خراسان رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳) چرا کمک هزینه معیشتی معلولان متوقف شده است؟ چرا قانون متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به درستی اجرا نمی‌شود؟ انتشار فایل کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مدارس از امروز (یکم مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

واژگونی قایق در نیجریه با ۱۰۰ کشته

  • کد خبر: ۱۶۹۲۱۲
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۲
واژگونی قایق در نیجریه با ۱۰۰ کشته
واژگون شدن قایق حامل شهروندان نیجریه در شمال این کشور به کشته شدن حدود ۱۰۰ نفر از جمله زنان و کودکان منجر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، واژگون شدن قایق حامل شهروندان نیجریه در شمال این کشور به کشته شدن حدود ۱۰۰ نفر  از جمله شماری زن و کودک منجر شد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» پلیس و ساکنان محلی روز سه شنبه اعلام کردند که قایق حامل ساکنان منطقه‌ای  در شمال نیجریه بود که حین بازگشت از مراسم عروسی در ساعات ابتدایی بامداد سه شنبه واژگون شد و حدود ۱۰۰ نفر کشته شدند. نیجریه در غرب آفریقا قرار دارد. پایتخت این کشور شهر « آبوجا » است. نیجریه پرجمعیت‌ترین کشور قاره آفریقاست.

این قایق در «رودخانه نیجر» در ایالت «کوارا» نزدیک کشور «نیجر» واژگون شد. این رودخانه حدود ۴۱۸۰ کیلومتر امتداد دارد. مسیر این رود به شکل هلالی از گینه آغاز شده و پس از گذر از مالی، نیجر (در مرز با بنین) و نیجریه از طریق یک دلتای بزرگ به خلیج گینه می‌ریزد.دلتای این رود با نام رودخانه‌های نفت معروف است. رود نیجر پس  از نیل و رود کنگو، سومین رود بزرگ آفریقا است. شاخه اصلی رود نیجر، «بنوئه» نام دارد.

یکی از ساکنان این شهر گفت که قربانیان این سانحه شامل زنان و کودکان بودند. این قایق حامل بیش از ۱۰۰ نفر بود و هنوز مشخص نیست که آیا بازماندگانی از این قایق وجود دارد یا خیر. هم اکنون تیم‌های امدادی در حال جستجو برای یافتن اجساد هستند.

سوانح با قایق در مکان‌های دورافتاده در سراسر نیجریه رایج است و بیشتر به دلیل بارگیری بیش از حد و استفاده از قایق‌های بی‌کیفیت است.

چندی قبل نیز بیش از ۱۳۰ نفر به دلیل غرق شدن یک قایق در رودخانه نیجر جان خود را از دست دادند. در آن سانحه نیز  بیشتر جان باختگان زنان و کودکانی بودند که از نیجر به ایالت «کبی» در شمال غربی نیجریه سفر می‌کردند. 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->