گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از استاندارد جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد
سرخط خبرها

خراسان رضوی ۱۰ درصد داروی کشور را تولید می‌کند

  • کد خبر: ۱۷۱۵۲۶
  • ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
خراسان رضوی ۱۰ درصد داروی کشور را تولید می‌کند
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۱۷ شرکت داروسازی در استان خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند که بین هشت تا ۱۰ درصد داروی مورد نیاز کشور را تهیه و تولید می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، فیروز ابراهیمی با اشاره به جایگاه ویژه خراسان رضوی در زمینه آمار تولید و کیفیت محصولات دارویی و پزشکی، افزود: بخش دارویی و تجهیزات پزشکی جزو صنایع پیشرو خراسان رضوی است و بر این اساس باید نگاه ویژه‌ای برای رفع مشکلات این بخش وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: پیش از این برای تامین و خرید ماشین آلات مورد نیاز این صنعت ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تعلق گرفته بود که اکنون ارز ۴۲ هزار تومانی در اختیار این بخش قرار می‌گیرد.



رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: اکنون فعالان این حوزه برای تامین ارز مورد نیاز به منظور واردات مواد اولیه دچار مشکلاتی هستند که امید است مسوولان در این خصوص برنامه‌ای حمایتی را مد نظر داشته باشند.

ابراهیمی اظهار کرد: از سوی دیگر برخی از واحد‌های دارویی و ساخت تجهیزات پزشکی، طرح‌های توسعه‌ای دارند که با حمایت مسوولان امکان رفع مشکلات آن‌ها وجود دارد تا در نهایت و با افزایش تولید، شاهد تامین برخی از دارو‌های جدید مورد نیاز کشور و همچنین گردش اقتصادی مناسب برای استان باشیم.

وی در خصوص صادرات دارو و تجهیزات درمانی و بهداشتی به دیگر کشور‌ها نیز گفت: اولویت اصلی صنایع دارویی، تامین نیاز داخلی کشور است و از سوی دیگر با توجه به اینکه صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی از ارز مرجع استفاده می‌کنند به صورت محدود امکان صدور تولیدات آن‌ها به برخی کشور‌های پیرامونی فراهم شده است که امید است در آینده به جایگاهی برسیم که بتوانیم نیاز دارویی منطقه و کشور‌های همسایه را نیز، با توجه به کیفیت محصولات تولیدی خود، در اختیار بگیریم.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۷ شرکت داروسازی در استان خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند که بین هشت تا ۱۰ درصد داروی مورد نیاز کشور را تهیه و تولید می‌کنند.

همچنین ۳۵ درصد سرم مورد نیاز کشور در استان خراسان رضوی تولید می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->