فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه گندم در خراسان رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه آپارتمان‌نشین مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو دربازار امروز | ۲۰۷ دوباره میلیاردی شد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تعرفه معاینه فنی خودرو گران می‌شود؟ کشف بیش از یک تن نان خشک درمشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خراسان رضوی ۱۰ درصد داروی کشور را تولید می‌کند

  • کد خبر: ۱۷۱۵۲۶
  • ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
خراسان رضوی ۱۰ درصد داروی کشور را تولید می‌کند
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۱۷ شرکت داروسازی در استان خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند که بین هشت تا ۱۰ درصد داروی مورد نیاز کشور را تهیه و تولید می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، فیروز ابراهیمی با اشاره به جایگاه ویژه خراسان رضوی در زمینه آمار تولید و کیفیت محصولات دارویی و پزشکی، افزود: بخش دارویی و تجهیزات پزشکی جزو صنایع پیشرو خراسان رضوی است و بر این اساس باید نگاه ویژه‌ای برای رفع مشکلات این بخش وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: پیش از این برای تامین و خرید ماشین آلات مورد نیاز این صنعت ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تعلق گرفته بود که اکنون ارز ۴۲ هزار تومانی در اختیار این بخش قرار می‌گیرد.



رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: اکنون فعالان این حوزه برای تامین ارز مورد نیاز به منظور واردات مواد اولیه دچار مشکلاتی هستند که امید است مسوولان در این خصوص برنامه‌ای حمایتی را مد نظر داشته باشند.

ابراهیمی اظهار کرد: از سوی دیگر برخی از واحد‌های دارویی و ساخت تجهیزات پزشکی، طرح‌های توسعه‌ای دارند که با حمایت مسوولان امکان رفع مشکلات آن‌ها وجود دارد تا در نهایت و با افزایش تولید، شاهد تامین برخی از دارو‌های جدید مورد نیاز کشور و همچنین گردش اقتصادی مناسب برای استان باشیم.

وی در خصوص صادرات دارو و تجهیزات درمانی و بهداشتی به دیگر کشور‌ها نیز گفت: اولویت اصلی صنایع دارویی، تامین نیاز داخلی کشور است و از سوی دیگر با توجه به اینکه صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی از ارز مرجع استفاده می‌کنند به صورت محدود امکان صدور تولیدات آن‌ها به برخی کشور‌های پیرامونی فراهم شده است که امید است در آینده به جایگاهی برسیم که بتوانیم نیاز دارویی منطقه و کشور‌های همسایه را نیز، با توجه به کیفیت محصولات تولیدی خود، در اختیار بگیریم.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۷ شرکت داروسازی در استان خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند که بین هشت تا ۱۰ درصد داروی مورد نیاز کشور را تهیه و تولید می‌کنند.

همچنین ۳۵ درصد سرم مورد نیاز کشور در استان خراسان رضوی تولید می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->