موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی
سرخط خبرها

پارسال تنها ۴۵ درصد از اعتبارات سفر استانی رئیس‌جمهور به خراسان رضوی اختصاص یافت

  • کد خبر: ۱۷۰۴۴۷
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
پارسال تنها ۴۵ درصد از اعتبارات سفر استانی رئیس‌جمهور به خراسان رضوی اختصاص یافت
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان می‌گوید سال پیش تنها ۴۵ درصد از اعتبارات مربوط به سفر رئیس‌جمهور به خراسان رضوی تخصیص یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، «پارسال از مجموع اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور به مشهد ۴۵‌درصد تخصیص یافت.» این پاسخ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌رضوی به پرسش خبرنگار شهرآرا درباره آخرین وضعیت تخصیص مصوبات سفر پارسال هیئت دولت به مشهد است. هجدهمین سفر استانی دولت سیزدهم در نوروز پارسال انجام شد و دستاورد حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی و کابینه‌اش در خراسان‌رضوی ۱۸۴ مصوبه ۲۶‌هزار‌و‌۴۰۳‌میلیارد‌تومانی برای استان بود که قرار است این اعتبارات در بازه زمانی سه‌ساله تا سال‌۱۴۰۳ به استان تخصیص یابد.

رضا جمشیدی که آبان‌ماه پارسال مجموع تعهدات دولت و سازمان برنامه‌و‌بودجه در سال‌۱۴۰۱ را برای خراسان‌رضوی معادل ۴ هزار‌و‌۹۶۰‌میلیارد تومان اعلام کرده و از تخصیص ۳۰‌درصدی این تعهدات معادل ۱۵۰۰ میلیارد تومان آن خبر داده بود، حالا در گفتگو با خبرنگار شهرآرا می‌گوید: تعهدات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌رضوی در اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور در سال‌۱۴۰۱ مبلغ ۴۴۵‌میلیارد تومان است که ۳۷۵‌میلیارد تومان از این رقم و به عبارتی ۸۴‌درصد آن تخصیص یافته است.

او ادامه می‌دهد: میزان تعهدات سازمان برنامه و بودجه کشور در سال‌۱۴۰۱ نیز مبلغ ۴‌هزار‌و‌۵۶۸‌میلیارد تومان بوده که تاکنون ۲‌هزار‌و‌۵۸۶‌میلیارد تومان آن، معادل ۶۵‌درصد، تخصیص یافته است.

تخصیص ۲۸ درصدی سایر منابع

از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان درباره میزان اعتبار و تخصیص سایر منابع در سفر پارسال هیئت‌دولت به مشهد می‌پرسیم و او این‌طور پاسخ می‌دهد: مجموع اعتبار سایر منابع شامل وزارت نفت، سایر وزارتخانه‌ها و... مبلغ ۶‌هزار‌و‌۹۴‌میلیارد تومان است که تاکنون ۲۸‌درصد آن، یعنی ۱۹۷۰ میلیارد تومان آن، تخصیص یافته است.

اگر اعداد و ارقام فوق را با هم جمع کنیم، به عبارتی می‌توان گفت که پارسال در مجموع ۴‌هزار‌و‌۹۳۱‌میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور، تخصیص یافته است.
به گفته جمشیدی بیشترین میزان تخصیص اعتبار مربوط به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌رضوی با ۸۴ درصد تخصیص و پس از آن سازمان برنامه و بودجه کشور با تخصیص ۶۵‌درصدی بوده است.

او خاطرنشان می‌کند: از مجموع اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌رضوی، ۹‌هزار‌و‌۸۷۹‌میلیارد تومان مربوط به اعتبارات ملی، ۶۲۶‌میلیارد تومان مربوط به اعتبارات استانی، ۶۶۵‌میلیارد تومان مربوط به وزارت نفت، ۵‌هزار‌و‌۱۶۲‌میلیارد تومان مربوط به وزارتخانه‌ها، ۱۸۰۰ میلیارد تومان از محل ماده‌۵۶ و ۸‌هزار‌و‌۲۷۱‌میلیارد تومان نیز از محل سایر منابع باید تأمین شود.

اعتبارات مصوب و پروژه‌های نیمه‌تمام

جمشیدی اظهار می‌کند: اعتبارات مصوبات سفر پارسال رئیس‌جمهور به خراسان‌رضوی یکی از روش‌های تأمین‌اعتبار پروژه‌های نیمه‌تمام استان در سال‌۱۴۰۲ است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، چند‌روز پیش در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نیز گفته بود که برای تکمیل ۵۲ پروژه نیمه‎‌تمام استان می‌توان از ظرفیت اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور استفاده کرد.
جمشیدی همچنین با اشاره به میزان سرمایه‎گذاری مصوبات سفر رئیس‌جمهور تصریح می‌کند: هزار‌میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی داخلی و یک‌میلیارد‌و‌۳۳۴‌میلیون دلار و ۴۵‌میلیون یورو نیز مربوط به سرمایه‌گذاری فاینانس خارجی است.

محسن شریفی، سرپرست دفتر فنی استانداری خراسان‌رضوی، نیز آذر‌ماه پارسال درباره اجرای طرح‌های مصوب سفر کابینه دولت سیزدهم به استان گفته بود که طبق برنامه زمان‌بندی تهیه‌شده برای اجرای طرح‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌رضوی برخی از مصوبات باید تا پایان امسال، برخی دیگر در سال‌۱۴۰۲ و در نهایت همه مصوبات باید در سال‌۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->