معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

حمایت مالی نیماد برای بیش از ۲ هزار محقق برتر

  • کد خبر: ۱۷۱۴۴
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
حمایت مالی نیماد برای بیش از ۲ هزار محقق برتر
تاکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ محقق برتر مورد حمایت مالی این مجموعه قرار گرفتند.

به گزارش شهرآرانیوز، شاهین آخوندزاده، قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در پنج سال گذشته مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) ۱۲۱ میلیارد تومان بودجه دریافت کرده که در اختیار بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ محقق برتر کشور قرار داده است.

وی اظهار داشت: نیماد در تلاش است تا برترین پروژه های تحقیقاتی کشور را که می‌تواند خروجی‌های پژوهشی کاربردی مانند مقالات برجسته بین‌المللی، فناوری و پتنت داشته باشد را مورد حمایت قرار دهد.
قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: بر این اساس، منابع مالی پژوهشی به بهترین محققان کشور اختصاص می‌یابد و آن را براساس رقابت بین محققان، توزیع می‌نمائیم. به عبارتی بودجه نیماد بین دانشگاه‌ها به‌طور مساوی تقسیم نمی‌شود.  
آخوندزاده گفت: در این مجموعه به بهترین محققان بودجه می‌دهیم تا خروجی تحقیقات، کشور را در جایگاه برتر بین‌المللی علمی قرار دهد. ‌

وی با یادآوری اینکه طرح‌های نیماد براساس رقابت بین محققان کشور انتخاب می‌شود، اظهارداشت: به این دلایل بیشترین طرح‌های انتخاب شده در دانشگاه‌های تیپ یک از جمله تهران، شهید بهشتی، شیراز و مشهد متمرکز می‌شود.
آخوندزاده ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید سهمی در بودجه پژوهشی نیماد داشته باشد. هر دانشگاه می‌تواند براساس ظرفیت و توانمندی‌های خود سهمی در این زمینه داشته باشد.

حدود ۱۶/۵ درصد پروژه‌ها در نیماد پذیرش شدند

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: طی پنج سالی که نیماد فعالیت خود را انجام داد، حدود ۱۶.۵ درصد از پروژه‌هایی که به این مجموعه رسیده، پذیرش شده‌اند.  
آخوندزاده با بیان اینکه درصد پروژه‌های پذیرفته شده دانشگاه علوم پزشکی تهران به ۲۳ درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این مدت ۵۱۵ طرح پژوهشی ارایه کردند که ۱۱۹ مورد آن تصویب شده است.
وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی زابل ۴ مورد طرح ارائه کرده که ۲ مورد آن پذیرش شده و همچنین دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم از میانگین نیماد بالاتر است.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: براساس آخرین ارزیابی (سال ۱۳۹۷ ) در تولید علم، دانشگاه علوم پزشکی تهران ۲ برابر دانشگاه رتبه دوم، تولید علم داشته است. پژوهشگاه علوم غدد و پژوهشکده گوارش و کبد این دانشگاه مجموعا ۲۷ درصد تولید علم این دانشگاه را به عهده دارند؛ به عبارتی تعداد زیادی محقق برتر کشور در این ۲ مجموعه هستند.

نیماد گرنت‌های مختلفی برای حمایت از پژوهشگران برجسته تدوین کرد

آخوندزاده افزود: نیماد علاوه بر گرنت اصلی خود، گرنت‌های دیگری را تدوین کرده که بتواند حمایت‌های بهتری از پژوهشگران دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ ۲ و ۳ و محققان جوان کشور داشته باشد.
وی ادامه داد: این مجموعه در تلاش است تا محققان دانشگاه‌های تیپ ۲ و ۳ را هم مورد حمایت جدی قرار دهد. اکثر این افراد معمولا براساس رقابت بین طرح‌های پژوهشی نیماد، نمی‌توانند انتخاب شوند.  
قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در ۲ سال گذشته "گرنت با اعتبار محدود"  راه اندازی شده که حداکثر مبلغ ۵۰ میلیون تومان اعتبار برای محققان دانشگاه‌های تیپ ۲ و ۳ و خارج از تهران در نظر گرفته می شود.
آخوندزاده ادامه داد: گرنت استادیاران جوان هم راه اندازی شده که استادیاران زیر ۴۰ سال با یک خروجی پژوهشی موفق مانند مقاله معتبر در مجله بین‌المللی می‌توانند یک گرنت حداکثر ۴۰ میلیون تومانی دریافت کنند.  
وی یادآور شد: در سال تعداد زیادی از استادان جوان از این گرنت استفاده می‌کنند. این گرنت برای محققان جوان در نظر گرفته شده که در رقابت اصلی نیماد، برنده نمی شود، تا از آنان هم حمایت شود.
قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهارداشت: اگر هر محقق ایرانی یک مقاله تاپ بین‌المللی هم منتشر کند، گرنت مجزا تعلق می‌گیرد.  
آخوند زاده افزود: در سامانه نیماد اطلاعاتی مانند نام پروژه، نام مجری، دانشگاه محل اجرا، بودجه، تاریخ تصویب، زمان اتمام طرح و میزان پیشرفت درج می شود و هر ماه این موارد به روز رسانی می‌شود. این حد از شفافیت نه تنها در ایران وجود ندارد بلکه در کشورهای دیگر هم کمتر مشاهده می شود.  

ایجاد زیرساخت ماموریت اصلی معاونت تحقیقات وزارت بهداشت است

وی ادامه داد: ماموریت اصلی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، ایجاد زیرساخت پژوهشی در دانشگاه‌ها براساس اصل عدالت است، به این معنی که براساس شاخصه هایی مانند تعداد اعضای هیات علمی و فعالیت های تحقیقاتی، بودجه‌های پژوهشی را توزیع کند.
آخوندزاده افزود: ما سال گذشته از حدود ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه معاونت تحقیقات و فناوری که حدود ۶۰ درصد (حدود ۷۰ میلیارد تومان) تخصیص یافته، به طور مثال به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۴۵۰ میلیون تومان و به دانشگاه علوم پزشکی گناباد حدود ۶۵۰ میلیون تومان تخصیص یافت.

وی اظهار داشت: هدف اصلی ما این است که مجموعه‌های کوچک هم دارای زیر ساخت مناسب شوند و به عبارتی شاهد رشد علمی این مجموعه‌ها هم باشیم. ما در این مسیر اعتبار پژوهشی توزیع می کنیم تا دانشگاه‌های کمتر توسعه یافته هم رشد کنند.
قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: ایجاد آزمایشگاه جامع، تاسیس اتاق تمیز و ساخت کتابخانه از جمله اقداماتی است که در جهت ایجاد زیرساخت‌ها در دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->