راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد ماجرای آن کوچه بن بست واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع «سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان علاقه وافر نوجوان‌ها به متفاوت بودن! واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند دستگیری ۲۵ داوطلب متقلب در مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ فصل بحرانی آب در مشهد | وزارت نیرو، خراسان‌رضوی را در فهرست ۴ استان با وضعیت آبی نامطلوب اعلام کرد خبر جدید برای بازنشستگان | تصمیمات جدید صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت معوقات، وام و بیمه تکمیلی
سرخط خبرها

روند افزایشی ابتلا به تب کریمه کنگو در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۷۰۰۷۹
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
روند افزایشی ابتلا به تب کریمه کنگو در خراسان رضوی
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش روند ابتلا به تب کریمه کنگو در حوزه تحت پوشش این دانشگاه طی سال های اخیر خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر ناصر امینی امروز‌ ۲۹ خرداد، در نشست خبری حساس‌سازی و اطلاع‌رسانی تب کریمه کنگو گفت: شرایط جغرافیایی خراسان رضوی و هم‌جواری با کشور‌های دارای سطح ضعیف بهداشت سبب شده است این استان وضعیت ویژه‌ای از نظر ابتلا به بیماری‌های ویروسی داشته باشد و در معرض آسیب قرار بگیرد.

وی ادامه داد: طی ۱۳ سال اخیر، خراسان رضوی دومین استان پرخطر از نظر ابتلا به تب کریمه کنگو پس از سیستان و بلوچستان بوده است. مرگ‌ومیر این بیماری زیاد است و تا ۸۰درصد احتمال فوت مبتلایان وجود دارد.

امینی درباره اشکال ابتلا به تب کریمه کنگو توضیح داد: این بیماری حاد ویروسی در فرایند تشخیص به سه شکل مشکوک، محتمل و قطعی بروز می‌یابد. در استان ما و طی سال ۱۴۰۰، ۱۰ مورد مشکوک و هفت مورد محتمل اتفاق افتاد و فاقد موارد قطعی بوده‌ایم.

وی ادامه داد:‌ اما آمار‌های مربوط به ۱۴۰۱ همگی نشان‌دهنده افزایش آمار ابتلا به این بیماری است؛ به‌گونه‌ای که سال پیش ۲۰ مورد مشکوک، ۱۴ مورد محتمل و چهار مورد قطعی ابتلا گزارش شد.

امینی یادآور شد: طی ۱۳ سال اخیر، سیستان و بلوچستان با ۹۴۰ مورد ابتلا و خراسان رضوی با ۱۷۱ مورد ابتلا رده‌های اول و دوم ابتلا به این بیماری حاد را در اختیار داشته‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->