زلزله قدرتمند اندونزی را لرزاند (یکم خرداد ۱۴۰۳) طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین اقدامات شهید آیت الله رئیسی بود کشف ۱۷ کیلوگرم زعفران قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد(۱ خرداد ۱۴۰۳) قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان آسیب‌هایی جدی که روغن مصرف شده به مغز می‌زند تا زنده هستید، تکلیفتان را برای اهدای‌عضو مشخص کنید دستگیری اعضای باند گروگان‌گیری اتباع خارجی در تهران ۱۰ راهکار برای به حداکثر رساندن کالری‌سوزی در ۳۰ دقیقه خوراکی‌های سالمی که می‌توانید جایگزین نان کنید نحوه مصرف برگه زردآلو برای یبوست | طبع قیسی خشک گرم است یا سرد نقش مهم تغذیه در تکامل دندان‌ها
سرخط خبرها

آغاز اجرای گسترده طرح بهینه‌سازی فشار آب در مشهد

  • کد خبر: ۱۶۹۹۳۰
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
آغاز اجرای گسترده طرح بهینه‌سازی فشار آب در مشهد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: طی ۱۰ روز گذشته در سطح شهر مشهد طرح بهینه‌سازی و متناسب سازی فشار آب در شبکه اجرا شده است. البته این اقدامات از چند سال قبل آغاز شده اما امسال این موضوع به صورت گسترده‌تر انجام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین اسماعیلیان درباره کاهش فشار آب در مشهد طی مدت اخیر اظهار کرد: وضعیت خشکسالی در مشهد بی سابقه بوده و امسال نسبت به سال گذشته در مشهد با کاهش ۷۰ درصدی بارندگی مواجه هستیم.

وی افزود: سال گذشته برای کاهش مشکلات در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی در سطح ملی و استانی انجام شده و برنامه‌های اضطراری در دست اقدام قرار گرفته تا شرایط امسال با این راهکار‌ها جبران شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به مدیریت مصرف آب در مشهد بیان کرد: اگرچه سال گذشته مدیریت مصرف آب با همراهی مردم صورت گرفت، اما در سال جاری این مدیریت باید بیش از گذشته انجام شود، زیرا امسال ۷۰ درصد کاهش بارندگی در مشهد داریم و باید مصرف به نصف کاهش پیدا کند.

اسماعیلیان با اشاره به راهکار‌های مصرف آب خاطرنشان کرد: کاهش زمان استفاده از وسایل سرمایشی همچون کولر آبی، کاهش میزان آب در فلاش تانک با تنظیم شناور و کاهش زمان دوش گرفتن از جمله این موارد است. همین چند راهکار ساده یک چهارم کمبود آب مشهد را برطرف می‌کند.

وی با اشاره به اجرای طرح بهینه‌سازی و متناسب سازی فشار آب در شبکه افزود: طی ۱۰ روز گذشته در سطح شهر مشهد طرح بهینه‌سازی و متناسب سازی فشار آب در شبکه اجرا شده است، البته این اقدامات از چند سال قبل آغاز شده، اما امسال این موضوع به صورت گسترده‌تر انجام شد. در این طرح بخش‌های مشهد به ریز سیستم تقسیم می‌شود و فشار در این طرح کاهش پیدا نمی‌کند، بلکه ساماندهی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: این طرح به صورت پایلوت در مشهد اجرا شد و در برخی نقاط فشار از حد استاندارد کاهش یافت که دوباره فشار تنظیم شد. همچنین پروژه‌هایی مربوط به سال‌های قبل طی این مدت وارد شبکه شد که در برخی مناطق مشهد قطعی آب داشتیم.

وی درباره مصرف آب در مشهد در دو ماه اخیر افزود: به دلیل اینکه در سال آبی جاری دما هوا ۱.۳ درجه سانتی گراد گرمتر شده، مصرف آب نیز افزایش یافته است. همچنین نسبت به سال گذشته تعداد مشترکان آب مشهد حدود ۲.۵ درصد رشد داشته است که این مساله موجب شده تا متوسط مصرف آب نسبت به سال قبل ۴ درصد افزایش یابد.

اسماعیلیان درباره بازچرخانی آب در هتل‌ها در مشهد گفت: امسال زائران زیادی به مشهد سفر می‌کنند، بنابراین باید در بحث اطلاع رسانی به آنان اقداماتی انجام شود. همچنین قطعا مصرف هتل‌ها کنترل شود. جامعه هتلداران نیز برای ایجاد سیستم بازچرخانی، نصب وسایل کاهنده مصرف آب و .. باید ورود پیدا کنند و به زئران در کاهش مصرف آموزش داده شود. امسال سال خشکی است و زائران باید نسبت به شرایط خاص مشهد آگاه شوند. باید ظرفیت هتل‌ها را با الگوی مصرف تعریف شده کنترل کرد. در مشهد تعداد هتل‌هایی که سیستم بازچرخانی آب دارند بسیار معدود است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد خاطرنشان کرد: باید به سمت الزامات سختگیرانه و ضوابط قانونی در این زمینه حرکت کنیم، زیرا آب یک مساله کلی است و تنها مربوط به مشهد نیست بنابراین باید به سمت مدیریت مصرف و بهینه سازی حرکت کنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->