام به زیارت بپردازند و برخی دیگر هم برای حضور در مسجدالحرام، لباس احرام را همیشه به تن کنند. البته برخی از زائران هم لباس احرام را همراه داشته و در مسجدالحرام آن را تعویض می‌کنند که این امر با اعتراض برخی از زائران و حتی سعودی‌ها مواجه شده است.

 


بیشتر بخوانید:

آغاز حج تمتع ۱۴۴۳ با نوای «اللهم لبیک» | یک میلیون زائر راهی عرفات می‌شوند + فیلم

اولین طواف خانه خدا پس از ۷ ماه تعطیلی + ویدئو

ویدئو | غبارروبی کعبه هم‌زمان با شروع ماه شعبان


 

سال گذشته نیز عربستان برای ایجاد نظم بیشتر در محل مطاف، از ورود آقایان بدون لباس احرام جلوگیری کرد که امسال هم چنین روندی در حال انجام است.

حضور زائران حج تمتع در مکه مکرمه هر روز در حال افزایش است و در برخی از ساعات به ویژه عصر و شب‌ها به دلیل کمتر شدن دمای هوا، زائران به مسجدالحرام مشرف شده تا به طواف کعبه بپردازند.

گفتنی است: تاکنون بیش از ۳۰ هزار ایرانی به حج تمتع مشرف شده است و روند اعزام زائران کشورمان تا اول تیرماه ادامه دارد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->