۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان! کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره + جدول بدون تفریح، «زن» افسرده و «خانواده» مختل می‌شود اهمیت خوردن صبحانه برای دانش‌آموزان | کودکان به چه ویتامینی نیاز دارند؟ آیا راهی برای افزایش قد کودکان و نوجوانان وجود دارد؟ درد در سنین رشد را جدی بگیرید آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟ آیا مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی در اردیبهشت پرداخت می‌شود؟ افزایش حقوق بازنشستگان منتظر تایید هیات دولت است جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط و توضیحات بانک رفاه کارگران (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند پیش‌بینی رگبار باران در برخی نقاط کشور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده درد کمک می‌کند خواص بی‌نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟ ارائه خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد توسط خادمیاران رضوی
سرخط خبرها

سم‌پاشی بیش از ۵۶ هزار متر‌مربع فضای کشتارگاهی و دامی در خراسان رضوی + فیلم

  • کد خبر: ۱۷۰۰۹۵
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
سم‌پاشی بیش از ۵۶ هزار متر‌مربع فضای کشتارگاهی و دامی در خراسان رضوی + فیلم
معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: برای جلوگیری از انتقال کنه به بدن دام و محیط نگهداری حیوانات، تاکنون ۱۱۰ لیتر‌ در ۵۶ هزار و ۵۰۰ متر‌مربع فضای کشتارگاهی و دامپروری‌های مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد سم‌پاشی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد رشتی‌باف امروز‌ ۲۹ خرداد، در نشست خبری حساس‌سازی و اطلاع‌رسانی تب کریمه کنگو اضافه کرد: بیماری تب کریمه کنگو از بیماری‌های بومی‌شده در ایران است که کنه، یکی از راه‌های انتقال آن محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این بیماری بین پستانداران حلال‌گوشت بسیار شایع و بدون علامت است و در پرندگان نیز شترمرغ استعداد زیادی در شیوع این بیماری دارد.

رشتی‌باف تصریح کرد: جگر خام که به‌اشتباه، ماده غذایی خوبی برای خون‌سازی توصیف می‌شود، از نظر احتمال ابتلا به تب ریمه کنگو غذای بسیار بد و پرضرری است. اگر جگر به‌درستی پخته نشود، می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی درباره آمار مقابله با کشتار‌های غیرمجاز نیز بیان کرد: با هماهنگی دادستان طی سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۲۵ پرونده قضایی و در سال ۱۴۰۱ نیز ۲۸۳ پرونده قضایی علیه کشتار‌های غیرمجاز تشکیل و مجازات‌های بازدارنده‌ای نیز برای آن در نظر گرفته شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->