آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

سمانه چهکندی: دوست دارم مشهد حداقل یک تیم لیگ برتری داشته باشد

  • کد خبر: ۱۶۹۱۵۷
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
سمانه چهکندی: دوست دارم مشهد حداقل یک تیم لیگ برتری داشته باشد
ملی‌پوش فوتبال کشورمان گفت: عمیقا می‌خواهم در مشهد حداقل یک تیم لیگ برتری در بخش بانوان داشته باشیم و در این راستا از هیچ کمکی مضایقه نمی‌کنم.

سمانه چهکندی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص آغاز مسیر فوتبال خود اظهار کرد: از ۱۵ سالگی ابتدا فوتسال را از مسابقات آموزش‌وپرورش آغاز کردم و در همین مسابقات مقام‌های بسیاری کسب کردم. برای رشد کردن سختی‌های زیادی کشیدم چرا که در آن دوران فوتبال و فوتسال بانوان شناخته شده نبود. ضمن اینکه ابتدای کار با مخالفت‌های شدید پدر مواجه شدم چرا که اولویت برای خانواده تحصیلات بود علی‌رغم اینکه من به ورزش علاقه بیشتری داشتم.
وی افزود: به علت سن کم و از طرفی محدود بودن شهر مشهد تمرین کردن خیلی سخت بود. مجبور بودم که مادرم را ببرم بوستان نزدیک به منزل که بتوانم تمرین کنم.
این بانوی فوتبالیست که از تبار خراسان به تیم ملی کشورمان راه یافت در مسابقات لیگ دسته یک فوتسال ۲ عنوان قهرمانی را در کارنامه خود ثبت کرده است در زمین چمن نیز خوش درخشید و موفق شد عنوان رکوددار قهرمانی لیگ برتر فوتبال بانوان را کسب کند.
چهکندی یک قهرمانی را با تیم شن‌سا اراک، یک قهرمانی در تیم بال گستر ساری و ۸ قهرمانی را با تیم خاتون بم کسب کرده است. ۴ سال در تیم ملی فوتسال کشور بازی کرد و پس از آن راهی چمن شد.
طبق گفته‌های چکهندی یکی از آرزوهایش این است که پدرش پیش از پایان دوره بازی حرفه‌ای، بازی او را ببیند.
این بانوی فوتبالیست خراسانی در خصوص چالش‌های پیش روی فوتبال استان، بیان کرد: سال‌های اول فوتبالم مسئولین و اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی هیچ شناختی از من نداشتند ضمن اینکه در استان تیم فوتبال نداشتیم و این باعث شد که در همان دوران به دور از خانه در سایر تیم‌ها بازی کنم.
چهکندی با تاکید بر تغییرات مثبت فوتبال بانوان استان با حضور فاطمه شریف به عنوان نائب رئیس هیات فوتبال، گفت: خانم شریف چندین سال در بخش فوتسال در لیگ برتر تیم داری کردند و مسابقات لیگ استان را در دو حوزه فوتبال و فوتسال برگزار کردند.
وی افزود: در آن دوران با مشکل شدید اسپانسر مواجه بودیم و اگر این چالش مرتفع می‌شد حتما در شهر خودم بازی می‌کردم، اما مشهد تیم نداشت. برای اولین بار در استان به عنوان کمکی علاوه‌بر بازی مربی‌گری نیز انجام دادم و کیان نیشابور را آوردیم لیگ برتر که خداروشکر ۲ سال در لیگ برتر تیم داری کردند، اما متاسفانه به علت عدم وجود اسپانسر امسال سقوط کردند.
چهکندی از تمامی دستگاه‌های مشهد خواستار حمایت ورزش بانوان به ویژه فوتبال شد و تاکید کرد: مشهدی‌ها پتانسیل حضور و کسب مقام در لیگ برتر را دارند هم اکنون در تیم ملی جوانان ۶ بازیکن و در تیم ملی نوجوانان ۵ بازیکن ملی‌پوش داریم. امروز به صورت کمکی در کنار دختران فوتبالیست بازی می‌کنم و تمام شرایط آنان را از نزدیک مشاهده می‌کنم برای اینکه تجربیاتم را در اختیار آنان بگذارم آمدم که بتوانند پیشرفت کنند.
وی افزود: بسیاری از دختران فوتبالیست ما دیده شدند. عمیقا می‌خواهم حداقل یک تیم لیگ برتری در بخش بانوان داشته باشیم و در این راستا از هیچ کمکی مضایقه نمی‌کنم.
این بانوی فوتبالیست خراسانی در ادامه بیان کرد: پدرو مادرم همواره مرا حمایت کردند و آن‌ها نیز مانند من سختی کشیدند که من به جایگاهی که امروز دارم رسیدم.
چهکندی در خصوص شرایط تیم ملی عنوان کرد: خوشبختانه از دور اول مقدماتی المپیک پاریس که در کشور میانمار صعود کردیم و هم‌اکنون در اردوی تیم ملی هستیم، برای دور دوم تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که بتوانیم افتخارآفرین نباشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->